Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Moduł sterowania elektromagnesami - jakie elementy

doomelek 09 Wrz 2015 14:49 1359 19
  • #1 09 Wrz 2015 14:49
    doomelek
    Poziom 16  

    Witam

    W moje ręce trafił uszkodzony moduł sterujący elektromagnesami. Jest to moduł odpowiedzialny za hydrauliczne sterowanie przedniego napędu. Problem był taki, że cały moduł był zalany masą zabezpieczającą. Udało się jakoś usunąć tą masę i na podstawie płytki stworzyłem schemat tego modułu. Niestety niektóre elementy nie mają oznaczeń i dlatego proszę o pomoc w doborze elementów.

    Moduł sterowania elektromagnesami - jakie elementy

    Problem jest z tranzystorami sterującymi bezpośrednio trzema cewkami. Widać, że są połączone w układzie darlingtona (Q1-Q2, Q3-Q4, Q5-Q6).

    Tranzystory Q1, Q3 i Q5 są w obudowie TO3 i wszystkie są uszkodzone (zapewne od wysokiej temperatury przy usuwaniu masy zabezpieczającej płytkę) i niestety nie ma żadnego symbolu.

    Tranzystory Q2, Q4 i Q6 są w obudowach TO202 (chyba) są sprawne ale mają uszkodzone końcówki. Jedyne co udało mi się z nich odczytać to MMPS 151 ale nie jestem tego pewny ze względu na uszkodzenie druku.

    Moduł sterowania elektromagnesami - jakie elementy Moduł sterowania elektromagnesami - jakie elementy

    Problem mam też z elementami na bazach tranzystorów Q11 i Q10. Wyglądają jak rezystory (rezystancja ok 33kΩ)
    Moduł sterowania elektromagnesami - jakie elementy

    Ostatni problem to wartość rezystora R16 na emiterach Q10, Q11

    Stworzenie tego schematu było bardzo karkołomne i mogą na nim być błędy chociaż starałem się sprawdzić wszystko dokładnie.

    Napięcia zasilające powinny być typowe motoryzacyjne czyli 12-14V
    Mogę ewentualnie sprawdzić jaki prąd pobierają cewki elektromagnesów jak to pomoże.

    0 19
  • Semicon
  • Semicon
  • #3 10 Wrz 2015 07:26
    doomelek
    Poziom 16  

    Dziękuję bardzo ale to chyba nie jest odpowiedź na temat. Napisałem o tym, że to moduł sterowania napędem ale nie musiałem bo to nie ważne w czym to siedzi tylko, że steruje cewkami. Żeby uściślić to pasażerów nie będzie bo to jest do ciągnika rolniczego !! starego ciągnika !!
    Moduł jest ciężko dostać i wierzcie mi cena naprawdę odstrasza. W tej chwili ktoś zrobił przeróbkę na przekaźnikach ale nie spełniają one roli modułu w 100%

    Zastępowanie zamiennikami czasem jest ryzykowne ale chyba nie w takim układzie. Jak dla mnie nie jest to bardzo skomplikowane urządzenie ale ja nie projektuję układów tranzystorowych dlatego proszę o pomoc.

    0
  • #4 10 Wrz 2015 12:03
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    @doomelek te w TO202, kojarzę jako darlingtony Motoroli o dużym wzmocnieniu, nie do dostania, ale są zamienniki. W TO3 może to 2N3055 bo popularne dawniej. Nie wiem gdzie są podłączone elektromagnesy, ale powinny mieć diodę połączoną wstecznie, jeśli diody nie ma, to w TO3 są tranzystory z diodą zabezpieczającą.

    Myślę, że układ do odbudowy ręcznie.

    0
  • #5 10 Wrz 2015 14:57
    doomelek
    Poziom 16  

    ciasteczkowypotwor napisał:
    te w TO202, kojarzę jako darlingtony Motoroli o dużym wzmocnieniu,...

    Wydaje mi się, że nie bo te tranzystory w TO202 i TO3 są połączone w układzie darllingtona więc chyba bez sensu by było łączyć tranzystor darlingtona dodatkowa w układzie darlingtona ??

    ciasteczkowypotwor napisał:
    ... Nie wiem gdzie są podłączone elektromagnesy, ale powinny mieć diodę połączoną wstecznie, jeśli diody nie ma, to w TO3 są tranzystory z diodą zabezpieczającą.


