Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114L 380 - brak mocy i nierowno pracuje

TomaszCh34 11 Wrz 2015 10:07 1542 2
  • #1 11 Wrz 2015 10:07
    TomaszCh34
    Poziom 2  

    Witam mam problem ze Scania. Ostatnio wymieniałem wszystkie pompo wtryskiwacze i ustawiałem je mechanicznie. Scania chodziła prawidłowo 3 tygodnie aż nagle zaczęła walić na czarno i niema siły jechać z naczepa. Wiem ze od kilku miesięcy mam popsuty czujnik poleżenia walu, ale nie było tak przez niego ze scania nie miała siły. Scania na postoju na wolnych obrotach pracuje prawidłowo ale jak tylko dodam gazu wali na czarno dymem i nierówno pracuje no i oczywiście niema mocy.
    Silniczek mi się świeci i pokazuje następujące błędy
    82
    26
    53
    55

  • Fibaro
  • Pomocny post
    #2 12 Wrz 2015 14:51
    HADŻI
    Poziom 16  

    Witam
    KOD 26
    Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny

    PRZYCZYNA
    Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia.

    UWAGI
    Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150 km/h. Tempomat, ręczny gaz i regulacja biegu jałowego nie funkcjonują.

    Kod usterki powstaje tylko jeżeli silnik pracuje.

    Jeśli występuje ta usterka, jednostka sterująca używa zaprogramowanej prędkości (15 km/h).

    Ten kod usterki powstaje również w wypadku obwodu otwartego lub zwarcia w przewodach pomiędzy tachografem a jednostką sterującą.

    Kod usterki może być również spowodowany zewnętrznym zakłóceniem elektrycznym. Tylko system, który ogranicza prędkość maksymalną, w tym wypadku EDC, może być połączony do tachografu, wyjście D3.

    Napięcie sygnału czujnika prędkości stanowi poziom napięcia wewnętrznego jednostki sterującej. Nie może być mierzone miernikiem uniwersalnym.

    Dodano po 3 [minuty]:

    DZIAŁANIE
    Sprawdź działanie tachografu na dysku, lub podczas jazdy próbnej. Jeśli tachograf działa prawidłowo, sprawdź przewody między tachografem a jednostką sterującą.

    KOD 53
    Nieprawdopodobna wartość zużycia energii elektrycznej przez pompowtryskiwacz cylindra 3.

    PRZYCZYNA
    Zużycie energii między stykami A26 i A24 jest zbyt niskie, lub zbyt wysokie. Ewentualnie zmiany w zużyciu energii w czasie działania zaworu elektromagnetycznego są zbyt szybkie lub zbyt wolne.

    Dodano po 1 [minuty]:

    UWAGI
    Mogą wystąpić różne symptomy usterek, zależnie od rodzaju usterki.

    Jeśli usterka powoduje wytworzenie kodów usterek dla wszystkich cylindrów, silnik zostanie wyłączony. Kody usterek 51, 52, 53, 54, 55 i 56 są wytwarzane jednocześnie.

    Uszkodzony cylinder jest wyłączany i silnik kontynuuje pracę z użyciem pozostałych cylindrów. Moment obrotowy silnika jest ograniczony w celu uniknięcia nierównej pracy. Powstaje kod usterki tylko dla uszkodzonego cylindra.

    W wypadku przerwy w przewodzie ze styku A24, połowa cylindrów jest wyłączona i silnik kontynuuje pracę z użyciem pozostałych cylindrów. Kody usterek 51, 52, i 53 są wytwarzane jednocześnie.

    Jeśli dwa zawory elektromagnetyczne są zwarte ze sobą, silnik będzie pracował bardzo nierówno. Kod usterki 53 i odpowiedni kod dla drugiego cylindra powstają jednocześnie. W przypadku tego typu usterki, silnik musi pracować przez około 4 minuty, zanim powstanie kod usterki.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    DZIAŁANIE
    Wykonaj następujące czynności w prawidłowej kolejności. Jeśli na jednym z etapów wystąpi usterka, usuń usterkę, wykasuj pamięć kodów usterek i pozwól silnikowi pracować na biegu jałowym przez co najmniej 4 minuty. Sprawdź, czy kod usterki powstał ponownie. Przejdź do następnego etapu, jeśli kod powstał ponownie. Sprawdź, czy powstały jakiekolwiek kody usterek dla innych pompowtryskiwaczy.





