Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klucz pneumatyczny Parkside-310Nm, 7000obr/min.- kupić?.

MM2X 12 Wrz 2015 08:45 12399 31
  • #1 12 Wrz 2015 08:45
    MM2X
    Poziom 26  

    Czy klucz pneumatyczny firmy Parkside (Lidl) o parametrach jn. sprawdzi się w naprawach samochodowych (nie warsztat) na własne potrzeby:
    moment obrotowy: max. 310 Nm, prędkość obrotowa na biegu jałowym: 7000min⁻¹
    ciśnienie robocze: 6,3 bara. (duży plus - 3 lata gwarancji).

    Do tej pory nie używałem pneumatycznego więc nie wiem jak te parametry przedkładają się na zastowsownie w praktyce.
    Do klucza kompresor tej samej firmy PKO 270A1:
    zbiornik 24l, max ciśn. 8 bar, moc zasysania 270l/min, moc przył. 1,8Kw ( 2,45KM)

    0 29
  • Pomocny post
    #2 12 Wrz 2015 09:45
    Jarzab M
    Poziom 17  

    310 Nm to troche mało. Jakie jest zuzycie powietrza przez klucz? Bo 24l zbiornik to wydaje mi się, że nie pociągnie :)
    Klucze których używam mają około 1000 Nm max, no ale to warsztat, a nie garaz.
    Mimo to celował bym w moment powyżej 500 Nm.

    Swoją drogą po ile ten klucz?

    1
  • Pomocny post
    #3 12 Wrz 2015 10:10
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Na tym kompresorze to Ci żaden klucz nie ruszy, masz zbyt małą butlę a zakładać większej nie ma co bo zarżniesz pompę powietrza.
    Jeżeli chcesz kupić pistolet to radze coś firmowego, chyba że chcesz ręcznie popuszczać śruby i dociągać po takim kluczu.
    Dobry klucz to min 600zł.
    Taniej to można takie klucze do roweru lub motoru kupować.

    1
  • Pomocny post
    #4 12 Wrz 2015 10:12
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Taki kompresor nadaje się do pompowania kół, i to najlepiej od taczek.
    Niema mowy o normalnym użytkowaniu klucza pneumatycznego.

    Mówię z doświadczenia bo sam mam gdzieś w garażu takiego bączka, i ciężko koło odkręcić.

    1
  • Pomocny post
    #5 12 Wrz 2015 10:45
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Na początku działalności też pracowałem na 50 litrach, ale to była męka a nie praca, obecnie mam 200 i 300 litrów i spokój. Co do klucza to tak jak napisał grala 1 - 600 zł trzeba wydać. Ja używam King Tony 600 ileś Nm, przez tyle lat żadnych problemów.

    4
  • #6 12 Wrz 2015 10:49
    MM2X
    Poziom 26  

    Jarzab M napisał:
    Swoją drogą po ile ten klucz?

    Ok. 120 zł.

    Koledzy tak też mi się wydawało po wstępnej lekturze w internecie, ale chciałem się upewnić.
    Zatem pozostaje klucz+ rura ;) . Średni zestaw tj. klucz+kompresor zapewne ok. 2 tys. pln trochę dużo jak na własne potrzeby tj. kilka razy w roku, - zawieszenie, itd...

    Na marginesie sam kompresor pociągnąłby pistolet do lakierowania? ( nie całej karoserii) ale punktowo jakieś wypryski, drobne wgnioty - dla własnego użytku. Teraz używam nabijanych areozoli.

