Zakupiłem kilka dni temu sobie taki furgonik. Troszkę trzeba jednak powalczyć z elektryka i ogarnąć co nie co w tym zakresie. Mianowicie nie działa licznik, tzn działa ale nie właściwie. Otóż po włączeniu zapłonu zapala się większość kontrolek, zapala się stop i mruga kontrolka ręcznego. Nie działają żadne wskaźniki, licznik, obrotomierz. . Po wyjęciu kluczyka licznik nie gaśnie od razu - dopiero po około 3 minutAch usypia go boi.
W BSI trzy błędy : obwód czujnika poziomu oleju zwarcie do masy, obwód czujnika temperatury zwarcie do plusa, czujnik temperatury temperatury zewnętrznej obwód otwarty. Po za tym pozostałe parametry w bsi skaner odczytuje prawidłowo. W sterowniku silnika dwa błędy obwód świecy żarówek usterka oraz sterowanie przekaźnikiem podgrzewania. Więc raczej to nie ma wpływu - na pewno do ogarnięcia w wolnej chwili. Natomiast w liczniku błąd komunikacji z bsi - więc tutaj jest problem - sprawdzone połączenia na bsi i w liczniku - bez zarzutu , przedzwoniona magistrala - przerwy czy jakiejś większej rezystancji nie ma. Natomiast testy kontrolek, wskazówek, i inne tester wykonuje prawidłowo w liczniku. Ma być taka i taka aktywacja i jest przeprowadzona poprawnie.. oczywiście na liczniku brak przebiegu same -------..
Do ogarnięcia jest jeszcze spryskiwacz szyby, wolne biegi dmuchawy, regulacja świateł, swiatel awaryjnych, centralny zamek - ale to też raczej bez wpływu. Auto normalnie jeździ, tylko brak licznika.
Do sprawdzenia mam jeszcze instalacje na silniku - bo są ślady zamieszkania zwierzęcia, powierzchownie instalacja cała,.
Z licznika wychodzi dodatkowo jedna skretka (magistrala) gdzie ona leci (do ECU? ).? Ta co przychodzi z BSI ma ciągłość.
Gdzie szukać problemu? Wpierw ogarnąć te wszystkie usterki , które raczej nie powodują nie działania licznika czy kopać gdzie indziej?
Radio wyjęte, instalacja bez przeróbek.
Niby wcześniej podkladano bsi i licznik ale bez zmian, ale kto to wie ile w tym prawdy i jaka wiedzę miał ten co tam zaglądał.
Może ktoś coś podpowie lub na kieruje . Dziękuję i pozdrawiam
W BSI trzy błędy : obwód czujnika poziomu oleju zwarcie do masy, obwód czujnika temperatury zwarcie do plusa, czujnik temperatury temperatury zewnętrznej obwód otwarty. Po za tym pozostałe parametry w bsi skaner odczytuje prawidłowo. W sterowniku silnika dwa błędy obwód świecy żarówek usterka oraz sterowanie przekaźnikiem podgrzewania. Więc raczej to nie ma wpływu - na pewno do ogarnięcia w wolnej chwili. Natomiast w liczniku błąd komunikacji z bsi - więc tutaj jest problem - sprawdzone połączenia na bsi i w liczniku - bez zarzutu , przedzwoniona magistrala - przerwy czy jakiejś większej rezystancji nie ma. Natomiast testy kontrolek, wskazówek, i inne tester wykonuje prawidłowo w liczniku. Ma być taka i taka aktywacja i jest przeprowadzona poprawnie.. oczywiście na liczniku brak przebiegu same -------..
Do ogarnięcia jest jeszcze spryskiwacz szyby, wolne biegi dmuchawy, regulacja świateł, swiatel awaryjnych, centralny zamek - ale to też raczej bez wpływu. Auto normalnie jeździ, tylko brak licznika.
Do sprawdzenia mam jeszcze instalacje na silniku - bo są ślady zamieszkania zwierzęcia, powierzchownie instalacja cała,.
Z licznika wychodzi dodatkowo jedna skretka (magistrala) gdzie ona leci (do ECU? ).? Ta co przychodzi z BSI ma ciągłość.
Gdzie szukać problemu? Wpierw ogarnąć te wszystkie usterki , które raczej nie powodują nie działania licznika czy kopać gdzie indziej?
Radio wyjęte, instalacja bez przeróbek.
Niby wcześniej podkladano bsi i licznik ale bez zmian, ale kto to wie ile w tym prawdy i jaka wiedzę miał ten co tam zaglądał.
Może ktoś coś podpowie lub na kieruje . Dziękuję i pozdrawiam