Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Berlingo 1.9D 2003r - nie działa licznik.

mariank32 13 Wrz 2015 13:20 7503 61
  • #1 13 Wrz 2015 13:20
    mariank32
    Poziom 16  

    Zakupiłem kilka dni temu sobie taki furgonik. Troszkę trzeba jednak powalczyć z elektryka i ogarnąć co nie co w tym zakresie. Mianowicie nie działa licznik, tzn działa ale nie właściwie. Otóż po włączeniu zapłonu zapala się większość kontrolek, zapala się stop i mruga kontrolka ręcznego. Nie działają żadne wskaźniki, licznik, obrotomierz. . Po wyjęciu kluczyka licznik nie gaśnie od razu - dopiero po około 3 minutAch usypia go boi.
    W BSI trzy błędy : obwód czujnika poziomu oleju zwarcie do masy, obwód czujnika temperatury zwarcie do plusa, czujnik temperatury temperatury zewnętrznej obwód otwarty. Po za tym pozostałe parametry w bsi skaner odczytuje prawidłowo. W sterowniku silnika dwa błędy obwód świecy żarówek usterka oraz sterowanie przekaźnikiem podgrzewania. Więc raczej to nie ma wpływu - na pewno do ogarnięcia w wolnej chwili. Natomiast w liczniku błąd komunikacji z bsi - więc tutaj jest problem - sprawdzone połączenia na bsi i w liczniku - bez zarzutu , przedzwoniona magistrala - przerwy czy jakiejś większej rezystancji nie ma. Natomiast testy kontrolek, wskazówek, i inne tester wykonuje prawidłowo w liczniku. Ma być taka i taka aktywacja i jest przeprowadzona poprawnie.. oczywiście na liczniku brak przebiegu same -------..
    Do ogarnięcia jest jeszcze spryskiwacz szyby, wolne biegi dmuchawy, regulacja świateł, swiatel awaryjnych, centralny zamek - ale to też raczej bez wpływu. Auto normalnie jeździ, tylko brak licznika.
    Do sprawdzenia mam jeszcze instalacje na silniku - bo są ślady zamieszkania zwierzęcia, powierzchownie instalacja cała,.
    Z licznika wychodzi dodatkowo jedna skretka (magistrala) gdzie ona leci (do ECU? ).? Ta co przychodzi z BSI ma ciągłość.
    Gdzie szukać problemu? Wpierw ogarnąć te wszystkie usterki , które raczej nie powodują nie działania licznika czy kopać gdzie indziej?
    Radio wyjęte, instalacja bez przeróbek.
    Niby wcześniej podkladano bsi i licznik ale bez zmian, ale kto to wie ile w tym prawdy i jaka wiedzę miał ten co tam zaglądał.
    Może ktoś coś podpowie lub na kieruje . Dziękuję i pozdrawiam

    0 29
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 14 Wrz 2015 08:27
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • Arrow Multisolution Day
  • #5 14 Wrz 2015 15:44
    mariank32
    Poziom 16  