    1
  • #7 12 Wrz 2015 10:51
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Prowizoryczną wpyłkę na błotniku czy coś zrobisz.
    Ale wiesz jak to będzie wyglądać :)

    0
  • #8 12 Wrz 2015 11:41
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 12 Wrz 2015 12:09
    kacper082
    Poziom 18  

    Słaby moment ma ten klucz... Kiedyś wziąłem na sprawdzenie klucz 310NM nie pamietam marki też w podobnej cenie. I niestety koła nie odkręcił. Kompresor słaby, bardzo słaby... Ja mam 74 litry 50 i 24 połączone proponuję to samo zrobić. Klucz mam Yato 540 Nm jak najbardziej polecam. 3 lata mi służy na własne majsterkowanie... Wtedy kosztował 400 zł. Dziś trochę mniej. Tak jak wyżej minimum 500Nm i przewód 10mm wtedy pociągnie i butlę bym dołożył :)

    0
  • #10 12 Wrz 2015 12:13
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    georgesgr, chodzi mi o to że klucz ma tak słaby moment że nie jest w stanie odkręcić śruby i to samo z dokręceniem - dokręcisz mocniej ręką.
    Z takich kluczy to będzie dobra grzechotka pneumatyczna a nie taki klucz.
    Dostałem kiedyś w prezencie taki zestaw z grzechotką.
    Kluczem nie idzie śrub odkręcić - czy to od koła czy od zawieszenia.
    Grzechotka też silna nie jest ale zawsze można nią poluzować śrubę a później już idzie - przy wymianie np. skrzyni lepsza taka niż zwykła.

    Dokładanie butli do tego kompresora to zabójstwo dla pompy.

    1
  • #11 12 Wrz 2015 12:30
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 12 Wrz 2015 13:04
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #13 12 Wrz 2015 14:49
    kacper082
    Poziom 18  

    Wystarczy dołożyć chociaż butlę 24 l i mamy już razem 48 l. Absurdem jest dać zbyt dużą butlę bo kompresor będzie pół dnia pompował i do tego przewód 10mm żeby straty ciśnienia były mniejsze... wszystko zależy od tego ile chcemy przeznaczyć ;)

    1
  • #14 12 Wrz 2015 15:20
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #15 12 Wrz 2015 15:35
    kacper082
    Poziom 18  

    Na własne potrzeby to MM2X nie kupi kompresora 150 l dwa tłoki napęd pasowy za jakieś 2.000 zł bo to się mija z celem. Inne cisninie jest z zbiorniku 24 a inne 50 l to przecież logiczne. Klucz na start potrzebuje strzał aby odkręcić, a jka pneumatyk ma podwójny mechanizm udarowy to da radę. Ja dołożyłem tylko 24l do 50l i jest OK. Odkręca wszystko 540 Nm i przewód 10mm

    3
  • #16 12 Wrz 2015 21:05
    diodabg
    Poziom 29  

    Parkside to dobry sprzet wiertarki, szlifierki, pily, gadzety pneumatyczne tez uzywam i jak kolega pisal powyzej slaby moment obrotowy ale jak popuscisz to puzniej z odkrecaniem daje rade.
    Lepiej dolozyc pare groszy do klucza udarowego i kupic mocniejszy nie trzeba wydawac 600 zl mozna kupic za 190 zl - ok 700Nm Fore i odkreca wszystko uzywam taki kilka lat i dziala bez problemu.
    Co do kompresora to tak jak pisze kolega georgesgr glownie chodzi o wydajnosc nie pojemnosc ja mam elektryczny 50l i czasami nie daje rady odkrecic przegubu lub kola posiadam tez spalinowy 50l i kreci pneumatem jak szalony.

    kacper082 napisał:
    Klucz na start potrzebuje strzał aby odkręcić

    Masz racje ale jak zapieczona sruba to trzeba przytrzymac np 5 sekund a przy malej wydajnosci bedziesz musial czekac az znowu dobije i oczywiscie dla amatora pod domem nie stanowi to problemu...

    3
  • #17 13 Wrz 2015 11:28
    MM2X
    Poziom 26  

    Podsumowując całokształt wypowiedzi (dziękuję) odpuszczam ten sprzęt, bo jak pisze Kacper82 na własne potrzeby nie będę inwestował większej kasy w sprzęt. Dostałem reklamówkę z Lidla i tak mnie to trochę zachęciło, mam piłę, wiertarki, szlifierki z Parkaside i jestem zadowolony (no i 3 lata gwarancji) - myśałem sobie może i tu nie dużym kosztem poszerzę swój"park maszynowy".

