Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel 1,3cdti 2005 - ciężko zapala ciepły

muminwd4 10 Wrz 2015 13:15 624 9
  • #1 10 Wrz 2015 13:15
    muminwd4
    Poziom 7  

    Witam, na wstępie zaznaczam że przejrzałem większość informacji na temat podobnych objawów i nic nie znalazłem odpowiedniego. Mam Combo od miesiąca rano i po zgaszeniu zapala po paru obrotach (nie od razu ale nie robi problemów), lecz zdarza mu się "zastrajkować" po przejechaniu krótkiego odcinka (ok 1km nawet rano zimny)i zgaszeniu można piłować i nic nawet nie próbuje zaskoczyć.
    Przejechane 180tys. wymieniony rozrząd (kompletny), filtry wszystkie, czujniki poł. wału i wałka rozrządu. koło dwu masowe nie wydaje dziwnych dźwięków, na komputerze były błędy z cz. położenia wału. teraz ok. ciśnienie paliwa na listwie ok, wtryski przelewają równo, akumulator ok rozrusznik kręci równo (może za wolno?).
    Przed wymianami też miał takie problemy ale po "piłowaniu" zapalał teraz nie i dostaje w takich sytuacjach zmywacz w spreyu w filtr i zaskakuje.
    Po odpaleniu pracuje ładnie równo przyspiesza dobrze.
    Macie jakieś pomysły? Pozdrawiam

    Dodano po 1 [minuty]:

    A, pompa paliwa w zbiorniku słychać że pracuje ciśnienia jakie daje nie sprawdzałem.

    0 9
  • #2 10 Wrz 2015 14:06
    andrzej20001
    Poziom 42  

    muminwd4 napisał:
    ciśnienie paliwa na listwie ok

    Jak nie pali to nabija > 200barów?

    0
  • #3 10 Wrz 2015 15:11
    muminwd4
    Poziom 7  

    jeszcze to sprawdzę (muszę podjechać do komputera), ale eksperymentowałem z parkowaniem na górce i gdy nie chciał zapalić to na "pych" na 2-gim biegu zastanawia się i jest problem, ale jedynka i szybkie "przewalenie" silnika, zaskoczył po obrocie, więc może jednak rozrusznik? Choć równo i wydaje mi się, że szybko kręci. Ale upewnię się z tym ciśnieniem.

    0
  • #4 10 Wrz 2015 15:12
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Ja obstawiam zawór regulacji ciśnienia.

    0
  • #5 10 Wrz 2015 18:35
    kortyleski
    Poziom 41  

    W nich niestety padały ecu. Walczyłem z takim zakażeniem kilka tygodni.

    0
  • #6 14 Wrz 2015 20:28
    muminwd4
    Poziom 7  

    Mechanik z komputerem orzekł, że ciśnienie było przy rozruchu ok, zamówiłem mocniejszy rozrusznik jak sprawdzę dam znać (po podpięciu dodatkowego akumulatora radośniej kręci i jakby szybciej pali - choć to może myślenie życzeniowe).
    Komputer z odzysku, zapewne trzeba przeprogramować, czy może próbować ten co mam wysłać do naprawy (mam namiary na firmę Elektronika w Piasecznie)

    Dodano po 3 [minuty]:

    Czy gdybym kupił komputer z immobilizerami i zmienił w kluczu to odpali?

    0
  • #7 19 Wrz 2015 12:40
    muminwd4
    Poziom 7  

    Witam, dalszy opis walki. Wymieniłem rozrusznik na 1,8KW Valleo warto było kręci znacznie szybciej niż Bosch ale problem nie minął (komputer nic nie wykazuje), wymieniłem na listwie czujnik ciśnienia i zawór (co prawda na używane bo zaczynają drogo kosztować te eksperymenty), dalej nic. Nie wiem czy tak można ale bezpośrednio na listwę założyłem manometr odpowietrzyłem łącznik i przy kręceniu wykazał tylko ok 60 bar (czasem mniej nie za każdym razem jednakowo) kolejny eksperyment popiołem wtrysk (od innego samochodu) do listwy i inst. elektrycznej odpalił na 3 cylindrach wtryskiwacz na zewnątrz rozpylał paliwo.
    Pompa nie trzyma ciśnienia czy ECU szaleje?

    0
  • #8 19 Wrz 2015 13:25
    andrzej20001
    Poziom 42  

    muminwd4 napisał:
    przy kręceniu wykazał tylko ok 60 bar

    Ma być min. 200.

    0
  • #9 19 Wrz 2015 15:58
    muminwd4
    Poziom 7  

    ale zmiany cienia przy rozruchu to raczej pompa bo jest mechaniczna, nie ma żadnego sterowania (nie widziałem) chyba że zawór przelewowy wymieniony i uszkodzony lub komputer go otwiera-jest taka możliwość?

    0
  • #10 22 Wrz 2015 14:12
    muminwd4
    Poziom 7  

    Witam, kończę wątek. Po wymianie pompy wszystko ok. Moje spostrzeżenia: gdy zapala przy raptownym rozruchu (pierwszy bieg z góry) - zawsze.
    Po podpięciu manometru (400bar zamiast jednego wtrysku) do listwy cr przy kręceniu nie nabija 200bar (jak kolega wyżej podpowiedział).
    I zapala na zimnym i im zimniejsze ranki łatwiej (po ogrzaniu nieszczelności pompy powiększają się w skutek rozszerzania).
    To radzę zacząć od pompy (choć po to każdy mądry).
    Pozdrawiam Adam

    0