Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ASTRA G - Jak działa EGR

12 Wrz 2015 13:18 2373 18
  • Poziom 12  
    Witam. Mam dylemat z EGR w Astrze G 1.6 8v 2001. Silnik C16SE Co jakiś czas włącza się helikopter w autku na zegarach tj. Check engine. Nie wiem co tu zrobić przeczyściłem go aż lśni bez rozbierania na części pierwsze także i kanaliki które dochodzą spaliny a błąd nadal się pojawia. Czy wymiana na drugi nowy zamiennik coś pomoże. Zauważyłem że tamten działa podglądając jego pracę na programie. Trochę pojeździłem po skasowaniu błędów i moim oczom ujawniło się jak EGR zachowuje się podczas jazdy i zmiany biegów. Czy to ma tak wyglądać??!! I co teraz...
  • e-miernikie-mierniki
  • Moderator Samochody
    Przecież on nie działa. "EGR position feedback", czyli napięcie na potencjometrze, powinno się zmieniać od ~1.2 do ~5V w zależności od położenia tłoczka. Poruszaj nim ręcznie i zobacz jak to wygląda. W zakladce "special" masz też "actuator test" i możesz tam sobie dowolnie wysterować solenoid.
    Kart napisał:
    Silnik C16SE

    Raczej Z16SE.

    Kart napisał:
    Czy wymiana na drugi nowy zamiennik coś pomoże.

    Wolał bym już używany oryginał, na allegro wystawiają je za grosze jako "silniczki krokowe" to można dla pewności nawet kilka kupić i któryś się sprawny trafi.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przecież tam jest tylko potencjometr i zawór więc co za problem sprawdzić go choćby miernikiem. Wtedy wiadomo czy problem w instalacji czy w zaworze.

    Jaki jest nr błędu i opis bo na pewno jest coś więcej opisane niż EGR.
  • Poziom 12  
    Numer błędu bywa 0400 i nic poza tym. Chyba zdemontuje go raz jeszcze i wrzucę do zmywarki na dokładniejsze mycie. Niechce zbytnio mocno naciskać na rdzeń by go nie uszkodzić a przydało by się tam to dobrze oczyścić. Spróbuję na dniach podłączyć komp i analizować w programie jakieś zmienne jak będzie się zachowywał po odkreceniu go od silnika
  • Moderator Samochody
    Kart napisał:
    Niechce zbytnio mocno naciskać na rdzeń

    Jakie naciskać? Przecież on wysuwa się na zewnątrz, odwrotnie niż w starszych typach.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 12  
    Jak to sobie wyobrazić te pomiary elektryczne. Zobrazuj jak mam postępować gdzie wsadzić palce
  • Specjalista grupy V.A.G.
    EGR ma 5 styków - 2 od zasilania zaworu, 3 od potencjometru.
    Mierzysz potencjometr przy zasilaniu zaworu i bez zasilania go.
    Jak dokonać pomiaru potencjometru to chyba nie muszę tłumaczyć.
  • Poziom 12  
    czy do wykonania pomiaru potencjometru nie uszkodzę ruszając rdzeniem. Czy ten rdzeń nie jest sterowany silniczkiem krokowym czy jak mu zapodam prąd na rozruch to go uruchomię do pomiaru
  • Moderator Samochody
    No to już widzę jak Ty go wyczyściłeś skoro nawet nim nie poruszyłeś. Nie ma silnika krokowego, jest tylko tłoczek na sprężynie i elektromagnes.
  • Poziom 12  
    A no bo na razie jest to dla mnie laika nowość. Czyściłem go wewnątrz linką hamulcową stworzyłem na jego końcu szczotkę drucianą którą wsadziłem do wrzeciona wiertarki i na obrotach czyściłem. Wydaje mi się że sporo nagaru z stamtąd oczyściłem. No to zaczynam działać i zobaczymy co w nim piszczy
  • Poziom 12  
    Zdjąłem tego egra z powrotem po przejechaniu ok 500 km i spodziewałem się trochę innego wyglądu. Nie wiem czy to ma tak być i co jakiś czas były błędy 0400
    Coś mi się wydaje że to nie jest oryginalny EGR muszę dokładniej to sprawdzić
  • Moderator Samochody
    Jakiś chiński zamiennik. Tak skorodowanego to jeszcze nie widziałem, nie dziwne że nie chce pracować.
  • Poziom 12  
    No był rdzawy nalot i łatwo go się oczyściło pod palcem schodziło także łatwe czeszczenie szczoteczka druciana dokonała cuda. Po jeżdżę na tym EGR i poszukam czegoś używanego. Czy ten rdzawy nalot jest ze względu eko jazdy bo wiemy że podczas pracy silnika w substancjach wydawanych podczas spalania wydziela sie H2O
  • Poziom 12  
    Jaka jest różnica między EGR od silnika X16SZR a Z16SE oprócz tego że te silniki różnią się mocą. Gdzie jest różnica i na czym polega
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Nie ma różnicy. Starsze silniki, do 98r. jak się nie mylę, miały tylko innej budowy - płaski spód i tłoczek chował się do środka a nie jak w tym wysuwał na zewnątrz.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Długo szukać trzeba żeby znaleźć co za część ale już wiem. Obecnie mam na silniku Original cześć Delphi także nie zmieniam. Dokupiłem sobie OBD i co jaki czas kasowałem błąd nawet i podczas jazdy. Powiem tak na dzień dziś uspokoiło się wariowanie nie wiem czy pomogło moczenie EGR-a w smarze silikonowym wysoko temperaturowym ale na pewno zaleczyłem. Zamierzam powtórzyć zabieg smarem ceramicznym jak będzie się częściej pojawiał błąd. Po diagnozie poprzez OBD widzę że jest błąd ale nie tak że co 2 dni go kasuje.