    Pozostaje zatem klucz+rurka, czasami młotek (sworznie) itd.... . Większy kompresor zajmuje więcej w garażu miejsca (u mnie tylko 3x8 m.kw.) a z tym wiadomo ciężko ...co innego jak ktoś ma warsztat. Dzieki bardzo za merytoryczną opinię i wskazówki. Wczesniej myślałem o elektrycznym ale w innym temacie koledzy zdecydowanie przekonywali do pnęumatycznego. Jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma - :) .

    Znalazłem klucz "Fore 850Nm" za 190 zł. (Kacper82) z tym, że potrzebuje 11l/s :( szkoda, że nie da się wyciagnąć takiej wydajności z kompresora o małych gabarytach. Może kiedys kompresory tak ewaluują jak spawarki inwektorowe ...

    1
  • #18 14 Wrz 2015 21:22
    Bambek
    Poziom 13  

    Panowie a co sądzicie o tym kluczu pneumatycznym z grzechotką za 99 zł? Czy warto to drobnych śrub w aucie jak gdzieś czasami nie ma podejścia na ruch ręką żeby krecić? Da to radę tym sprzętem?

    0
  • #19 14 Wrz 2015 23:56
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #20 15 Wrz 2015 08:18
    daras41
    Poziom 25  

    Ja mam klucz 1680Nm i czasami nie daje rady koła odkręcić w VW na śrubach m14 jak mi się auto po jakimś narwanym fachurze trafi :D

    0
  • #21 15 Wrz 2015 08:36
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #22 15 Wrz 2015 09:26
    daras41
    Poziom 25  

    Trochę się pozmieniało ;) Jak się uczyłem x lat temu to na warsztatach szkolnych były klucze płaskie i oczkowe gięte a nasadowe nauczyciel trzymał w biurku i używał od święta :D

    0
  • #23 15 Wrz 2015 09:49
    andrzej20001
    Poziom 42  

    kacper082 napisał:
    Inne ciśnienie jest z zbiorniku 24 a inne 50 l to przecież logiczne

    Ciśnienie jest takie same 8bar tylko masz większy zapas. 2 tłokowy Kupczyk u mnie daje radę i dość szybko nabija. Lepszy od pneumata jest klucz udarowy elektryczny.Ale to moje zdanie.

    0
  • #24 15 Wrz 2015 10:37
    MM2X
    Poziom 26  

    andrzej20001 napisał:
    Lepszy od pneumata jest klucz udarowy elektryczny.

    Mozesz podać jakiś sprawdzony?.

    1
  • #26 15 Wrz 2015 15:04
    MM2X
    Poziom 26  

    andrzej20001 napisał:
    Już w lipcu atakowałeś taki temat.

    Po namyśle i opiniach speców zdecydowałem się na pneumatyczny, trochę mnie podjarała oferta z Lidla, wczoraj ten sprzet rzucili na lady .

    1
  • #27 18 Wrz 2015 00:53
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Jeżeli chcesz to mogę odsprzedać nówkę klucz polskiej produkcji o taki: ,https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2560540.html wg mnie to dziadostwo i chętnie się go pozbędę. Sprzedam w bardzo dobrej cenie, około 50 %.

    1
  • #28 18 Wrz 2015 09:57
    MM2X
    Poziom 26  

    Aleksander linki w podanym temacie są już nieaktualne, nie wiem jaki ten klucz :( .

    0
  • #30 18 Wrz 2015 10:19
    MM2X
    Poziom 26  

    Aleksander ten klucz ma potrzebę 60l/sek., dzięki za propozycję :) .
    Niestety kompresor zająłby mi "pół garażu", co innego jakbym miał warsztat, ja chcę doraźnie tylko
    na swoje potrzeby.

    0