    Są pewne zaniedbania ale tragedii nie ma.Nie widać żadnych przeróbek czy skrótów. Dzisiaj zrzucilem tunel środkowy, poprawiłem masy, chociaż były w stanie bardzo dobrym. Wstępnie ogladnelem instalację i fizycznie wygląda w porządku. Dmuchawa ma tylko 4 bieg więc zapewne będzie problem z opornica / regulatorem.
    Gdzie znajduje się czujnik temperatury zewnętrznej? Natomiast czunik poziomu i czujnik temperatury oleju gdzie się znajdują w tym silniku ? Jutro chcę się za to zabrać i zamierzam wyeliminować te błędy z BSI, tak aby w BSI było czysto.Kierunki są, awaryjnych nie ma - w parametrach widać, że przycisk działa i sygnał jest czy bez komunikacji z deską tak może być?
    Z tym wszystkim raczej sobie poradzę - dla mnie problemem a zarówno wyzwaniem jest uruchomienie tablicy wskaźników . Tu ewidentnie problemem jest brak komunikacji z BSI - jak napisałem wyżej wszystkie testy i aktywację z poziomu testera wykonywane są poprawnie, a więc wszystko działa - błąd w desce dotyczy braku komunikacji z BSI . Czytałem, że problem może leżeć w mikrokontrolerze Motoroli , podobno wadliwych, tylko czy on znajduje sie w tej desce 6105ew Wl2r4za3 to nie wiem. Jest to deska na jedno złącze. Niby była podstawiana. Jak wcześniej napisałem przewody sieci pomiędzy bsi a deską przedzwoniona i są sprawne. Może ma ktoś rozpiska złącza tej deski? Myślę że pozostałe błędy nie mają wpływu na pracę licznika - po prostu .
    Od poprzedniego właściciela mam informację, że to zaczęło się od umycia komory silnika ale jak zawsze nie wiadomo czy to prawda, czy to przyczyną czy zbieg okoliczności. Jutro dokładnie obejrzę komorę silnika i instalację w niej, zrzuce aku i obejrzę dokładnie wiązki i przewody.

    0
  • #6 14 Wrz 2015 16:35
    andrzej20001
    Poziom 42  

    mariank32 napisał:
    czujnik temperatury zewnętrznej

    W lusterku pasażera od spodu nie ma?

    0
  • #9 14 Wrz 2015 17:31
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 14 Wrz 2015 18:39
    mariank32
    Poziom 16  

    Pomiarów nie robiłem, bo to pierwsze podejście i na razie nie mam schematów. Jedynie co sprawdziłem to ciągłość skretki pomiędzy bsi a licznikiem, przewody pomarańczowy i niebieski. Nie ma pośpiechu z naprawą bo autko kupiłem dla siebie, od czasu do czasu coś przewieźć. Ale powoli chcę je doprowadzić do porządku. O ile silnik i cała mechanika jest zadbana o tyle do lampek i elektryki nie przywiązywano wagi, na zasadzie pali , świeci i jeździ.
    Zasilanie Van idzie z bsi czy bsm? Bo być może faktycznie po myciu coś z bsm się stało. Teraz jestem w pracy i nie mam dostępu do auta danych. Ale to auto z końca 2003 roku, z nowszym i reflektorami, blaszak, silnik 1.9 D bodajże 70 KM.
    Czy czasami van+ nie powoduje , ze licznik po wyjęciu kluczyka po kilku ,minutach się usypia?
    Z tego co wyczytałem to uszkodzenie może być gdzie indziej w sieci van , np pod maską i to też mogłoby powodować zakłócenia. Czy jest taka opcja? Być może ma to coś wspólnego z błędami czujnika temperatury oleju oraz poziomu, może wiązka ugnila?

    0
  • #12 15 Wrz 2015 09:12
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 15 Wrz 2015 12:19
    mariank32
    Poziom 16  

    Napięcie na pnie 1 kolor przewodu cos w stylu różowy wynosi +12 V więc zasilanie jest.
    Odpielem caly BSM i sytuacja się nie zmienia nic. Deska dalej wariuje. Dzisiaj niestety pogoda jest lipna i pod domem ciężko walczyć.
    W internecie są przypadki jak mój, ale niestety nigdy nie jest zakończony temat.
    Gdzie jest ten czujnik temperatury jeśli nie w lusterku? Czujnik temperatury i poziomu oleju gdzie się znajduje? Może gdzieś coś we wiązce siedzi. Czytałem o przypadkach uszkodzeń / wygnicia wiązki pod lewym blotnikiem, pod podstawą akumulatora, a z tego co zauważyłem u mnie ta podstawa jest ruda. Jutro wyjme aku i tam spojrzę.
    Najdziwniejsze, że licznik zgłasza błąd komunikacji z bsi a to prosty i krótki odcinek magistrali. Poza wymieni onym wcześniej błędami pozostałe sterowniki komunikują się.

