Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes WDB 107 380SL - Uruchomienie po 15 latach

kubas10 17 Sep 2015 20:35 22926 84
Bosch
  • #31
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masa uszczelniająca w rozdzielaczu=szukaj drugiego razem z wtryskami. Układ jest fantastyczny w działaniu, ale niestety drogi w produkcji... Dlatego wyszedł z użycia :cry: Można to przywrócić do działania, ale koszty liczymy w dziesiątkach tysięcy zł.
  • Bosch
  • #32
    kubas10
    Level 25  
    Czy dawkowanie (poprawne działanie reduktora paliwa) mogę sprawdzić w następujący sposób?

    Podłączam nowy wtryskiwacz do reduktora na pracujący a potem na niepracujący cylinder i wkładam go do menzurki i patrze czy ilość paliwa różni się między sobą.
  • #33
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Zdemontuj wszystkie wtryskiwacze, podłącz pod rozdzielacz. Pod każdy wtrysk podstaw słoiki takiej samej pojemności albo menzurki. Uruchom pompę paliwa. Przy klapie przepływomierza w położeniu spoczynkowym nic nie powinno się wydobywać z wtrysków. Następnie, naciśnij palcem klapę. Im bardziej ją przyciśniesz, tym więcej paliwa podadzą wtryski. Przy małej wydajności wtryski mają pylić a nie kapać, nie może być także rozbieżności w dawkowaniu wtryskiwaczy w każdym położeniu klapy - czy to przy małej wydajności, czy dużej.
    Tylko ostrożnie - benzyna - wiadomo.
  • #34
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tylko włącz pompę paliwa :D
  • #35
    kubas10
    Level 25  
    Odkręciłem przewody paliwowe od rozdzielacza paliwa do II i III cylindra i uruchomiłem silnik. Palący III cylinder dostaje znikomą ilość paliwa, niepalący cylinder II kilkakrotnie więcej.
  • Helpful post
    #36
    Dziarski Hank
    Level 33  
    No to rozdzielacz złom, szukaj drugiego nie dłubanego. Nie będzie łatwo.
  • #37
    kubas10
    Level 25  
    Co do rozdzielacza (BOSCH 0 438 100 088), to mam kilka opcji. Naprawa w Polsce ok 3000zł, na ebay.com ceny wahają się od 1000 do 2500zł a zestaw naprawczy kosztuje ok 250 PLN. Czy ktoś z szanownych kolegów może się podzielić wrażeniami z rozbiórki w/w elementu ?
  • Bosch
  • #38
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zestaw naprawczy, tzn?
  • #39
    kubas10
    Level 25  
    Zdjęcie poniżej. Linka nie będę wklejać z wiadomych powodów. Po wpisaniu numeru bosch na ebay.pl wyskakuje klika aukcji.
  • #41
    kubas10
    Level 25  
    Po przyjrzeniu się bliżej widać że to nie szczeliwo tylko wystająca gumowa uszczelka. Wydaje mi się że do środka nikt nie zaglądał.
  • #43
    Dziarski Hank
    Level 33  
    No to teraz tak czy inaczej ten zestaw naprawczy musisz kupić, bo składanie tego w takim stanie nie ma żadnego sensu.
  • #44
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ta membrana nie jest wygnieciona, tylko rozwarstwiona. Teraz to się nie obędzie bez zestawu naprawczego... Tylko jego jakość może być problematyczna.
  • #45
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak mieszkałem w Holandii, to w Utrechcie w serwisie mercedesa był cały dział z częściami do starych pojazdów. Ceny na wiele podzespołów były wręcz śmieszne. Z ciekawości zapytałbym, czy taka membrana jest dostępna w Polsce i za jaką cenę. Choć pewnie u nas w kraju - raju, ceny będą absurdalnie wysokie. Pozostaje droga ściągania części zza granicy. Bo, że ta membrana do niczego się nie nadaje, to wątpliwości nie ma.
  • #46
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Błażej, ale ten rozdzielacz występuje jako jedna część. Nie ma do niego oryginalnie żadnych zestawów naprawczych.
  • #47
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jakoś miałem tak, że jak na obrazku był podzespół rozbity na części składowe, to każdą z tych części mogłem zamówić oddzielnie. Ale powtarzam, to był dział zajmujący się tylko starszymi pojazdami, z bardzo dobrze zaopatrzonym magazynem.
  • #48
    kubas10
    Level 25  
    Z częściami do tego rozdzielacza paliwa sprawa wygląda następująco. W MB ASO za ok 600zł mają same o-ringi i nic więcej do tego nie ma. Ja natomiast zamówiłem ten zestaw z ebay nieco wzbogacony o 17 aluminiowych podkładek uzupełniających.
  • #49
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Do rozdzielaczy nie było zestawów naprawczych z oryginału, poza uszczelnieniami. Z jednej przyczyny, serwisówka wymagała kalibracji rozdzielacza, po wymianie membrany. Spowodowane to jest zaworami różnicowymi i możliwym różnym wydatkiem na poszczególnych wtryskiwaczach. Także Błażeju nie kupiłbyś elementów do rozdzielacza. W 124, silnik 3.0 24V standard to cieknący tłokorozdzielacz, niedostępny jako część zamienna. Całość skromne 8000 zł....
  • #50
    kubas10
    Level 25  
    manta wrote:
    Z jednej przyczyny, serwisówka wymagała kalibracji rozdzielacza, po wymianie membrany. Spowodowane to jest zaworami różnicowymi i możliwym różnym wydatkiem na poszczególnych wtryskiwaczach.


