Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Fiesta 1.3 '94 - urwany kabel od alternatora, brak ładowania

szypek2020 10 Sep 2015 19:12 1665 8
  • #1
    szypek2020
    Level 9  
    Witam serdecznie. Mam pewien problem gdy ostatni raz jechałem moją fiestą nagle zgasła i nie chciała odpalić. okazało się, że akumulator jest wyładowany do zera. Podłączyłem na chwilkę akumulator od mojego drugiego samochodu. Okazało się, że samochód nie ładuje akumulatora. Wykonałem pierwszy pomiar na zgaszonym silniku i wyszło 12,7v po odpaleniu nadal jest tyle a powinno być około 14-15v. Gdy się przyjrzałem okazało się, że gruby kabel który idzie od alternatora jest urwany. Próbowałem go dopasować i najbardziej mi pasuję aby był on przy rozruszniku. Ale gdy nawet próbowałem go przytknąć do kabla który jest plusowy przy rozruszniku to strasznie iskrzy a urwany kabel to raczej nie jest masa. Postanowiłem zmierzyć na nim napięcie i wyszło, że jest tam 50-70v na odpalonym silniku. Wydaję mi się, że taka wartość nie jest normalna. Jutro pojadę na szrot gdzie jest taka sama fiesta i sprawdzę gdzie trzeba dokładnie zamocować ten kabel(jeżeli ktoś wie to niech napisze). Dodam, że cieńszy kabel który idzie od alternatora do kontrolki w desce rozdzielczej po zmierzeniu na nim napięcia pokazuje dokładnie 14-15v czyli jest ok. Co może być przyczyną tak dużego napięcia na grubym kablu od alternatora i gdzie go dokładnie zamontować
  • #2
    User removed account
    Level 1  
  • #3
    bearq
    Level 38  
    rynio_di wrote:
    Moje zdanie jest takie . Przewód ten idzie do rozrusznika lub bezpośrednio do akumulatora ( + ). A jak urwał ci się ten przewód i nie miał alternator gdzie odprowadzić prądu to lub wcześniej uszkodził się regulator i teraz ładowanie jest tak wielkie.

    Masz rację co do tego że ten kabel był przymocowany do rozrusznika, iskrzenie w tym wypadku to normalna sprawa. Co do uszkodzenia regulatora to jest to możliwę ale rzadko się zdarza, ponieważ alternator bez podłączonego przewodu prądowego "nie widzi" napięcia w instalacji przez co ładuje bez kontroli.
  • #4
    szypek2020
    Level 9  
    Czyli wymieniać regulator ?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Bo nie mam innego pomysłu a nie chciał bym wymieniać od razu alternatora.
  • #5
    bearq
    Level 38  
    Nie, należy podłączyć przewód do zacisku rozrusznika i wtedy sprawdzić napięcie ładowania które powinno być nie większe niż ~14.4V
  • #6
    szypek2020
    Level 9  
    Czyli odkręcić śrubę pod którą przychodzi kabel + na rozruszniku zamocować tam kabel od razrusznika i zakręcić tak ?
  • #7
    bearq
    Level 38  
    szypek2020 wrote:
    Czyli odkręcić śrubę pod którą przychodzi kabel + na rozruszniku zamocować tam kabel od razrusznika i zakręcić tak ?

    Tak, zapewne znajdziesz tam urwany konektor z przewodu od alternatora.
  • #8
    szypek2020
    Level 9  
    Ok Dzięki bardzo. Jutro po powrocie ze szkoły zrobię tak jak mówisz i sprawdzę czy działa. Napiszę czy się udało. Pozdrawiam !
  • #9
    szypek2020
    Level 9  
    Jest zrobione. Podłączyłem ten kabel od ładowania to aku do + i jest okej. Dziekuję bardzo za informacje. Pozdrawiam !