    Wystarczy zerknąć na schemat, który zamieściłem i widać wyjścia z par tranzystorów Q1-Q2, Q3-Q4, Q5-Q6 (połączonych w układzie darlingtona) i widać, że tam są diody na wyjściu.

    0
  • #6 10 Wrz 2015 15:04
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Nie o te diody chodzi, ale może są one przy elektromagnesie.

    0
  • #7 10 Wrz 2015 19:47
    doomelek
    Poziom 16  

    Wydaje mi się, że właśnie te diody D1, D3, D4 podłączone są równolegle i wstecznie pod elektromagnesy bo ich anody są na masie (ze schematu wygląda to na linię masy) a katody są połączone pod wyjścia darlingtonów (kolektory połączone razem), które sterują elektromagnesami.

    0
  • #8 11 Wrz 2015 15:32
    aaanteka
    Poziom 37  

    A nie zdziwiło kolegów zastosowanie rezystora R1 jemu podobnych?

    doomelek napisał:
    Wydaje mi się, że nie bo te tranzystory w TO202 i TO3 są połączone w układzie darllingtona więc chyba bez sensu by było łączyć tranzystor darlingtona dodatkowa w układzie darlingtona ??


    Nie jest to darlington , tym bardziej nie są to tranzystory bipolarne( tranzystory wykonawcze).

    Może dlatego kolega uznał je za uszkodzone.


    doomelek napisał:
    Zastępowanie zamiennikami czasem jest ryzykowne ale chyba nie w takim układzie. Jak dla mnie nie jest to bardzo skomplikowane urządzenie ale ja nie projektuję układów tranzystorowych dlatego proszę o pomoc.
    .

    A potem dziwimy się jak usłyszymy doniesienia o utonięciu w szambie, powrocie rolnika bez dłoni z pola itp. .
    Co za różnica układ wykonawczy do hydrauliki, a hydraulika to nie minimoc tylko raczej dość znaczne moce.



    Jeżeli kolega koniecznie chce wykonać moduł samodzielnie, to może lepiej przemysleć zastosowanie jakiegoś BTSa (np.:BTS426 ,BTS721L1) albo IPSa?
    Pewniej ,taniej i bezpieczniej będzie.

    0
  • #9 13 Wrz 2015 20:03
    doomelek
    Poziom 16  

    Cytat:
    A nie zdziwiło kolegów zastosowanie rezystora R1 jemu podobnych?
    .....
    Nie jest to darlington , tym bardziej nie są to tranzystory bipolarne( tranzystory wykonawcze).


    A co jest nie tak z rezystorami R1, R4 i R9 ?? Nie znam się ale szukając o układzie darlingtona można znaleźć konstrukcje z dodatkowymi rezystorami np. TIP100:
    Moduł sterowania elektromagnesami - jakie elementy

    Znalazłem też informacje w innych wątkach na elektrodzie:
    Cytat:
    Wadą (połączenia darlingtona bez rezystorów) jest długi czas wyłączania ponieważ nie ma niskorezystancyjnej drogi rozładowania pojemności złączowych tranzystorów układu Darlingtona.

    Dla zmniejszenia tego czasu, stosuje się dodatkowe rezystory włączone
    równolegle do złącz BE poszczególnych tranzystorów układu D.

    Skracają one czas wyłączania ale jednocześnie zmniejszają wzmocnienie prądowe całego układu (ponieważ część prądu wejściowego płynie przez rezystory i odejmuje się od od prądu baz tranzystorów):


    Oczywiście tu jest jeszcze dioda ale moim zdaniem wygląda to na układ darlingtona.

    Cytat:
    A potem dziwimy się jak usłyszymy doniesienia o utonięciu w szambie, powrocie rolnika bez dłoni z pola itp. .
    Co za różnica układ wykonawczy do hydrauliki, a hydraulika to nie minimoc tylko raczej dość znaczne moce.


