Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Atego 1823 2001 rok - brak kąta na kole

Lukas344 11 Wrz 2015 18:59 1431 10
  • #1 11 Wrz 2015 18:59
    Lukas344
    Poziom 8  

    Witam! problem zauważyłem na prawej oponie. Od wewnątrz zaczęło ją "brać". przełożyłem opony lewa prawa i dalej to samo. Więc szukam dalej. Na zbieżności okazało się że kąt na prawym kole znacznie odbiega od normy tzn -20 minut, a norma jest +30 minut i wzwyż. Muszę kupić nowe opony, bo i tak mam zużyte, ale mija się to na razie z celem. W zawieszeniu zero luzu, sworzeń zwrotnicy też nie ma luzu? Na czym polega problem? jak ustalić co odpowiada za stan rzeczy...
    Nie przypominam sobie, abym w ostatnim czasie zaliczył jakąś dziurę w jezdni. Autem przejechałem 70 tkm, a problem mam od ~ 7 tkm

    0 10
  • #2 20 Wrz 2015 14:08
    miszagrom
    Poziom 21  

    Jak widzisz to jest sztywna belka, więc jedyna opcja to uszkodzenie mechaniczne. A może zamiast skupiać się na kątach po prostu trzeba zrobić porządnie zbieżność.

    0
  • #3 21 Wrz 2015 19:48
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Nie było coś robione przy resorach? O ile pamietam podkładki pod resorem lewym i prawym są rożnej wysokości.

    0
  • #4 05 Paź 2015 18:51
    Lukas344
    Poziom 8  

    To jest układ powietrzny tzn. pooduchy. Zbieżność ustawiona na 0.

    1
  • #5 06 Paź 2015 23:28
    miszagrom
    Poziom 21  

    Tylko czy kat pochylenia koła przy prawidłowej zbieżności ma wpływ na cięcie opony?? Wydaje mi się że na pewno nie jakoś mega szybko.

    0
  • #6 07 Paź 2015 17:44
    Lukas344
    Poziom 8  

    prawdopodobnie tak. Zbieżność mam na tip-top. Kąt mam na -, więc tnie oponę od wewnątrz. Przy załadowanym aucie, jeszcze bardziej się rozjeżdżają koła.....

    0
  • #7 07 Paź 2015 19:18
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam
    A gdzie geometria 2 osi?
    Śladowość geometria i rama też ma wpływ.
    Wysokość przedniego zawieszenia wpływa na poprzeczne ustawienie 1 osi (śladowość wobec osi ramy.)

    0
  • #8 08 Paź 2015 17:22
    Lukas344
    Poziom 8  

    Oś tył lekko przestawiona na lewo, względem przodu o 1cm. To na odległości między osiami około 4,5m. Co wysokość zawieszenia ma do kąta na kole. Podnosząc auto na miechach belka pozostaje w nie zmienionej pozycji..ja nie mam kąta na kole... ale....
    ........... dla mnie nie musi go tam być, tylko żeby opon nie żarło....ALE.....
    Wysokość przedniego zawieszenia jest jedyną zmienną, którą ostatnio przestawiałem. Robiłem kalibrację zawieszenia po awarii czujnika na tyle.

    0
  • #9 08 Paź 2015 19:19
    685832
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 09 Paź 2015 17:19
    Lukas344
    Poziom 8  

    opony ok, po 8 barów. Nie interesuje mnie komfort tylko ekonomika- jestem właścicielem i to ja tylko eksploatuje ten samochód. Drążki sprawdzę, ale do tej pory na stacjach diag. nic nie wyszło. Nastawiam się na belkę, ale tylko używka...słyszałem że ten typ samochodu tak ma- przebieg 600 000 i po belce, ale to szybka diagnoza pana ze stacji. Ciekawe czy byłby taki mądry gdyby to on miał wywalić 5000 zł o takk.....

    0
  • #11 18 Lis 2015 18:18
    mazurekma
    Poziom 9  

    Miałem ten sam problem taki sam rocznik tylko przód na resorze tez był inny kąt w pawym kole i darło gume od wewnątrz, naszczęście z racji wieku i przebiegu teraz męczy się tym ktoś inny:p

    0