    0
  • #15 15 Wrz 2015 12:47
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 15 Wrz 2015 15:27
    mariank32
    Poziom 16  

    W Bsi wygląda wszystko normalnie, oprócz tych błędów o których pisałem wcześniej.
    Nie mam komunikacji z ABS , a w module poduszek błąd blokada poduszki powietrznej pasażera sygnał nieprawidłowy oraz usterka sterownik sterowanie poduszką boczną prawą i kurtynową boczną prawą. Komunikacja z com jest, że sterownikiem silnika również i wygląda na poprawną. Komunikacja z licznikiem również jest obecna mogę poprawnie wykonać wszystkie aktywację - to najbardziej ciekawi, czyżby przyrząd komunikowal się nie poprzez bsi z licznikiem?
    Dziwnie dla mnie to wygląda, tym bardziej , że podmienić ny niby był licznik i bsi, przed kupnem.

    Dodano po 1 [godziny] 20 [minuty]:

    ABS to auto nie posiada, więc dlatego się nie połączył. Odpialem wszystkie sterowniki oprócz bsi i licznika i problem jest dokładnie taki sam. Dziś już nie mam czasu , ale jutro odepne wszystkie sterowniki i pomierze, czy nie ma jakiegoś zwarcia lub przerwy na van . Bo coś mi się wydaje, że może być zwarcie lub przerwa. Obejrzałem pobieżnie wiązki i jest taka możliwość, że zielenina zaatakowała w komorze silnika coś .
    Ta druga magistrala z licznika dokad leci. Jedna jest z bsi.

    Dodano po 9 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2676040.html
    W tym temacie broił też BSM może zamoknięty po myciu. ?? Odłącz go i zobacz czy coś drgnie.

    Pójdę tym tropem, bo też mam te błędy w poduchach. Więc może to trop.

    0
  • Pomocny post
    #17 15 Wrz 2015 16:37
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 15 Wrz 2015 16:49
    mariank32
    Poziom 16  

    Wyświetlacz u mnie jest ten malutki zegarek, on też jest po van? Natomiast radio wypiete więc raczej nie krzaczy, ale jeśli zegarek też po van śmiga to też go wrzucę, choć jestem pewien że z licznika 2 skretki tylko szły, jedna do bsi a druga to ..... Wszystko wypiete oprócz zegarka, bsi i licznika i problem zostaje. Zegarek normalnie śmiga. .

    0
  • #19 15 Wrz 2015 17:06
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 15 Wrz 2015 17:21
    mariank32
    Poziom 16  

    Ja już miałem Mediona na płyty, ale to było pierwsze co wyrzuciłem co było wcześniej nie wi9em. Natomiast ciekawa sprawa z tym czujnikiem temperatury - jeśli nie w lusterku to gdzie? Auto wyposażone w klimatyzację raczej powinno mieć ten czujnik.
    Być może jedna z pierwszych rad aby doprowadzić instalację do porządku była słuszna. Na tą chwilę i po zapoznaniu się z Waszymi opiniami i tym co znalazłem w necie wygląda na to, że są miejsca gdzie instalacja lubi sobie zgnic i powoduje to anomalie w funkcjonowanie sieci.
    Czy po kiepskiej korekcie tez tak mogłoby się dziać. Chociaż wydaje się to bez sensu, bo to autko nie jest z tych co mają 100 kilka tysięcy nalatane. Auto przed zakupem stało u elektryka co miał ogarnąć temat - podmienil bsi, licznik i dalej pomysły się skonczyly - tak go kupiłem.
    Sam też oddalbym do naprawy, bo czas to pieniądz, ale autko służy naprawdę sporadycznie i da się nim jeździć - a niestety nie znam warsztatu , który wzbudzałby moje zaufanie i nie wygenerowali niepotrzebnych kosztów i powymieniali dobre na dobre itd. A w Aso to też naprawa przekraczalaby wartość tego okazyjnego zakupu. A jako że mam troszkę sprzętu i wiedzy to postanowiłem samemu zmierzyć się z problemem z Waszą pomocą - -dziękuję za dotychczasowe pochylenie się nad tematem