    Kolega chyba trochę za bardzo generalizuje. Wypadki zdarzają się i podstawa to bezpieczeństwo ale nie przesadzajmy. Trzeba zachować środki ostrożności i nie wkładać rąk do pracujących urządzeń itp. ale to chyba nie miejsce na takie dywagacje. Napęd do auta to zaraz ludzie się zabiją, napęd do maszyny rolniczej to zaraz ręce stracą ... zawsze można znaleźć problem :)

    Jaką pewność mamy, że rozwiązania "fabryczne" są w 100% bezpieczne ??? nie mamy żadnych bo zdarzały się przypadki blokujących się pedałów gazu w autach i wzywanie wszystkich nabywców na wymiany serwisowe !! Ile z tego powodu osób życie straciło to nie wiadomo.

    Cytat:
    Jeżeli kolega koniecznie chce wykonać moduł samodzielnie, to może lepiej przemysleć zastosowanie jakiegoś BTSa (np.:BTS426 ,BTS721L1) albo IPSa?


    Ogólnie chodzi mi o zachowanie funkcjonalności układu. Najlepiej jakby elementy były przynajmniej obudową takie same jak oryginały bo płytkę oryginalną uratowałem ale oczywiście mogę rozważyć inne rozwiązania byle działanie układu było identyczne.

    0
  • #10 14 Wrz 2015 17:12
    aaanteka
    Poziom 37  

    doomelek napisał:
    Jaką pewność mamy, że rozwiązania "fabryczne" są w 100% bezpieczne ??? nie mamy żadnych bo zdarzały się przypadki blokujących się pedałów gazu w autach i wzywanie wszystkich nabywców na wymiany serwisowe !! Ile z tego powodu osób życie straciło to nie wiadomo.

    Tak mamy.
    Tak ,bo jest kontrola jakości.
    Tak ,bo urządzenia są opracowywane latami przez sztab ludzi posiadających wiedzę i umiejętności ,których ty kolego nie posiadasz, co dobitnie wynika z twoich wpisów i pytań o sprawy podstawowe.

    Powtarzam poraz koleiny, nie da się nic zrobić nie rozbudowując układu , modernizując,kiedy nie masz dostępu do orginalnej specjalizowanej części jak producent.

    Proszę sobie zmierz prąd nominalny elektromagnesu jak to nazywasz , a zrozumiesz dlaczego będzie problem z doborem tranzystora, który napewno nie jest odpowiednikiem 2N3055.

    0
  • #11 14 Wrz 2015 19:24
    doomelek
    Poziom 16  

    aaanteka napisał:
    ....
    Tak mamy.
    Tak ,bo jest kontrola jakości.
    Tak ,bo urządzenia są opracowywane latami przez sztab ludzi posiadających wiedzę i umiejętności....


    No i właśnie czasami i "oni" wypuszczają buble mimo tak rozbudowanej kontroli jakości i wiedzy.


    aaanteka napisał:
    .... wiedzę i umiejętności ,których ty kolego nie posiadasz, co dobitnie wynika z twoich wpisów i pytań o sprawy podstawowe.


    Nie posiadam i dlatego chyba stworzyłem ten wątek aby wypowiedział się ktoś kto posiada taką wiedzę a nie żeby ktoś udowadniał mi jaki jestem głupi i ryzykuję życie połowy świata. Kolega sam widzę posiada wiedzę więc proszę pokazać modyfikację układu po fachowemu a nie udowadniać, że układ darlingtona nie jest układem darlingtona.

    Poza tym przypominam, że wątek jest w dziale "początkujący naprawy" więc o co koledze chodzi ??

    aaanteka napisał:
    ....
    Powtarzam poraz koleiny, nie da się nic zrobić nie rozbudowując układu , ...


    Przecież ja się wcale nie uparłem na oryginały. Napisałem przecież, że:
    Doomelek napisał:

    Ogólnie chodzi mi o zachowanie funkcjonalności układu. Najlepiej jakby elementy były przynajmniej obudową takie same jak oryginały bo płytkę oryginalną uratowałem ale oczywiście mogę rozważyć inne rozwiązania byle działanie układu było identyczne.

    Kolega chyba coś na mnie się "uwziął" bo nawet nie raczy dokładnie czytać postów i pisze o tym czego sam chyba do końca nie wie.

