Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes WDB 107 380SL - Uruchomienie po 15 latach

kubas10 09 Sep 2015 18:34 23355 84
Relpol
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Mercedes R107 380SL V8 1983r. Potrzebuje dane techniczne / diagnostyczne silnika. Po 15 latach po uruchomieniu nie przepala kilka cylindrów i kopci jak huta katowice. Paliwo wymienione na nowe, świece i przewody. Czy tam jest regulacja zaworów ? Wszelkie uwagi mile widziane.
  • Relpol
  • #2
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    O ile to to samo co w 5.0, to regulacji nie ma. Jaki układ, bo to ściągane było głównie ze stanów, a tam było ciekawie.
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Silnik to V8 3839cm.
  • #4
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    K... układ zasilania, jaki? K-Ke- jetronic? Czy jeszcze coś innego?
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    System zasilania K-Jetronic
  • #6
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Następnym razem dostaniesz blokadę pisania na tydzień za takie info :D

    W tym układzie kłania się szczelność i jeszcze raz szczelność, łącznie z uszczelnieniami silnika. Sprawdź czy klapa spiętrzająca nie zacina się, szczelność kalosza, działanie zaworu termicznego. Masz dwie pompy paliwa?
  • Relpol
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    manta wrote:
    Następnym razem dostaniesz blokadę pisania na tydzień za takie info :D


    Oświeć mnie gdzie popełniłem gafę
  • #8
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na californię szły w tym roczniku KE, na północ stanów K-, do tego mody miejscowych tunerów powoduje że można się wszystkiego spodziewać :D Widziałem nawet wersję czterogaźnikową, wszystko sygnowane mercedesem, gaźniki to stromberg 175 CDTU.
    Więc skąd zdziwienie?
  • #9
    kubas10
    Level 25  
    manta wrote:
    Na californię szły w tym roczniku KE, na północ stanów K-, do tego mody miejscowych tunerów powoduje że można się wszystkiego spodziewać :D Widziałem nawet wersję czterogaźnikową, wszystko sygnowane mercedesem, gaźniki to stromberg 175 CDTU.
    Więc skąd zdziwienie?


    Pogratulować szerokiej wiedzy w temacie

    Dodano po 2 [minuty]:

    Z tabliczki umiejscowionej na przednim pasie odczytałem jeszcze coś takiego:

    Engine Famili DMB3.8V6FSE8 and DMB3.8V6FSL6
  • #10
    kubas10
    Level 25  
    manta wrote:
    Następnym razem dostaniesz blokadę pisania na tydzień za takie info :D

    W tym układzie kłania się szczelność i jeszcze raz szczelność, łącznie z uszczelnieniami silnika. Sprawdź czy klapa spiętrzająca nie zacina się, szczelność kalosza, działanie zaworu termicznego. Masz dwie pompy paliwa?


    Pompa paliwa jest jedna, jest sonda lambda. Po uruchomieniu dostaje dawkę zalewową.
  • #11
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Rozdzielacz ma z boku regulator ciśnienia paliwa?
  • #12
    kubas10
    Level 25  
    Regulator ciśnienia paliwa jest z lewej strony rozdzielacza

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    manta wrote:
    Rozdzielacz ma z boku regulator ciśnienia paliwa?


    Może być uszkodzony i powodować zbyt wysokie ciśnienie paliwa ?

    Dodano po 5 [godziny] 22 [minuty]:

    Po uruchomieniu silnika nie pali (1,2,6,8) a kolejność zapłonu w tym silniku to 15486372. Zbieg okoliczności czy jest jakaś zależność (na przemiennie dwa cylindry pracują a dwa nie pracują)??? Ciśnienia po 8 barów. Tam gdzie nie pali cylinder świeca czarna i sucha, natomiast z wydechu czuć paliwo. Czy przy zatkanych 4 wtryskiwaczach pozostałe są pod zwiększonym ciśnieniem ?
  • #13
    kubas10
    Level 25  
    Jest sens wrzucić te wtryskiwacze do myjki ultradźwiękowej ?
  • #14
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wszystko nie, do tego masz KE-jetronic. Wygląda że wypadają Ci zapłony, lub zbyt dużo fałszywego powietrza... Z wtryskiwaczami nic nie zrobisz, możesz jedynie wymienić. Szukaj nieszczelności, daj mu popracować, jeśli nie było wody w układzie, na dobrym paliwie powinien się rozruszać.
  • #15
    kubas10
    Level 25  
    Gdzie znajduje się przekaźnik pompy paliwa ?

    Dodano po 4 [godziny] 23 [minuty]:

    Pod nogami kierowcy znalazłem przekaźnik od wycieraczek...
  • #16
    kubas10
    Level 25  
    Wyjąłem wtrysk z 2 cylindra i po odpaleniu samochodu tryska kilkoma strugami paliwa nierównomiernie w każdym kierunku. Założyłem nowy i ładnie tryska w literę V. Niestety na nowym wtrysku ten cylinder także nie pali... Zastanawiające jest to że gdy stary wtryskiwacz był na zewnątrz to "lał" cały czas, nie było to w rytm zapłonów na poszczególnych cylindrach. O co biega ?
  • #17
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie zdążyłeś już pokręcić śrubkami od wtrysków na rozdzielaczu i regulacji klapy? Po takim czasie, to wypadałoby sprawdzić kompresję poszczególnych cylindrów, zrobić próbę olejową, sprawdzić wszystkie wtryskiwacze. Możesz je wrzucić w myjkę. Po tym spróbuj jak się zachowają podłączone pojedynczo bezpośrednio do pompy paliwa.
    Co jeszcze oprócz wymiany przewodów i świec zostało zrobione w silniku? Wymiana oleju? Przegląd gniazd wtryskiwaczy?
    Możliwe, że po takim czasie stanęły ci pierścienie.
  • #18
    kubas10
    Level 25  
    Na tym który nie pali jest 8 barów, na tym co pali jest 8,5 bara. Niczym jeszcze nie kręciłem, silnik pali z pół obrotu. Dolałem tylko specyfik do baku do czyszczenia wtrysków.
  • #19
    kubas10
    Level 25  
    Mówiąc w skrócie zamiana wtrysków miejscami nic nie dała, a z wydechu (dziura przed katalizatorem) dosłownie kapie benzyna...
  • #20
    jozek459
    Level 1  
    Ja bym się ze specyfikami nie pchał.
  • #21
    kubas10
    Level 25  
    Z filtra paliwa poleciała zupa pomidorowa...
  • #22
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kubas10 wrote:
    Z filtra paliwa poleciała zupa pomidorowa...

    No to masz zawalony układ paliwowy i pewnie wszelkie dysze po drodze. Więc teraz kombinuj, jak to przeczyścić. Rozdzielacza, jeśli nie masz dużego doświadczenia, nawet nie próbuj samodzielnie rozbierać, bo nie złożysz poprawnie. Do wymiany pójdzie pewnie spora część układu paliwowego. Pompa w ogóle ma swoją wydajność i w układzie panuje prawidłowe ciśnienie?
  • #23
    kubas10
    Level 25  
    Najgorsze jest to że ktoś przede mną rozbierał ten rozdzielacz bo na połączeniu "czapy" jest czarne szczeliwo. Z moich wstępnych gdybań doszedłem do wniosku że owe niepalące cylindry w sekwencji 2 palą 2 nie palą związane są właśnie z tym rozdzielaczem. Jest możliwość że nie w tym momencie wtryskiwane zostaje paliwo ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Na tych niepalących wtrysk idzie w suwie wylotu dlatego też leje się benzyna kolektorem wydechowym.
  • #24
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiesz że nie masz pojęcia co robisz? To jest wtrysk ciągły, sorry, wtryskiwacze otwierają się 6500 razy na sekundę... Stąd specyficzny dźwięk :D Wszystkie otwierają się jednocześnie, zwiększenie wydajności, to zwiększenie ciśnienia. Masz kiepskie ciśnienie sprężania, obejrzyj wałki.
  • #25
    kubas10
    Level 25  
    Dzisiaj wyjąłem świece z cylindra który nie pali i świeca była zalana benzyną a ciśnienie 12 barów.

    Dodano po 5 [minuty]:

    manta wrote:
    Wiesz że nie masz pojęcia co robisz? To jest wtrysk ciągły, sorry, wtryskiwacze otwierają się 6500 razy na sekundę...


    Tzn że wtryskiwacz cały czas wtryskuje paliwo nawet w suwie wydechu ?
  • Helpful post
    #27
    Stanisław Chwalisz
    Level 34  
    Ten silnik uruchomi fachowiec na nauki za późno.
  • #28
    Dziarski Hank
    Level 33  
    kubas10 wrote:
    Tzn że wtryskiwacz cały czas wtryskuje paliwo nawet w suwie wydechu ?


    Uprzedzę Twoje pytanie - tak, tak to działa. Wtrysk pyli przed zawór ssący, dlatego może robić to cały czas. Jak ktoś rozbierał rozdzielacz paliwa to na 90% nadaje się na złom.
  • #29
    kubas10
    Level 25  
    Stanisław Chwalisz wrote:
    Ten silnik uruchomi fachowiec na nauki za późno.


    Dostałeś ode mnie extra 6 punktów, chcesz coś jeszcze od siebie dodać ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    [quote="Dziarski Hank"]
    kubas10 wrote:
    Jak ktoś rozbierał rozdzielacz paliwa to na 90% nadaje się na złom.


    Wydaje mi się że tak, widać ślady czarnego sylikonu i poomykane przewody paliwowe. A przy usterce owego rozdzielacza paliwa to co się złego dzieje ? A może u mnie cały czas problem jest w zapłonie z skoro wtryski, świece i przewody zapłonowe zamienione i na niepalącym cylindrze świeca zalana...

    Dodano po 8 [minuty]:

    Na rysunku poniżej kółka na żółto to palące cylindry. Czy tam nie jest coś zamienione ?? Zbieg okoliczności ?
  • #30
    Dziarski Hank
    Level 33  
    Na prawej pokrywie zaworów masz na nadlewie kolejność zapłonu tego silnika.

    Co się dzieje przy usterce rozdzielacza ? Nieprawidłowe dawkowanie paliwa. Ilość podawanego paliwa jest zależna od wychylenia klapy. I to dawkowanie jest bardzo precyzyjne. Jak ktoś pchał łapki do rozdzielacza, to na starych częściach nie da się tego potem poskładać. Nowe nie są dostępne, chociaż kiedyś rzuciła mi się w oczy oferta jakiejś firmy z USA zajmującej się regeneracją.