Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem Port WAN - Port WAN nie działa

11 Wrz 2015 21:33 5385 14
  • Poziom 6  
    Witam, problem polega na tym że nagle przestał działać port WAN w routerze tp-link bezprzewodowy router 3G/4G, standard N 150Mb/s
    TL-MR3220. Port WAN nagle sam z siebie przestał działać na komputerze, gdy podłączam do innych portów internet jak najbardziej działa tyle że jest bardzo wolny, prosiłbym o pomoc co w takiej sytuacji zrobić i jak naprawić ten port WAN tak aby działał. Dodam że gdy podłączam kabel do portu WAN nie da się wejść nawet na panel administracyjny tzn. 192.168.0.1
  • Specjalista Sieci, Internet
    Z twojego postu trudno cokolwiek zrozumieć. Port WAN w tym routerze służy do podłączenia internetu a nie komputera i oczywiste, że konfigurację przeprowadza się poprzez LAN lub WiFi a nie WAN. Stąd trudno żebyś się po WAN zalogował na 192.168.0.1
  • Poziom 6  
    Chodzi o to że port WAN, jest to ten taki wyróżniający się - przynajmniej mi się tak wydaje nie chce w ogóle działać, diody się świecą ale nic pozatym, próbowałem to jakoś skonfigurować na innych portach LAN ale i tak nic. Nie mam pojęcia co mam teraz zrobić, jak zrobić tą konfiguracje i co trzeba tam zmienić.
  • Poziom 24  
    WAN to port służący do obsługi sieci rozległej (po ludzku: zewnętrznej). Inaczej mówiąc, port WAN służy do podłączenia urządzenia łączącego się z internetem (najczęściej modem lub terminal dostawcy), do obsługi sieci lokalnej (wewnętrznej) służą porty oznaczone jako LAN. Opisana sytuacja jest więc jak najbardziej prawidłowa.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Nic nie napisałeś z jakiego internetu korzystasz na MR-3220 , router umożliwia podłączenie go po WAN( RJ45) i przez port USB z modemu 3G/LTE. W zależności od tego router wymaga odpowiedniej konfiguracji.
  • Poziom 6  
    No tak, tyle że ten port nie chce się tak jakby podłączyć a chciałbym żeby to się podłączyło bo na portach LAN internet bardzo słabo chodzi, zaś na tym porcie WAN (mogę się mylić) chodzi dosyć sprawnie i moje pytanie brzmi jak naprawić ten port WAN aby po prostu dało się podłączyć internet do niego, to że kabel trzeba do niego podłączyć to wiem tyle że nie ma dostępu do internetu gdy ten kabel podłączony jest do portu WAN.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Mam internet nielimitowany w PLAY, modem huawei, tyle że jak skonfigurować ten router? Dodam że na początku gdy zakupiłem router nic nie konfigurowałem po prostu samo działało i śmigało.
  • Specjalista Sieci, Internet
    Co ty chcesz podłączyć do WAN skoro korzystasz z Play i modemu USB? W takim przypadku rolę WAN pełni modem i to on zapewnia dostęp do internetu. W ustawieniach routera wybierasz tylko komunikację po 3G/LTE i tyle, port WAN cię nie interesuje i będzie widniał jako nie ustawiony. Co innego gdybyś miał dostęp jeszcze po kablu. Wówczas na routerze można ustawić połączenie zasadnicze i zapasowe gdyby główne wysiadło. ( preferowane WAN lub 3g/LTE). Komputery podłączasz tylko po LAN lub WiFi. To jak chodzi Play to już zupełnie inny temat a zależy od wielu czynników. Port WAN nie ma nic do tego.
  • Poziom 6  
    Wcześniej ten port WAN chodził bardzo dobrze, teraz nie chodzi wcale i musze używać tych innych portów, to nie rozumiem zabardzo o co może chodzić jeśli kabel podłączony był do portu WAN internet śmigał a teraz gdy jest podłączony do LAN chodzi wolno - chyba że jest jakaś możliwość przyśpieszenia tego portu LAN?
