Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Internet radiowy na Wi-fi, kablu - wolno działa

Pawel911 09 Sep 2015 12:13 1428 24
  • #1
    Pawel911
    Level 7  
    Cześć,
    co jakiś czas jestem u rodziców na wsi, gdzie mają oni Internet radiowy. Niestety strony bardzo wolno się wczytują (czasem mam wrażenie że to zależy od pory dnia/nocy). Wiem, że serwis jest tutaj dość sprawny tj. gdy zadzwonię to przyjadą, jednak wypadałoby wyjaśnić im jak sprawa wygląda, a zbytnio nie operuję pojęciami, aby im to wyjaśnić, dlatego przejrzałem kilka stron i wykonałem kilka czynności:
    - rozłączanie, resetowanie, dokładne dopinanie kabli do routera - nie pomogło
    - komputer bez wirusów i innego złośliwego oprogramowania, dość szybki i nowy
    - na drugim komputerze - podłączonym przez kabel - wyniki bardzo podobne
    - zrobiłem test na speed test - wynik jest następujący: Latency: 47ms, download:0,49Mbps, Upload: 0,07 Mbps
    - wpisuję w cmd: ping www.wp.pl, www.onet.pl - zawsze jest: "Pakiety wysłane 4,odebrane 0, utracone:4, strata 100 %
    - następnie wpisałem polecenie tracert wp.pl. Wynik następujący:

    —sledzenie trasy do wp.pl [212.77.100.101]
    z maksymalnĄ liczbĄ 30 przeskoków:



    1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.100.252
    2 5 ms 29 ms 7 ms 10.1.105.1
    3 28 ms * 11 ms 172.16.2.1
    4 * * * Upˆynąłˆ limit czasu żądania.
    5 * * * Upˆynąłˆ limit czasu żądania.
    6 * * * Upˆynąłˆ limit czasu żądania.
    7 * * * Upˆynąłˆ limit czasu żądania.
    8 * * * Upˆynąłˆ limit czasu żądania.
    9 * * * Upˆynąłˆ limit czasu żądania.
    10 * * 192.168.100.252 raporty: Sieć docelowa jest nieosiągalna
    .
    Śledzenie zakończone

    - wpisałem również polecenie ping - t -l 1400 onet.pl no i jest badanie z 1400 bajtami danych i również mam niekończące się "upłynął limit czasu żądania".

    Zdaję sobie sprawę z tego iż Internet tutaj nie jest zbyt szybki(lekko ujmując) ale chciałbym, żeby Serwis tutaj przyjechał i być może coś poprawił. jednak powiedzieć im, że co jest nie tak (bo tak od siebie mogę powiedzieć, że strony wolno się ładują, filmiki na YT co jakiś czas zacinają i dalej nie wczytują itp) ? Bo zbytnio nie wiem, co oznaczają te wyniki w cmd. A może macie jeszcze jakieś rady co sprawdzić?

    pozdrawiam
  • #2
    markovip
    Level 34  
    Jeżeli w sieci są jakieś problemy, powinna to naprawić firma która sprzedaje usługę.

    Jednak 0,5Mbps to dość wolne łącze, nic dziwnego że wolno działa. Martwi tylko trochę ten brak możliwości ping-owania.
  • Helpful post
    #3
    wojtas94941
    Level 8  
    takie rezultaty pingu świadczą o tym ze rozłącza ci sieć i wina jest w 80 % po stronie dostawcy lub sprzetu .... proponuje wymiane urzadzen do internetu nie wiem jaka masz czy jest to grid czy jakies loco czy poprostu jakas tandetna tuba bo jesli dostwaca daje ci net np 10 mb/s a sprzet do odbioru masz lichej jakości to wynik bedzie taki sam jak masz teraz ale bez interwencji dostawcy nie dasz rady tego naprawic . Warto też zapytac gdzie jest nadajnik i czy np nie ma drzew
  • #4
    Pawel911
    Level 7  
    Dzięki Wam za odpowiedzi. Nadajnik jest półtora kilometra od mojej "anteny" jednak na drodze nie ma drzew i dokładnie widać owy nadajnik. W zeszłym roku byli tutaj panowie serwisanci i wiem, że wymienili router, trochę poprawili antenę i troche się poprawiło. Teraz znowu to samo. Tj. moja antena to taki "talerz" z tubą przed nim. Pamiętam, że wpisywali oni w cmd jeszcze jakieś polecenie i tam masowo im wychodziło coś na mój rozum "nie ma Internetu" w czasie rzeczywistym a po poprawie (wymianie routera - jednego starego na inny stary oraz poprawa anteny) i ten motyw się poprawił. A polecacie jeszcze sprawdzić coś w cmd ? czy dzwonić do nich i niech przyjadą i ogarną to ?
  • Helpful post
    #5
    markovip
    Level 34  
    Prawdopodobnie antenę jaką ma Kolega to Nanobeam. Przy 1,5km powinien Kolega uzyskać nawet 90Mbps.

    Proszę dzwonić do serwisu i nalegać aby to naprawili.

