Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik na 380 V

gReaT 04 Cze 2005 21:57 1083 4
  • #1 04 Cze 2005 21:57
    gReaT
    Poziom 17  

    Mam takie pytanie jak zbadać miernikiem aby rozpoznać jakiemu kablowi od silnika przypada kabel od siły 380 V i jak zbadać kable od zasilania miernikiem który to który chodzi mi który to faza i jaka oraz masa ??

    0 4
  • #2 04 Cze 2005 22:44
    karol3
    Poziom 25  

    Witam .
    Nigdzie nie jest powiedziane , że żyły kabla zasilającego są przypisane do konkretnych zacisków silnika . Po podłączeniu może okazać się , że silnik wiruje w odwrotnym kierunku od zamierzonego i wówczas zamieniamy podłączenie 2 dowolnych faz . " Masa" to żyła oznaczona kolorem zielono-żółtym i musi być podłączona z korpusem silnika i odpowiednim zaciskiem w gniazdku . Kłopot z podłączeniem odpowiednich faz do konkretnych zacisków silnika występuje w urządzeniach , których nie wolno uruchomić w odwrotnym kierunku i wtedy nieodzowny jest miernik kolejności faz .

    0
  • #3 05 Cze 2005 11:47
    TWK
    Specjalista elektryk

    gReaT napisał:
    Mam takie pytanie jak zbadać miernikiem aby rozpoznać jakiemu kablowi od silnika przypada kabel od siły 380 V i jak zbadać kable od zasilania miernikiem który to który chodzi mi który to faza i jaka oraz masa ??


    Kolejności faz zwykłym miernikiem nie sprawdzisz. Co najwyżej możesz zobaczyć, czy żadne z uzwojeń stojana nie ma przerwy. Silnik taki często nie posiada zacisku neutralnego (jest on niepotrzebny, gdyż silnik taki jest odbiornikiem symetrycznym), a jedynie przewód ochronny PE, który koniecznie (ze względów bezpieczeństwa) musi być przyłączony do odpowiedniego zacisku sieci.

    TWK

    0
  • #4 05 Cze 2005 18:48
    lemos
    Poziom 17  

    Witam to czy nie posiada przewodu neutralnego zalezy jak sa polaczone uzwojenia silnika czy w gwiazde czy w trojkat. Jezeli w gwiazde to sztuczne zero jest w miejscu polaczenia sie trzech faz i ten przewod powinien byc podlaczony do zera w zrodle zasilania (bo przez ten przewod poplynie prad niezrownowazenia wynikajacy z nieidealnosci odbiornika jak i samego zasilania .Zgadza sie jezeli jest polaczenie w trojkat to przewod zerowy jest dolaczony tylko do obudowy w celach ochronnych.
    pozdrawiam

    0
  • #5 08 Cze 2005 01:13
    karol3
    Poziom 25  

    Witam .
    Silniki które mają połączenie uzwojeń w Y i tak niemają wyprowadzonego "0" . W twoim przypadku sprawdź połączenie żyły zerującej pomiędzy korpusem silnika i wtyczką . Pozostałe 3 zaciski są zasilające i podłącz je pod pod zasilanie RST , nieprzejmując się kolejnością faz . Jeżeli silnik będzie wirował w kierunku odwrotnym do zamierzonego zamień miejscami dowolne dwa przewody zasilające . a sposób nawinięcia uzwojenia nie ma żadnego znaczenia , jeżeli z tabliczki wynika zasilanie 400V (do niedawna 380)
    Powodzenia .

    0