  • Specjalista Sieci, Internet
    Szkoda czasu na dyskusje z tobą, ty nie ogarniasz podstaw. Ile razy można tłumaczyć , że na porcie WAN nie masz żadnego dostępu do internetu, nie było go też wcześniej. Urządzenia łączy się pod porty LAN. A prędkości internetu na nich zależą głównie od uzyskiwanych na modemie 3G/LTE. Porty LAN w MR-3220 są 100Mb/s.
  • Poziom 24  
    Jeśli z początku wszystko latało bez konfiguracji, wystarczy reset routera... Mało prawdopodobne mi się wydaje, żeby net działał po podpięciu kompa pod WAN, chociażby dlatego, że ten interfejs jest z reguły klientem DHCP, nie serwerem. Jak wspominałem, do obsługi sieci wewnętrznej służą interfejsy LAN oraz WLAN. Chyba, że ów router potrafi z automatu po połączeniu przez USB przekonfigurować port WAN jako LAN5... Najbardziej prawdopodobną przyczyną spadku prędkości wydaje mi się przekroczenie limitu transferu i włączony lejek. :)
  • Poziom 6  
    Właśnie limit transferu na pewno nie został przekroczony, niby 100gb trzeba przekroczyć żeby internet chodził wolniej ale ja nic nie pobieram - jeśli już to jakieś muzyki które nie zajmują zbyt dużo więc wątpie że wykorzystam nawet z 50gb w miesiąc, i działo się to od początku gdy podłączyłem kabel do portu LAN internet chodził wolniej, strony wolno się ładowały ale gdy już podłączyłem kabel do portu WAN internet chodził szybko. Co do tego resetu routera to ten przycisk jest bodajże z tyłu, wciskałem go, przytrzymywałem i nic to nie dało, dalej był taki sam problem.
  • Poziom 24  
    W TP-Linkach reset należy przytrzymać bodajże powyżej 10 sekund. Niezależnie od tego, chyba odpuszczę sobie wyrażanie niedowierzania co do WAN, a spowolnienie łącza... Przyczyn może być wiele, jak chociażby obciążenie/awaria sieci, uszkodzenie modemu lub routera, wspomniany lejek, problem ze sprzętem lub oprogramowaniem w PC. Kilka możesz wykluczyć podłączając modem bezpośrednio do PC.
    P.S. Zagłębiłem się, 5 sekund trzymania wystarczy, do momentu kiedy dioda SYS zacznie szybko mrugać.
  • Poziom 6  
    Przedchwilą ponownie zrobiłem reset routera, modem świeci cały czas tylko na niebiesko, normalnie gdy router podłączony jest do innego portu świeci na początku gdy się włącza na niebiesko ale gdy już się uruchomi to na zielono. Co do modemu to raczej nie bo sprawdziłem 3 modemy i wszystkie na tej sieci WAN nie działają. To nie da się naprawić już tej sieci WAN? A może pobrać jakieś inne sterowniki? Głównie chodziło mi o to by internet chodził szybciej.
  • Poziom 24  
    Nie da się naprawić, bo nie jest zepsuta. Czytaj trochę ze zrozumieniem...
  • Specjalista Sieci, Internet
    Tego nie idzie już czytać. Ile razy można tłumaczyć, że WAN nie służy w tym routerze do komunikacji ze sprzętem. Spadek prędkości internetu nie ma nic wspólnego z portami LAN czy tym WAN. W internecie mobilnym zależy od wielu czynników a za to odpowiada modem. Nie wiemy jaki to modem, w jakiej technologii łączy się z Play. Jak jest skonfigurowany, jaki poziom sygnału, jak daleko do BTS-a i jakiego w Play. Podobnie jeśli chodzi o router, brak jakichkolwiek danych o jego FW, konfiguracji, która nota bene jest prosta i intuicyjna. No i na koniec nawet nie wiemy jakie to prędkości. Za to z uporem maniaka dostajemy informację, że na WAN jest szybciej choć nie działa. Nie działa bo nie ma prawa działać. Jeśli modem łączy się z siecią to internet jest na LAN i WiFi a że wolny to już zależy od innych czynników. Aby stwierdzić jakich potrzeba wymienionych wcześniej danych. W internecie mobilnym nie ma gwarancji prędkości czy zasięgu i mogą ulegać zmianom.