System regeneracji gwintów (np. Helicoil)
http://www.bimexboellhoff.pl/www/helicoil.html
doskonale sprawdza się w alumniowych obudowach przekładni podzespołów w maszynach ciężkich, niestety przy pojedynczym otworze koszt zabija:
gwintownika nie można dobrać, trzeba kupić specjalny, dobrany do wkładki, również oprawka do wkręcania wkładek nie bardzo może być czymś zastąpiona.
Sama wkładka to koszt kilku złotych za sztukę, więc w twojej sytuacji musiałbyś znaleźć zakład wyposażony już w sprzęt i świadczący takie usługi.
Wklejanie szpilki rzadko pomaga - jeżeli już to na klej/polimer z wypełniaczem aluminiowym -- jednak aluminium mające kontakt z olejem lub paliwem ma tendencję do nasiąkania (trudno uwierzyć ile może być paliwa w korpusie łańcuchowej piły spalinowej, póki się do tego z palnikiem nie podejdzie)
Czy można w korpusie osadzić szpilkę?
można spróbować ją osadzić klejem montażowym do pasowań (loctite, chester-metal, weicon) -- część wklejana nie musi mieć gwintu, wystarczy dobrze odtłuścić (aceton) i zachować pasowanie rzędu 0,10 - 0,15 mm