Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel corsa c z12xe 2002 - jak wymienić wiązke stacyjka, zegary i centralny

12 Wrz 2015 09:05 1116 9
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich. Kupiłem żonie corsę c. Jest trochę zmieniona z wyglądu, ale oprócz tego ktoś przerobił odpalanie, ponieważ stacyjka była uszkodzona. Otóż była odpalana z z dwóch przełączników i przycisku. W związku z tym chyba opaliła się izolacja z jednej żyły idącej do przełącznika stacyjki. Podejrzewam, ze od ciągłego podawania stałego zasilania. Po zdjęciu tunelu środkowego okazało się też, że jest istna pajęczyna kabli po kilka razy łączonych. zdemontowałem to wszystko aby zrobić to tak jak opel przykazał. W związku z tym mam kilka problemów które chciałbym rozwiązać.
    1. Chciałbym wymienić wiązkę idącą od stacyjki tylko że nie jestem elektrykiem i nie znam się na schematach. Jeśli ktoś by mi podpowiedział łopatologicznie do których miejsc mam wpiąć kable idące do stacyjki byłbym naprawdę wdzięczny. Po prostu zbyt wiele przewodów tego samego koloru. Nawet w opisie bezpieczników nie znalazłem pod którym bezpiecznikiem jest stacyjka.
    2. Cały czas świeci podświetlenie zegarów i BIDa. Jakiekolwiek pomysły??
    3. Gdzie jest centralka od zamka. Działa tylko z klucza a chciałbym żeby i pilot się do czegoś przydał.
    4. Po zdemontowaniu tunelu mam dwie niepodłączone wtyczki. Czarną i zieloną. Od jakiego ustrojstwa zostały odpięte?? Moduł AIRBAG?? Kontrolka się zapala i gaśnie jak należy. ...???
    To takie cztery punkty, które mnie nurtują. Poradziłem sobie już z audio gdzie puściłem nową instalację, bo też było łączeń po kilka razy. Gdyby nie to, że jestem za granicą, to bym na necie nikomu głowy nie zawracał. Dzięki za wszystkie porady i proszę o wyrozumiałość. Szukałem na okularach, jednak tylko było ogólnikowo o wszystkich bolączkach.
    Pozdrawiam.
    Adam
  • Relpol przekaźniki
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Witam. Centralny zamek z kluczyka może nie działać tylko dlatego że ,,stacyjka widzi że kluczyk nie jest wyciągnięty. No chyba że nie wychodzi Ci syganał z kluczyka... Na twoim miejscu jeżeli nie jesteś elektrykiem i nie znasz się na schematach auto oddałbym do elektryka on będzie wiedział co zrobić, a najlepiej kupić nową stacyjkę która naprawdę nie jest droga. No chyba że chcesz to mogę Ci wysłać zrobione screeny wiązki.
  • Poziom 38  
    Stacyjka nie jest łączona na sztywno z wiązką musi być gdzieś kostka, chyba ze ktoś już jej się pozbył. Podaj dokładne dane auta rok itd.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Przepraszam za temat, ale nie wiem dokładnie o co chodzi. Corsa to sxi 1.2 16v z12xe rok 2002. Anglik. Właśnie było przerobione na jakiś wymyk sportowy z włącznikami bezpośrednio pod przewody i nie było oryginalnego przełącznika. Teraz takowy posiadam. Z tegoż właśnie przełącznika wychodzą 4 przewody. Dwa czarne i 2 czerwone. Jeden z tych czerwonych ma opaloną izolację i podejrzewam, że po całej długości . Chciałbym go wymienić. Próbowałem nawet zdjąć cały kokpit żeby mieć dostęp do całej wiązki, jednak nie wiem jak się do niego dobrać. Z tym elektrykiem to jest tak, że 200f za diagnozę gdzie auto kupione za 300 to lekka przesada ;)
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    Witam z bezpiecznika F8 ( tam jest napięcie cały czas) dochodzi do stacyjki czerwonym przewodem pod pin 2A po przekręceniu stacyjki na zapłon powinno pojawić się napięcie na drugim czerwonym przewodzie na pinie 3A oraz na jednym z czarnych na pinie 5A. Na drugim czarnym powinno pojawić się napięcie po przekręceniu stacyjki na rozruch i ten kabel idzie do przekaźnika sterującego rozrusznikiem. Znajdź przewód na którym jest napięcie cały czas ( to będzie ten od bezpiecznika F8 i podłącz go do tego czerwonego co opisałem go na początku postu.Dalej tak jak w poście. Jakby co pytaj.
  • Poziom 9  
    Dzięki Piotrze i Szymonie :) Stacyjka działa jak należy. Jeden problem z bańki. Zostały jeszcze trzy punkty. Najbardziej teraz zainteresowany jestem tymi świecącymi cały czas zegarami i wyświetlaczem. Może któryś przekaźnik jest przypieczony?

    Dodano po 3 [godziny] 48 [minuty]:

    sprawdziłem dziś wtyczki od zegarów i wyświetlacza. Ku mojemu zaskoczeniu stałe napięcie jest na dwóch przewodach. Czerwony to raczej wiadomo, ale na szaro czarnym?? Gdzieś wyczytałem ze szaro czarny odpowiedzialny jest właśnie za podświetlenie. Co raz bardziej jestem przekonany, że któryś przekaźnik daje plamę
  • Poziom 38  
    Oświetlenie zegarów czyli ten przewód szaro czarny powinien być podłączony do pinu 13 lub 22 we wtyczce A BCM-u czyli elektronicznego modułu nadwozia. Różne schematy różnie podają nr. pinu. Znajdź po kolorze przewodu. Jak go znajdziesz to go rozetnij ( tak abyś mógł go ponownie połączyć) i sprawdź jakąś żaróweczką 1,2 W czy po włączeniu świateł pojawia się na nim napięcie. Prześwietl kabel czy nie ma mostka.
  • Poziom 9  
    Tak właśnie dziś zrobię. Jeszcze poszukam przy okazji do którego przekaźnika idzie sygnał. Poza tym mam wszystkie przekaźniki zapasowe. Mam też miernik i jakieś tam pojęcie też mam ;) W swojej vectrze c wymieniłem podświetlenie i Tida. Nie umiem tylko czytać schematów... ehhh
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Dziś za bardzo nie miałem czasu się dłubać ale wyciągnąłem przynajmniej włącznik świateł i... na szarym nie ma prądu po włączeniu świateł. Na pewno gdzieś jest mostek. Dziś rozbiorę włącznik i zobaczę co jest grane. Pzdr
  • Poziom 9  
    No i sprawa się rozwiązała. Zwarcie w module BCM. Do wymiany będzie. Tylko czy wystarczy wymienić sam moduł i immo czy jeszcze coś przy okazji??