    Dlatego proszę o jakieś konkrety a nie o wywody nie związane z tematem.

    0
  • #12 14 Wrz 2015 20:40
    aaanteka
    Poziom 37  

    Początkujący to nie znaczy ignoranci wiedzy , bezpieczeństwa chcący naprawiać "promy kosmiczne" z narażeniem życia własnego i cudzego.

    Kolego dostałeś dobrą radę ,ale ty wciąż dążysz do udowodnienia swojej racji:

    - " że naprawialne jest coś do czego podzespołów brak , a fiat to przecież taki sam samochód co mercedes".


    doomelek napisał:
    Kolega chyba coś na mnie się "uwziął" bo nawet nie raczy dokładnie czytać postów i pisze o tym czego sam chyba do końca nie wie.

    Dlatego proszę o jakieś konkrety a nie o wywody nie związane z tematem.


    Otrzymałeś wyczerpujące odpowiedzi , a że nie chcesz albo nie potrafisz skorzystać albo nie chcesz nawet przeczytać i zagłębić się w temat ze zrozumieniem:

    aaanteka napisał:
    Jeżeli kolega koniecznie chce wykonać moduł samodzielnie, to może lepiej przemysleć zastosowanie jakiegoś BTSa (np.:BTS426 ,BTS721L1) albo IPSa?
    Pewniej ,taniej i bezpieczniej będzie.


    ciasteczkowypotwor napisał:
    @doomelek te w TO202, kojarzę jako darlingtony Motoroli o dużym wzmocnieniu, nie do dostania, ale są zamienniki


    ciasteczkowypotwor napisał:
    Myślę, że układ do odbudowy ręcznie.




    Cóż nie da się czegokolwiek stworzyć jeżeli jedynym motywem nas kierującym jest :

    doomelek napisał:
    Moduł jest ciężko dostać i wierzcie mi cena naprawdę odstrasza. W tej chwili ktoś zrobił przeróbkę na przekaźnikach ale nie spełniają one roli modułu w 100%

    Zastępowanie zamiennikami czasem jest ryzykowne ale chyba nie w takim układzie. Jak dla mnie nie jest to bardzo skomplikowane urządzenie ale ja nie projektuję układów tranzystorowych dlatego proszę o pomoc.


    Zmierzyłeś prąd jaki płynie w czasie pracy elektromagnesów?

    Nie , bo w jakim celu.

    Kolego nikt ci tu nie poda na talerzu gotowego rozwiązania.

    Za mało danych podałeś, praktycznie nic poza fragmentem schematu z błędami.

    0
  • #13 14 Wrz 2015 22:35
    doomelek
    Poziom 16  

    Czyja próbuję naprawić prom kosmiczny... zejdźmy trochę na ziemię bo to jest tylko zwykły ciągnik. Przecież nikt do starego ciągnika wartego paręnaście tysięcy nie wsadzi nowego modułu wartego ponad 5 tysiaków. Zawsze trzeba znaleźć jakiś "złoty środek" oczywiście mając na względzie bezpieczeństwo.
    Proszę powiedzieć co to znaczy

    Cytat:
    ...z narażeniem życia własnego i cudzego..
    ale w tym konkretnym przypadku. Przecież ja nie omijam wyłączników awaryjnych czy innych zabezpieczeń. To nie jest układ specjalistyczny na uP, uK czy jakimś innym układzie programowalnym działający według algorytmu do którego nikt nie ma dostępu....

    Jedyną podpowiedzią to było tylko i wyłącznie stwierdzenie kolegi o zastosowaniu BTSa, IPSa i tyle ale i za to dziękuję i to rozważę.

    Cytat:
    Zmierzyłeś prąd jaki płynie w czasie pracy elektromagnesów?

    Nie , bo w jakim celu.

    Kolego nikt ci tu nie poda na talerzu gotowego rozwiązania.

    Za mało danych podałeś, praktycznie nic poza fragmentem schematu z błędami.

