Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T5 - Centralny zamek - awaryjne otworzenie drzwi pasażera

12 Wrz 2015 18:13 9405 10
  • Poziom 13  
    Mam problem z drzwiami pasażera. Otóż dziś rano otworzyłem auto centralnym i nie otworzył mi drzwi pasażera. Po pociągnięciu klamki wewnętrznej rygiel podniósł się i można było otworzyć drzwi. Dla sprawdzenia czy to incydent czy usterka zamknąłem centralny ( zamknął wszystkie drzwi), a po otworzeniu centralnym znowu nie otworzył drzwi pasażera i już nie reagował na pociąganie klamki wewnątrz samochodu. Drzwi są zablokowane w takiej pozycji jak po zamknięciu ( nie da się otworzyć ich od środka). Ma ktoś jakiś patent jak otworzyć drzwi awaryjnie?
  • Specjalista - Alarmy Samochodowe
    odsuń drzwi na krawędzi masz otwór na torx 20 odkręć klamkę i ją zdejmij, płaskim wkrętakiem otworzysz drzwi jak kluczem
  • Poziom 13  
    po zdjęciu klamki widać jakieś cięgno za które należy pociągnąć czy jak bo nie bardzo rozumiem?
  • Poziom 21  
    Podejrzewam że masz możliwość otwarcia tylko elektrycznie jak w audi a6, jak wiązka w drzwiach się połamie to tak się to kończy bo nie idzie klamką wewnątrz otworzyć, próbuj jak kolega radzi a jak nie da rady to trzeba rwać brechą tapicerkę i jeśli mechanicznie nie uda się otworzyć za cięgno to można podać plus i masę na zamek ale żeby wiedzieć jak to zrobić to trzeba w sprawnych drzwiach zobaczyć jak to wygląda.
  • Moderator Samochody
    zodiakmenda napisał:
    cięgno to można podać plus i masę na zamek ale żeby wiedzieć jak to zrobić to trzeba w sprawnych drzwiach zobaczyć jak to wygląda.


    Ta metoda jest dobra, jeśli auto nie ma elektrycznych szyb.

    Jeśli je posiada, sterowanie jest z modułu umieszczonego na silniku szyby, więc i tak trzeba drzwi rozbierać.

    Kiedyś spotkałem się z podobnym problemem, tylko nie pamiętam czy poradziłem sobie z nim od strony zewnętrznej, unosząc rygiel w samym zamku, czy od wewnątrz rozebrałem drzwi po wykręceniu fotela...
  • Poziom 13  
    U mnie są elektryczne szyby także chyba temat z podawaniem prądu odpada. Próbowałem w tej szczelinie między błotnikiem i drzwiami naciskać pod różnymi kątami na wiązkę ale na nic się to nie zdaje. Próbowałem też od strony schowka i nic. Kolega miał podobnie w octavii 1U, poradził sobie z tym poprzez zdjęcie klemy na chwilę i ponowne założenie, u mnie jednak zamek stoi na amen. Zdjąłem dziś klamkę zewnętrzną i też nic nie widać żadnego cięgienka żeby otworzyć. Ręcę opadają normalnie na takie rozwiązania.
  • Poziom 43  
    Puknij mocno otwartą dłonią w okolice zamka,druga osoba niech otwiera wtedy zamek elektrycznie od strony kierowcy. Ostatecznie po zdjęciu tapicerki prętem takim fi10 min. bezpośrednio pukaj w zamek od środka.I pomocnik analogicznie. Jak nie pomoże to modlitwa ,czas (długo czasem może nigdy) lub wejście smoka (drogo).
  • Poziom 13  
    Przed wczoraj sam zabrałem się za to bo fachowcy od "otwierania aut" stwierdzili, że trzeba demontować tapicerkę itp itd. W związku z tym postanowiłem sam to zrobić i w transporterze T5 da się zdemontować tapicerkę bez żadnego uszczerbku. U mnie okazało się że umarł siłownik. Odblokowanie rygla nastąpiło "mechanicznie" (młotek i śrubokręt) :) Po tym bez problemu można już otworzyć drzwi.