    0
  • #22 16 Wrz 2015 12:02
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #23 16 Wrz 2015 12:49
    autoas
    Poziom 42  

    Może przekładka z anglika i czujnik jest w lewym lusterku i wszystkie problemy związane z przekładką...

    0
  • #24 16 Wrz 2015 15:28
    mariank32
    Poziom 16  

    autoas napisał:
    Może przekładka z anglika i czujnik jest w lewym lusterku i wszystkie problemy związane z przekładką...

    Nie, auto jest salonowe, jestem trzecim właścicielem. O ile mechanicznie jest do inwestowane to w kwestii elektryki niestety nikomu nie przeszkadzało, że to nie działa, tamto nie działa.
    Wiem, że na odległość ciężko coś podpowiedzieć dlatego staram się tak opisowo do tego podejść.
    Dzisiaj miałem nadzieję, że coś znajdę w komorze silnika. Zdemontowalem akumulator, jego podstawę rozprolem wiązki i wszystko było w dobrym stanie, zero zieleniny , zgnilizny. W komorze silnika są trzy skretki, magistrale van . 1 z bsi do ECU, druga z bsi do bsm obie idą pod nadkolem i są w idealnym stanie oraz trzecia z ECU idzie na silnik. Wizualnie są ok.
    Rozpialem dzisiaj wszystkie magistrale co idą do bsi, oprócz tej na licznik i problem jest dalej taki sam. Zostaje jutro odpiecie zegara i przejrzenie instalacji pod deską i w kabinie.
    Czy po odpieciu wszystkiego z van pozostawieniu tylko licznika i bsi powinno to się w jakiś sposób zachować? Dla mnie dziwne, bo tester normalnie obsługuje i pracuje z licznikiem i to chyba van-em poprzez bsi. Może jutro po pomiarach na rozpiętej sieci / ciągłości oraz na zwarcila coś wyjdzie ale nie sądzę. Zostanie tylko podmiany, które nr z licznika są ważne i które z bsi jakbym chciał podmienić, czego szukać? Programator mam, lutowac umiem więc z przerzuceniem nie ma problemu.
    Nie daje mi spokoju informacja, ze to wydarzyło się po myciu silnika, a tam tylko bsm i ECU. I w sumie bsm jest elementem wykonawczym, a nie mam awaryjnych, brak spryskiwacz a (widoczne zadzialanie w bsi i włączają się wycieraczki ale to może być pompka), błędy o podgrzewania świec, brak regulacji świateł to chyba idzie przez bsm, natomiast te dwa o oleju to chyba przez ECU. Próbowałem odłączyć w bsi czujnik temperatury ale nie przyjmuje tego . Mam na razie cdif 3 , wiem, wiem ze lexia powinna być.
    Ciekawy przypadek .

    0
  • #25 16 Wrz 2015 16:13
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #26 16 Wrz 2015 16:26
    mariank32
    Poziom 16  

    To trzeba się rozgladnac za lexia, bo mam 3 cytryny w domu. Ale ten cdif spokojnie daje sobie radę, łączy się ze wszystkim co jest, parametry pokazuje normalnie bez cudów z kosmosu, robi zawsze to co ma zrobić i ma w spisie. Postaram się przestrzelic autko lexia i zobaczymy czy coś więcej pokaże

    0
  • #27 16 Wrz 2015 16:49
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 17 Wrz 2015 01:51
    mariank32
    Poziom 16  