    OK dobra ale przecież ja na początku postu zapytałem czy zmierzyć prąd elektromagnesów jeśli to pomoże !! Dla kolegi może to oczywiste a ja się zapytałem czy to jest potrzebne.
    Zamiast od razu napisać, że za mało danych podałem i to jest wymagane to kolega teraz po tylu postach za to mnie gani.
    Proszę mi powiedzieć jakich danych potrzebujecie ?? a co do schematu proszę powiedzieć gdzie są błędy to sprawdzę czy ja się pomyliłem czy projektanci, którzy tak to zrobili.


    To nie jest fragment schematu tylko schemat całego modułu. Opis wejść i wyjść to już inna sprawa i w miarę czasu postaram się uzupełnić. Są tam sygnały o włączonym biegu, i przełącznik trybu pracy. To jest z tego co wiem jedyna rzecz w tym pojeździe tak bardzo rozbudowana. Reszta instalacji to jak w "starym ursusie". Żadnych sterowników silnika nie ma ani innych modułów.

    Jeżeli kolega uważa, że jestem aż takim ignorantem to proszę się powstrzymać z wypowiedziami i nie zniżać się do mojego poziomu. ale ciekawy jestem czy jak by kolega miał u siebie "na podwórku" taki problem to czy by zaraz leciał do ASO po nowy moduł.

    0
  • #14 15 Wrz 2015 01:05
    aaanteka
    Poziom 37  

    Urządzenia hydrauliczne ,nawet te w ciągnikach, wózkach widłowych podlegają dozorowi technicznemu ciekawe dlaczego?
    Tu masz jasno i klarownie sprecyzowane wszystko:
    "Rodzaje urządzeń podlegających dozorowi technicznemu określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2012 r. w sprawie rodzajów urządzeń technicznych podlegających dozorowi technicznemu (Dz. U. 2012 nr 0 poz. 1468), wydane na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy o dozorze technicznym (Dz. U. z 2013, poz. 963 ze zm.).

    Formy dozoru technicznego, rodzaje, zakres i terminy badań technicznych dla poszczególnych rodzajów urządzeń technicznych określają rozporządzenia ustalające warunki techniczne dozoru technicznego, jakim powinny odpowiadać te urządzenia.

    Jeżeli dla urządzenia technicznego nie ma ustalonych warunków technicznych dozoru technicznego, urządzenie to może być projektowane, wytwarzane, naprawiane lub modernizowane na podstawie warunków technicznych ustalonych z organem właściwej jednostki dozoru technicznego (art. 8 p. 6 ustawy o dozorze technicznym).

    urządzenia ciśnieniowe
    zbiorniki bezciśnieniowe i niskociśnieniowe przeznaczone do magazynowania materiałów trujących lub żrących
    zbiorniki bezciśnieniowe i niskociśnieniowe przeznaczone do magazynowania materiałów ciekłych zapalnych
    urządzenia transportu bliskiego
    dźwigniki
    przenośniki kabinowe i krzesełkowe".


    Tak więc nawet naprawiając swój własny pojazd, który będzie jeździł tylko po własnym prywatnym terenie jesteśmy zoobowiązani naprawiać zgodnie z obowiązującym prawem.
    Musi to wykonywać osoba posiadająca odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.
    Budzi wielką wątpliwość co do twoich umiejętności i kompetencji fakt problemu z odnalezieniem dla ciebie z tranzystora Motoroli MPS-U 55, czy też tranzystora MJ11033G( ewentualnie NTE252, 2N6284G).

    Dlatego zaproponowałam optymalne rozwiązanie powszechnie stosowane przez firmę BMW i Maybach Motorenbau- Mercedes, czyli zespolone sterowniki BTS.

    0
  • #15 15 Wrz 2015 07:39
    doomelek
    Poziom 16  

    aaanteka napisał:
    Urządzenia hydrauliczne ,nawet te w ciągnikach, wózkach widłowych podlegają dozorowi technicznemu ciekawe dlaczego?....

    Ja znalazłem na forum rolniczym informację
    Cytat:
    Tak jak już wcześniej wspominałem osoba prywatna posiadająca sprzęt (widlak, ładowarka, fadroma...) tylko do własnego użytku pod warunkiem, że będzie sama nią pracować nie podlega urzędowi dozoru technicznego.


