Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Generator impulsów z podziałem

10 Wrz 2015 04:18 1224 2
  • Poziom 32  
    Witam i poszukuję takiego generatora żeby miał w sobie możliwość podziału modulo wygenerowanych impulsów z możliwością przełączenia podziału w zakresie gdzieś od 1 powiedzmy do 50. Żeby potem ten impuls z reszty dzielenia był negacją samego siebie w wygenerowanym przebiegu, in. słowy żeby w tym miejscu następował przerwa w generacji. Chodzi o to, że muszę wymodzić takie ustrojstwo żeby odpalić na stole Fordowski moduł EDIS4 w celu znalezienia usterki w nim, która objawia się spaleniem wyjścia na obrotomierz z niewiadomych przyczyn. Jakaś wada fabryczna czy coś. Może ktoś zna fabryczny taki co by się nadał. Albo jakiś sprawdzony sposób na to. Bo szczerze mogę zaprogramować PIC żeby to zrobił, ale ja nie mam już na to czasu i dostaję kolki wątrobowej na samą myśl ewentualności marnotrawstwa go. Jak wygląda ten ciąg impulsów jest np. >> tu <<
  • Poziom 32  
    Witam ponownie. Posiedziałem, poszukałem i znalazłem generator sekwencji na COM-a Link Dorobiłem interfejs, wklepałem sekwencję i odpaliłem moduł na stole, ale nie do końca działa to poprawnie. Otóż program nie może wygenerować impulsu krótszego od 15ms w efekcie praca cewki zapłonowej następuję co ok sekunde i prawdopodobnie EDIS uznaje to za wadę rozrusznika, albo wykrywa odpalanie, bo dalej nie działa wyjście na obrotomierz. Mam drugi sprawny moduł i to jest nie możliwe. Dlatego może ktoś zna podobny generator sekwencji żeby działał trochę szybciej żebym nie musiał marnować czasu na wykonanie generatora w oparciu o liczniki synchroniczne czy zabawę w programowanie PIC, którego i tak potem wyrzucę, to bym był wdzięczny. Pozdro.
  • Poziom 32  
    Witam ponownie.

    Co do usterki, to dorobiłem zabezpieczenie do sprawnego modułu i lata do dziś.

    Dziwi mnie tylko czego poleciały wcześniej dwa moduły podczas gdy wskazówka szła na dół i wracała do siebie - tak jak w Octavii z uszkodzonymi zegarami. Słyszałem coś, że ponoć Ford zakłada jakiś filtr między obrotek i EDIS, ale ja nie wiem co to jest. Może było przebicie z cewki zapłonowej czy coś, a kij z tym.

    Może znajdę chwilę, to powiem co było, bo procesor dobry..