    Sprawdź odchylenie wtrysku w Scania Diagnos.

    Włącz pompowtryskiwacze w Scania Diagnos.

    Sprawdź złącza, przewody i zawór elektromagnetyczny pompowtryskiwacza pod kątem uszkodzeń mechanicznych.

    Sprawdź ciśnienie paliwa. Kod usterki może powstać wskutek niskiego ciśnienia paliwa, np. w przypadku obecności powietrza w paliwie.

    Wymontuj pompowtryskiwacz i sprawdź O-ringi i podkładkę miedzianą.

    Dodano po 2 [minuty]:

    KOD 55
    Nieprawdopodobna wartość zużycia energii elektrycznej przez pompowtryskiwacz cylindra 5.
    PRZYCZYNA
    Zużycie energii między stykami A35 i A25 jest zbyt niskie, lub zbyt wysokie. Ewentualnie zmiany w zużyciu energii w czasie działania zaworu elektromagnetycznego są zbyt szybkie lub zbyt wolne.

    UWAGI
    Mogą wystąpić różne symptomy usterek, zależnie od rodzaju usterki.

    Jeśli usterka powoduje wytworzenie kodów usterek dla wszystkich cylindrów, silnik zostanie wyłączony. Kody usterek 51, 52, 53, 54, 55 i 56 są wytwarzane jednocześnie.

    Uszkodzony cylinder jest wyłączany i silnik kontynuuje pracę z użyciem pozostałych cylindrów. Moment obrotowy silnika jest ograniczony w celu uniknięcia nierównej pracy. Powstaje kod usterki tylko dla uszkodzonego cylindra.

    W wypadku przerwy w przewodzie ze styku A25, połowa cylindrów jest wyłączona i silnik kontynuuje pracę z użyciem pozostałych cylindrów. Kody usterek 54, 55, i 56 są wytwarzane jednocześnie.

    Jeśli dwa zawory elektromagnetyczne są zwarte ze sobą, silnik będzie pracował bardzo nierówno. Kod usterki 55 i odpowiedni kod dla drugiego cylindra powstają jednocześnie. W przypadku tego typu usterki, silnik musi pracować przez około 4 minuty, zanim powstanie kod usterki.

    Dodano po 37 [sekundy]:

    DZIAŁANIE
    Wykonaj następujące czynności w prawidłowej kolejności. Jeśli na jednym z etapów wystąpi usterka, usuń usterkę, wykasuj pamięć kodów usterek i pozwól silnikowi pracować na biegu jałowym przez co najmniej 4 minuty. Sprawdź, czy kod usterki powstał ponownie. Przejdź do następnego etapu, jeśli kod powstał ponownie. Sprawdź, czy powstały jakiekolwiek kody usterek dla innych pompowtryskiwaczy.

    Sprawdź odchylenie wtrysku w Scania Diagnos.

    Włącz pompowtryskiwacze w Scania Diagnos.

    Sprawdź złącza, przewody i zawór elektromagnetyczny pompowtryskiwacza pod kątem uszkodzeń mechanicznych.

    Sprawdź ciśnienie paliwa. Kod usterki może powstać wskutek niskiego ciśnienia paliwa, np. w przypadku obecności powietrza w paliwie.

    Wymontuj pompowtryskiwacz i sprawdź O-ringi i podkładkę miedzianą.

    Dodano po 2 [minuty]:

    KOD 82
    Jednostka sterująca odkryła usterkę podczas testu wyłączania.
    PRZYCZYNA
    W związku z wyłączaniem, jednostka sterująca wykryła usterkę w systemie mikrokomputerowym.
    UWAGI
    Jeśli jednostka sterująca wykryje usterkę w czasie testu wyłączania, moment obrotowy silnika zostanie ograniczony przy następnym uruchomieniu silnika.

    Jednostka sterująca musi najpierw przeprowadzić udany test wyłączania, zanim uzna usterkę za usuniętą i przywróci normalny moment obrotowy.
    DZIAŁANIE
    Wykasuj pamięć kodów usterek i sprawdź, czy kod usterki powstaje ponownie. Jeśli kod usterki wystąpił ponownie, należy wymienić jednostkę sterującą.

  • Fibaro
  • #3 14 Wrz 2015 14:14
    TomaszCh34
    Poziom 2  

    Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedz.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME