Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

CHRYSLER Voyager '05 2,5CRD - WEBASTO podłączenie klimatronika i wentylatora kab

fifolin 12 Sep 2015 01:33 2508 1
  • #1
    fifolin
    Level 12  
    Witam.
    Czy orientuje się ktoś na który pin podać napięcie w panelu klimatronika 2-wu strefowego w Grand Voyager 2005 2,5CRD aby przy wyciągniętym kluczyku ze stacyjki włączył się sam panel klimatronika, wentylator nawiewu kabiny i (jeśli jest w małym obiegu nagrzewnicy ogrzewania kabiny) elektrozawór dając obieg wody?

    Przerobiłem webasto na zdalnie właczanie z pilota ale mam problem z uruchomieniem tych funkcji aby poza samym podgrzaniem silnika na postoju ogrzało mi to także wnętrze pojazdu załączając wentylator kabiny.

    I jeszcze jedno: gdzieś kiedyś chyba mi się obiło o uszy, że można ustawić klimatronik domyślnie w Chryslerach przy jego włączeniu na obieg wewętrzny (alergicy) ale nie potrafię tego znaleźć (przydatna funkcja przy chęci zagrzania autka webastem przed wejściem do samochodu w celu szybszego ogrzania się wnętrza)?

    Mam niby jakiś schemat podłączenia webasta ale w niemieckim języku ze zdjęciami ale nie za bardzo potrafię to przetłumaczyć. Podaję go w załączniku.
  • #2
    jurekwil
    Level 12  
    Wszystko masz na schemacie. Webasto po włączeniu pilotem lub ręcznie zaczyna pracować, po ogrzaniu się borygo ( kilka minut w zależności od temperatury na zewnątrz) włącza przekaźnik K3, napięcie 12V ze styku "30" wędruje na górny styk wentylatora nawiewu. W tym momencie nawiewu jeszcze nie będzie. Panel AC powinien dostać zasilanie - normalnie kluczyk to załatwia, a tym razem wystarczy podać zasilanie na pin 5 modułu KB wtyczki/ złącza C2 . Moduł ten reguluje siłę nadmuchu 0-1-2-3-4 stopień. Przecinasz ten przewód zasilający 5 pin, wstawiasz tam diodę 1N4007, a drugą też 1N4007 zgodnie z rysunkiem zasilasz ze styku "30" przekaźnika K3. Ta separacja przez diody jest konieczna, aby zasilanie przy włączonym webasto nie poszło do innych elementów klimatyzacji ( w nissanie P11 zasilanie modułu sprężarki jest spod wspólnego bezpiecznika). Zamontowanie tych dwóch diod sprawi, że w momencie włączenia przekaźnika K3 wystartuje wentylator nawiewu, ustawiony przed wyłączeniem kluczyka na 2 stopień prędkości, nawiew ma być ustawiony na szybę - ja wolę ustawiać u siebie w nissanie na wnętrze kabiny, gdyż szybciej ona się nagrzewa.