    Nie słyszałem o tym, żeby oprócz zwykłego przeglądu na ciągnik rolniczy trzeba było jeszcze zglaszać jego posiadanie do UDT (nie mówię o firmach tylko o osobach fizycznych).

    Cytat:
    Tak więc nawet naprawiając swój własny pojazd, który będzie jeździł tylko po własnym prywatnym terenie jesteśmy zoobowiązani naprawiać zgodnie z obowiązującym prawem.

    Zgadzam się tylko nasze prawo jest momentami trochę niejasne i zależy od interpretacji.


    Cytat:
    Budzi wielką wątpliwość co do twoich umiejętności i kompetencji fakt problemu z odnalezieniem dla ciebie z tranzystora Motoroli MPS-U 55, czy też tranzystora MJ11033G( ewentualnie NTE252, 2N6284G).

    Dlatego zaproponowałam optymalne rozwiązanie powszechnie stosowane przez firmę BMW i Maybach Motorenbau- Mercedes, czyli zespolone sterowniki BTS.

    Proszę wziąść pod uwagę, że ja akurat nie miałem nic wspólnego z takimi elementami dlatego zadaję pytania i czy to jest brakiem kompetencji czy umiejętności. Nie na wszystkim muszę znać się i od tego jest forum, żeby poszerzać soją wiedzę. Kolega może naprawiał albo projektował urządzenia na takich elementach a ja tylko operowałem na zwykłych tranzystorach typu BC5xx

    Proszę mi pokazać wspomniane błędy na schemacie bo ciekawy jestem gdzie zrobiłem błąd.

    0
  • #16 16 Wrz 2015 00:25
    aaanteka
    Poziom 37  

    doomelek napisał:
    Proszę wziąść pod uwagę, że ja akurat nie miałem nic wspólnego z takimi elementami dlatego zadaję pytania i czy to jest brakiem kompetencji czy umiejętności. Nie na wszystkim muszę znać się i od tego jest forum, żeby poszerzać soją wiedzę. Kolega może naprawiał albo projektował urządzenia na takich elementach a ja tylko operowałem na zwykłych tranzystorach typu BC5xx


    Dlatego kolego dostałeś ode mnie wyczerpującą odpowiedź kilka postów wcześniej .

    Zabawę w elektronikę należy zacząć od układów nie zagrażających życiu własnemu i innych, prostych i elementarnych , opracowanych przez innych z większą wiedzą.

    Podstawowy twój błąd to chęć zysku bez poszerzenia wiedzy jak również niekorzystanie z wiedzy innych.

    Drugi to przeświadczenie ,że wszystko specjalizowane można zastąpić tanim zamiennikiem w myśl "nie papier toaletowy to szkło też będzie dobre".

    Nikt więcej ci nie powie na temat oderwanego od całości ,pozbawionego wszelkich danych o parametrach zasilania, obciążenia i tym podobnych, wycinka schematu.

    Miały być pomiary i nadal ich nie ma.

    0
  • #17 16 Wrz 2015 07:48
    doomelek
    Poziom 16  

    aaanteka napisał:

    Zabawę w elektronikę należy zacząć od układów nie zagrażających życiu własnemu i innych, prostych i elementarnych , opracowanych przez innych z większą wiedzą.

    Kolega dalej swoje. W tym module nie ma nic zagrażającego życiu. Nawet układ wykonawczy przy zachowaniu normalnych środków bezpieczeństwa również jest bezpieczny ale widzę, że kolega jest jasnowidzem i widzi wszystko gdzie to pracuje i jak to wszystko wygląda. Napisałem post po to by inni "z większą wiedzą" wypowiedzieli się na ten temat ( na temat!! ).

    aaanteka napisał:

    Podstawowy twój błąd to chęć zysku bez poszerzenia wiedzy ...

    O przepraszam bardzo kolega zaczyna rzucać już oszczerstwa. Jeżeli kolega nie ma pojęcia na jakiej zasadzie to działa to proszę nie wypowiadać się. Proszę tu przyjechać zobaczyć samemu komu ja to robię i za co to wtedy ma prawo kolega do oceny a nie rzucanie słów bez wiedzy !!

    aaanteka napisał:

    Drugi to przeświadczenie ,że wszystko specjalizowane można zastąpić tanim zamiennikiem w myśl "nie papier toaletowy to szkło też będzie dobre".