    Pozdrawiam
  • #6
    zdziebel25
    Level 11  
    Jeśli dostawca internetu kasuje abonament to dzwoń bez wahania.
    Miałem podobną sytuację i w końcu po kilku zgłoszeniach jest ok.
  • #7
    Pawel911
    Level 7  
    Zadzwonić i powiedzieć, że momentami Internet w miare dobrze działa, a innym razem nie da się wczytać strony, muli, nie chce się załadować załącznik na poczcie itp ? Tak poprostu ?
  • #8
    markovip
    Level 34  
    Nie, proszę powiedzieć że przez większość czasu działa fatalnie przez większość czasu.
    I proszę nalegać.
  • #9
    Pawel911
    Level 7  
    Panowie powiedzieli, żebym sprawdził router zanim przyjadą. Bo generalnie ten kabel od neta - od anteny idzie do jednego APka i od tego odchodzi kolejny (RJka czy jakoś tak ?) do drugiego który jest routerem chyba ;p Więc odłączyć całkowicie ten router i sprawdzić na tym APKu jak na kablu działa wg ich zalecen, tak ? Dobrze zrozumiałem ?
  • #10
    markovip
    Level 34  
    Po prostu ominąć router.... Nie wiem tylko po co, bo problem z pewnością tam nie leży.
  • #11
    Pawel911
    Level 7  
    Odłączyłem router, a podłączyłem się kablem pod tego "głównego" APka. No ale teraz ( w chwili gdy piszę posta ) jest tragedia. Zalogowanie do elektrody zajęło mi jakieś 2 minuty. Więc z taką informacją jutro do nich zadzwonię. Dodatkowo podczas ładowania jednej ze stron wyskoczyło err empty response w chromie. Zauważyłem, że wyskakuje to gdy net już śreeednio sobie radzi. Pierwszy lepszy artykuł na wp ładuje się na tyle długo, że zapominam o nim :P Ale tak jak (chyba) wcześniej pisałem - są godziny kiedy Internet naprawdę dobrze działa i spełnia moje wymagania. Ale są momenty - jak teraz, że średnio to idzie.
    edit. teraz jeszcze doszło err. connection reset na chromie podczas przeładowywania elektrody : ) ot tak, dla urozmaicenia
  • #12
    markovip
    Level 34  
    Bo antena jest pewnie źle ustawiona i działa na granicy SNR.
  • #13
    Pawel911
    Level 7  
    Czy mogę jakoś sprawdzić SNR ? Przeczytałem, że najpierw powinienem wejśc do okna konfiguracyjnego routera ( 192.168.1.1) ale nie wchodzi mi ta strona.
  • #14
    markovip
    Level 34  
    Wątpię. Dostęp do anteny ma tylko WISP.
  • #15
    zdziebel25
    Level 11  
    Podaj nazwę i model routera. Nie każdy ma adres 192.168.1.1.
    Albo sprawdź jaki jest adres routera przez polecenie w cmd: ipconfig /all i tam masz Bramę domyślną (to jest zazwyczaj adres routera).
  • #16
    Pawel911
    Level 7  
    W ipconfig /all była brama domyślna. wpisałem w wyszukiwarce i to chyba faktycznie to. Tylko obawiam się, że tam nie ma nigdzie tego SNR.
  • #17
    zdziebel25
    Level 11  
    Adres bramy wpisujesz w pole adresu przeglądarki, login+hasło i wchodzisz na router - tam na pewno znajdziesz gdzieś poziom sygnału radiowego. Jak podasz nazwę routera to będzie łatwiej pomóc.
  • #18
    Pawel911
    Level 7  
    Air Live 802.11G Multi - Function AP ( WL-5470AP). Gdy wpisuje adres bramy do przeglądarki to nie muszę ani logiinu ani hasła wpisywać, od razu mam (chyba) dostęp do zakładnek mode, status, tcp/ip, reboot, other no i tam są powspisywane dane różne
  • #19
    markovip
    Level 34  
    Bo Kolega wchodzi do domowego routera (ten który rozprowadza internet po domu). A nie do swojej anteny CPE.
  • #20
    Pawel911
    Level 7  
    a to czy w takim razie mogę "wejść" do tej swojej anteny ?
  • #21
    zdziebel25
    Level 11  
    Omiń Air Live i wepnij się bezpośrednio "do tej swojej anteny".
    Postępuj tak jak opisałem wyżej.
  • #22
    Pawel911
    Level 7  
    Brama domyślna: 192.168.100.252. Wpisuję, a wyskakuje mi to co na dodanym załączniku. Wiem, że jestem zielony w temacie, ale jak mam bezpośrednio się podłączyć pod antenę, skoro tego kabla nigdzie indziej nie podłączę ?
  • #23
    zdziebel25
    Level 11  
    A właśnie że podłączysz.
    Kabel od anteny podłącz bezpośrednio do komputera i będzie można się na nią zalogować.
    W ten sposób omijasz Air Live
  • #24
    Pawel911
    Level 7  
    Nie mam w komputerze wejścia, do którego mógłbym bezpośrednio podłączyć kabel od anteny.
  • #25
    Pawel911
    Level 7  
    Okazało się, że kabel dochodzący do Anteny był lekko naderwany, przez co moje połączenie często się zrywało. Wymienili przewód oraz antenę na taką małą prostokątną - mówiąc, że tych z talerzami to już nie mają. Póki co wszystko pięknie i fajnie, tylko Internet działa jedynie na kablu, w ogóle nie widzi mój komputer Wi-Fi po tych ich modernizacjach. W "zarządzaj sieciami bezprzewodowymi" w ogóle nie mam tej sieci Wifi. Resetowanie routera nie pomaga. W połączeniach sieciowych, gdzie widnieje "połączenie sieci bezprzewodowej" - diagnostyka systemowa wskazała na "problem z kartą sieci bezprzewodowej lub punktem dostępu". Jest możliwe, żebym sam ( z Waszą pomocą ) jakoś to "naprawił" czy znowu muszę do nich dzwonić ?

    edit. występuje jeszcze jeden problem po modernizacji. Mianowicie. Urządzenia sieciowe włączone nieustannie, komputer podłączony do Internetu przez kabel. Działa. Jednak gdy wyłączę oraz ponownie włączę komputer to nie widzi Internetu (nawet tego na kablu) i dopiero odłączenie i włączenie routera pomaga. Więc 2 problemy - WiFi oraz to co wyżej.