Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zerwany GWINT (regeneracja)

Roball 05 Jun 2005 02:52 90276 17
  • #1
    Roball
    Level 13  
    Witam.
    Mam zerwany gwint w aluminium o średnicy 6mm na całej długości (15mm) i nie ma możliwości nagwintowania na wyższą średnice ze względu na budowę. Potrzebuję jakiegoś sprytnego sposobu na jego odzyskanie. Proszę o poradę.

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #2
    Paweł_swobodny
    Level 20  
    Proponuję spróbować lekko poprawić gwint gwintownikiema następnie wkręciś spręzynę powinna miec grubość druto około 06 - 0,7 mm .A następnie zastosować śrubę o grubości 5mm . Drugi sposób to zalać otwór klejem ( epidian z proszkiem metalu wiem ze to strasznie rozgrzewało klejony materiał lub nawet POXIPOL . (na poxipol ostanio kleiłem aluminiową lampę i zaskoczyła mnie wytrzymałość - lamapa warsztatowa o metrowym ramieniu przyklejona u podstawy i tzryma ) jak zakleisz spróbuj nawiercić i nagwintować . Ale klej musisz dobrze wcisnąć wręcz wprasować....
  • #3
    Roball
    Level 13  
    A który ze sposobów jest według Pana najwytrzymalszy??
  • #4
    Paweł_swobodny
    Level 20  
    ten ze spręzyną jest wzorowany na oryginalnej metodzie naprawy gwintu z jakijś książki . Tam jednak podawano że jest specjalny zestaw do naprawy gwintów polegał na nagwintowaniu nadwymiarowym i wkręceniu spręzyny o przekroju drutu trapezowym . Trwałóść - wszystko zależy od sily dokręcenia śruby . A może da sie wykonać głębiej otwór?
  • #5
    Slawek J
    Level 30  
    W czym dokladnie zerwany jest ten gwint, vzy moze jest to glowica?
  • #6
    miszagrom
    Level 21  
    mozesz przegwintować na 7.nie wierzę żeby nie było tam ani grama materjału.skoro nie ma miejsca na inną średnicę to czego trzomał sie stary gwint?Pozdrawiam.
  • #7
    Roball
    Level 13  
    Nie da się głębiej bo otwór ma głębokość 15mm i kończy się materiał (na wylot). Jest to pokrywa silnika. Co do gwintu 7mm za duże koszty (sam gwintownik to koszt ok. 35zl. plus narzynka, która jest na zamównienie - w najlepiej zaopatrzonym sklepie w Łodzi)... Poza tym przykręcany element jest pasowany szczeliną 6mm... więc wolałbym zostać przy 6.
    Pozdrawiam.
  • #8
    DominikD
    Level 23  
    A może rozwiercenie i tulejowanie otworu i nagwintowanie ponownie na 6 mm.
  • #9
    adamo650
    Level 15  
    Zależy jaka jest moment dokręcenia tej śruby, klej raczej nie wytrzyma przy dokręcaniu zetnie go, może da się zaspawać otwór, nawiercić i przegwintować, co do sprężyn to są w sprzedaży do regeneracji gwintów.
  • #10
    Roball
    Level 13  
    Narazie kupiłem klej epoxyDragon Metal (metalizowany dwuskładnikowy)... sprasuje tak jak mi kolega doradził z Poxipolem, nawiercę i nagwintuję i zobaczymy... ile jest wart. Na odwrocie jest, że służy również do naprawiania zerwanych gwintów.
    Co o tym sądzicie??
  • #11
    gicio
    Level 13  
    System regeneracji gwintów (np. Helicoil)
    http://www.bimexboellhoff.pl/www/helicoil.html

    doskonale sprawdza się w alumniowych obudowach przekładni podzespołów w maszynach ciężkich, niestety przy pojedynczym otworze koszt zabija:
    gwintownika nie można dobrać, trzeba kupić specjalny, dobrany do wkładki, również oprawka do wkręcania wkładek nie bardzo może być czymś zastąpiona.
    Sama wkładka to koszt kilku złotych za sztukę, więc w twojej sytuacji musiałbyś znaleźć zakład wyposażony już w sprzęt i świadczący takie usługi.

    Wklejanie szpilki rzadko pomaga - jeżeli już to na klej/polimer z wypełniaczem aluminiowym -- jednak aluminium mające kontakt z olejem lub paliwem ma tendencję do nasiąkania (trudno uwierzyć ile może być paliwa w korpusie łańcuchowej piły spalinowej, póki się do tego z palnikiem nie podejdzie)

    Czy można w korpusie osadzić szpilkę?
    można spróbować ją osadzić klejem montażowym do pasowań (loctite, chester-metal, weicon) -- część wklejana nie musi mieć gwintu, wystarczy dobrze odtłuścić (aceton) i zachować pasowanie rzędu 0,10 - 0,15 mm
  • #12
    DominikD
    Level 23  
    Naprawa zerwanego gwintu klejem? Ciekawe jak producent przewidział dokręcenie śruby.Zrób tak jak mówisz może coś z tego wyjdzie.
    Powodzenia!!
    A jakie on posiada składniki jakim metalem jest wzbogacony?
  • Helpful post
    #13
    miszagrom
    Level 21  
    znajdż jakiś zakład tokarski może bendą mieli siudemkę gwintownik nie musisz kupować i dorobią ci szpilke redukcyjną z siudemki na szustke.Mże nawet taniej jak nowy gwintownik.Pozdrawiam.
  • #14
    JAFO
    Level 25  
    Rzeczywiście HeliCoil to fantastyczna sprawa. Robiłem, to wiem. Cała naprawa trwa ok. 2-3 min. (nawiercenie, nagwintowanie i wkręcenie sprężynki, którą na właściwej głębokości łamiemy usuwając prowadnicę).
    Naprawiony gwint jest trwalszy od oryginalnego w aluminium.
  • #15
    Roball
    Level 13  
    To jest klej epoksydowy ale nic więcej nie jest napisane. Nie ma składu na opakowaniu.
    Mam pewien patent... Kupiłem wkłady do drewna z gwintem wewn. 6mm. Wkłady te wkręca się w otwór 8mm na ślimak z zewn. strony wkładki. Zrobic otwór np. 9mm. wkręcić tą wkładkę na ten klej...
  • #17
    OBER1
    Level 12  
    kurcze jak ty możesz tam nawet 9 nawiercić to nad czym się tu zastanawiać, to jak nie masz sprzętu to idż do każdego tokaża, czy innego prywaciaża to ci to zrobi w 5 minut otwór dajmy na to otwór na 8 (7 jak wspomniano wcześniej) i szpilkę przetoczoną (dajmy na to od połowy) na 6mm. Wątpię żeby wziął ci więcej niż te 30 zł, a pewnie zrobi ci jeszcze na zapas. POZDROWIENIA.
  • #18
    Roball
    Level 13  
    Witam.
    Zalałem otwór klejem MetalBond amerykańskiej firmy VersaChem... nawierciłem... nagwintowałem... i jest OK. trzyma dobrze. Ten klej jest raczej z niższej półki a i tak jest nieźle. Więc im droższy tym gwint będzie wytrzymalszy.
    Pozdrowienia.
    Zamykam temat.