    Nie wszystko ale dużo rzeczy można i niech kolega nie będzie takim ignorantem bo skoro sam "siedzi" w "tym interesie" to powinien to wiedzieć.

    aaanteka napisał:
    Nikt więcej ci nie powie na temat oderwanego od całości ,pozbawionego wszelkich danych o parametrach zasilania, obciążenia i tym podobnych, wycinka schematu.

    Miały być pomiary i nadal ich nie ma.

    Ja się parę razy pytałem co jest potrzebne jakie dane !! Po paru postach kolega burknął w końcu o prądzie nominalnym elektromagnesu. Zasilanie było podane. Jakie jeszcze kolega potrzebuje parametry zasilania ???
    Pomiary będą ale ja tego nie trzymam u siebie w pokoju. Pojadę może za tydzień i pomierzę i dlatego dalej pytam co jest potrzebne a kolega dalej swoje żale.

    Do większości urządzeń RTV i w motoryzacji dostępne są tylko wycinki schematu i jakoś ludzie radzą sobie z tym a koledze trzeba dokładna DTR'ke urządzenia. Zejdźmy na ziemię. Znajdę podłączenie przełącznika i zasilanie ale w 100% nie będzie pełnego schematu.

    Skoro kolega twierdzi, że są błędy na schemacie to dalej ponawiam pytanie gdzie ??

    Proszę powiedzieć co to są za elementy na emiterach Q10, Q11, których zdjęcie podałem ?? Mi to wygląda na rezystory warstwowe węglowe. Wygląda na to, że po napawaniu warstwy oporowej następuje szlifowanie rowka w celu ustalenia dokładnej rezystancji. Pierwszy raz spotykam się z takimi "rezystorami" bez dodatkowego zabezpieczenia farbą ale czy to znaczy, że jestem ignorantem....

    Kolega cały czas idzie w stronę bezpieczeństwa ale myślę, że ten temat w tym wątku został już wyczerpany.

    Jedyne co przychodzi mi do głowy odnośnie postawy kolegi to,że kolega chyba tworzy takie podobne "ustrojstwa" i próbując naprawić taki moduł odbieram koledze chyba część zysku.

    0
  • #18 18 Wrz 2015 22:31
    aaanteka
    Poziom 37  

    Kolego dostałeś tyle odpowiedzi ,iż gdybyś się nie wdawał w niepotrzebne udowadnianie swoich racji, a czas ten przeznaczył na uruchomienie ,czy też wykonanie takiego modułu ,to obecnie miałbyś wykonane co najmiej 3 egzemplarze.


    Więc jak wszyscy widzą jeszcze długo ,długo nikomu z nas nie będziesz w stanie odebrać nawet" bułki z makiem", czy "słonego paluszka".

    Dostałeś kolego konkretne odpowiedzi , nie skorzystałeś.

    Zadane zostały konkretne pytania , nie odpowiedziałeś, ba mądrzysz się ,że według ciebie dane takowe są zbędne.


    doomelek napisał:
    Do większości urządzeń RTV i w motoryzacji dostępne są tylko wycinki schematu i jakoś ludzie radzą sobie z tym a koledze trzeba dokładna DTR'ke urządzenia. Zejdźmy na ziemię. Znajdę podłączenie przełącznika i zasilanie ale w 100% nie będzie pełnego schematu.


    Tak więc proszę kolego dokonać naprawy samodzielnie i nam na forum nie zawracać głowy.

    I dla kolegi informacji - jestem koleżanką.
    .

    0
  • #19 18 Wrz 2015 23:34
    trymer01
    Moderator Projektowanie

    Proszę zaprzestać kłótni i skupić się na meritum, albo będę musiał wyciągać konsekwencje!
    Proszę podać wartość prądu elektromagnesów.

    0
  • #20 29 Wrz 2015 07:13
    doomelek
    Poziom 16  

    Prąd elektromagnesów ok. 1.5A.
    Diody D2 i D5 to diody MR751 czyli ok 6A.

    0