Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel corsa c z12xe 2002 - jak wymienić wiązke stacyjka, zegary i centralny

mixer26 12 Sep 2015 09:05 1593 9
Relpol
    mixer26
    Level 10  
    Witam wszystkich. Kupiłem żonie corsę c. Jest trochę zmieniona z wyglądu, ale oprócz tego ktoś przerobił odpalanie, ponieważ stacyjka była uszkodzona. Otóż była odpalana z z dwóch przełączników i przycisku. W związku z tym chyba opaliła się izolacja z jednej żyły idącej do przełącznika stacyjki. Podejrzewam, ze od ciągłego podawania stałego zasilania. Po zdjęciu tunelu środkowego okazało się też, że jest istna pajęczyna kabli po kilka razy łączonych. zdemontowałem to wszystko aby zrobić to tak jak opel przykazał. W związku z tym mam kilka problemów które chciałbym rozwiązać.
    1. Chciałbym wymienić wiązkę idącą od stacyjki tylko że nie jestem elektrykiem i nie znam się na schematach. Jeśli ktoś by mi podpowiedział łopatologicznie do których miejsc mam wpiąć kable idące do stacyjki byłbym naprawdę wdzięczny. Po prostu zbyt wiele przewodów tego samego koloru. Nawet w opisie bezpieczników nie znalazłem pod którym bezpiecznikiem jest stacyjka.
    2. Cały czas świeci podświetlenie zegarów i BIDa. Jakiekolwiek pomysły??
    3. Gdzie jest centralka od zamka. Działa tylko z klucza a chciałbym żeby i pilot się do czegoś przydał.
    4. Po zdemontowaniu tunelu mam dwie niepodłączone wtyczki. Czarną i zieloną. Od jakiego ustrojstwa zostały odpięte?? Moduł AIRBAG?? Kontrolka się zapala i gaśnie jak należy. ...???
    To takie cztery punkty, które mnie nurtują. Poradziłem sobie już z audio gdzie puściłem nową instalację, bo też było łączeń po kilka razy. Gdyby nie to, że jestem za granicą, to bym na necie nikomu głowy nie zawracał. Dzięki za wszystkie porady i proszę o wyrozumiałość. Szukałem na okularach, jednak tylko było ogólnikowo o wszystkich bolączkach.
    Pozdrawiam.
    Adam
  • Relpol