    W moim rozdzielaczu po odkręceniu śrubek imbusowych 3,5mm jest dostęp do śrub regulacyjnych które bezpośrednio regulują napięcie sprężynki na danych zaworku.
  • #51
    kubas10
    Level 25  
    Rozdzielacz wymyty w myjce ultradźwiękowej z dodatkiem benzyn lakowej i złożony do kupy na wazelinę techniczną. Po podłączeniu zasilania (bez przewodów do wtrysków) i uruchomieniu pompy paliwa nie wydobywała się benzyna. Delikatnie nacisnąłem na miech i równomiernie zaczęła się wylewać 8 kanałami. Samochód odpalił z pół obrotu na wszystkich cylindrach. Zaczął kopcić na biało ale się wkręcał na obroty, potem zgasł i nie można go już odpalić. Przy próbie uruchomienia kopci na biało niemiłosiernie. Niepokojącym objawem jest to że bardzo ciężko zaczął chodzić miech w dół (czuć opór). Po demontażu rozdzielacza tłoczek chodzi palcami (tak jak przed włożeniem na samochód). Wydaje mi się że został w pozycji częściowo otwartej i silnik dostaje dawkę zalewową.
  • #52
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Klapa będzie chodziła ciężko - opór stawia ciśnienie paliwa. Wykręcić i osuszyć świece, potem regulacja składu mieszanki. Ten biały dym to mi na coś innego wygląda...
  • #53
    kubas10
    Level 25  
    Dym był tak biały i gęsty jak rozlane mleko, gorzej niż mgła. Wcześniej tak zaczynał dymić dopiero po ok 30sek pracy.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Dziarski Hank wrote:
    Klapa będzie chodziła ciężko - opór stawia ciśnienie paliwa.

    Jak sprawdzić czy paliwo nie idzie przez tłokorozdzielacz ? bo nie możliwe jest to że od razu po kręceniu rozrusznikiem kopci jak huta Katowice !!!
  • #54
    Dziarski Hank
    Level 33  
    No to to na pewno nie od mieszanki. Dla mnie, to ciągnie płyn chłodzący do cylindrów, ale tego bez "wizji lokalnej" nie da się w 100% potwierdzić przez internet.
  • #55
    kubas10
    Level 25  
    Czy ktoś posiada wiedzę na temat demontażu zbiornika paliwa w tym modelu ?
  • #56
    kubas10
    Level 25  
    Wracając do tematu zdemontowałem zbiornik paliwa, przy okazji okazało się że wstępny filtr paliwa także się rozwarstwił (plastykowe sitko). Zbiornik został dokładnie wymyty i osuszony, zalana została świeża benzyna, wymieniony jest wstępny filtr w zbiorniku paliwa oraz kolejny filtr paliwa poza zbiornikiem, wymieniony jest też olej w silniku ponieważ został bardzo rozrzedzony przez paliwo. Samochód odpala na wszystkie cylindry ale znowu kopci i nie przepala paliwa, gaśnie jak puszczę nogę z gazu.

    Albo coś źle złożyłem ten rozdzielacz paliwa, albo należy go wyregulować. Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby coś powiedzieć na ten temat ? Co z tym fantem dalej robić ?
  • #57
    kubas10
    Level 25  
    Silnik zapala z pół obrotu na zimnym i na gorący, nie gaśnie. przyspiesza i nie kopci ale pozostaje kwestia zbyt wysokich obrotów na biegu jałowym jak lewarek jest w pozycji P (ok 1500obr/min), jak włożę D to spada do 900 obr/min. Jak zjadę z dawką paliwa i w pozycji P mam 900 obr/min to jak włożę D to samochód gaśnie i ciężko odpala. Wzbogacam mieszankę śrubą i tak w kółko... To samo dzieje się jak kręcę kopułka. Jakiś majster w USA zatkał przewód podciśnieniowy od rozdzielacza paliwa żeby spadały obroty :)

    Dodano po 1 [minuty]:

    kubas10 wrote:
    Jakiś majster w USA zatkał przewód podciśnieniowy od rozdzielacza paliwa żeby spadały obroty :)


    Oczywiście od podciśnieniowego przyspieszacza zapłonu a nie od rozdzielacza.
  • #58
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź ustawienie linki automatu, podciśnienie ssania w kolektorze.
  • #59
    kubas10
    Level 25  
    Jest jakaś linka pomiędzy lewarkiem zmiany biegów a kolektorem ssącym która daje info o położeniu P a za razem biegu jałowego ?
  • #60
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przepustnica-skrzynia.