    Wiadomo dedykowany to dedykowany. Ale nie zawsze jest dostępny. Błędy są takie jak są, potwierdzone Autocomem. Dla świętego spokoju poproszę kogoś z lexia, ale myślę, że tutaj się nic nie zmieni.
    Porzadkujac fakty to jest diagnoza ze wszystkimi dostępnymi sterownikami - więc prawdopodobnie to jest ok. Wszystkie nbezpieczniki całe, masy przejrzałem, instalacje / wiązkę w komorze silnika przejrzałem, pod nadkolem też - bez żadnych niepokojących odznak uszkodzeń. Licznik po włożeniu kluczyka uruchamia się w ten sposób, że zapala się masa kontrolek i cisza - licznik gaśnie po wyjęciu kluczyka po czasie - usypia go bsi.. wszystkie moduły rozpiete oprócz zegarka, na bsi zostawiłem tylko zasilanie i złącze z van do licznika - zachowanie to samo. Zastanawia mnie brak spryskiwacz a, awaryjnych - bsi widzi manipulacje com. Skoro nie instalacja to może bsm tutaj winny - tylko dlaczego po odpieciu jego licznik zachowuje się tak samo. A może samo BSI jest winne. Jakie numery bsi są ważne aby pasowało do autka?

    0
  • Pomocny post
    #29 17 Wrz 2015 09:17
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #30 17 Wrz 2015 18:20
    mariank32
    Poziom 16  

    Dzięki za cierpliwość. Na tą chwilę wiem, że na pewno nie ma zwarcia ani przerwy na liniach VAN.
    Natomiast ja nie pracuję w serwisie i nie stosuję się do praktyki serwisowej. Dużo by tu pisać na ten temat - ja mam raczej negatywne zdanie o ASO i pewnie wielu użytkowników także. Wolałbym oddać auto do ASO i zająć się swoją pracą ale niestety jak mam być naciągnięty i płacić za naukę to dziękuję postoję. Swego czasu próbowano naciągnąć mnie dwa razy na łacznie prawie 5 tys pln a skończyło się na 20 złotych. Po za tym pracowałem kiedyś w firmir gdzie była dość spora flota aut i niestety naprawy w serwisie to kupa wymienionych częśći często niepotrzebnie i rachunki prawie kosmiczne. Jeśli pracujesz w krajowym serwisie to powinieneś wiedzieć , ze często zdarza się , ze brama się zamyka i w serwisie pojawia się magik który codziennie robi swój biznes w garażu. To temat rzeka i pewnie wielu dorzuciłoby swoje pięć groszy. Ale ten post jest o czymś innym
    Wracając do tematu to wizyta w serwisie wyniesie więcej niż zapłciłem za autko a i tak efekt nie wiadomy, poza wydrenowaniem kieszeni. A tak pozostaje satysfakcja.
    To prawda , ze nie działam z procedurą serwisową i wielu użytkowników tak nie robi bo nie mamy dostępu online, narzędzi serwisowych, a determinuje nas dążenie do usunięcia problemu.
    Przeglą wiązek należy potraktować jako przeglą , autko ponad 400tkm nalatane więc warto było zajrzeć, zailzolować - jest pewność , ze są w porządku - a trwało to kilka godzin. Dla serwisu to strata czasu.
    Co do BSI to dzisiaj je wyjąłem z auta i przeprowadziłem sekcję - widać było, że ktoś otwierał, że był wylutowany eeprom ST95160 - więc albo wymiana była, albo ktoś próbował zrobić korektę. Wylutowałem, odczytałem i teraz proszę aby ktoś oblatany spojrzał łaskawym okiem na ten wsad , czy ktoś czegoś tam nie spiep... Po za tym BSI jak nówka wygląda.
    BSI widzi to co ma widzieć, widzi naciśnięcie awaryjnych, spryskiwacza , świateł itd , parametry są do odczytu realne - oprócz temp zewnętrznej.
    Dla mnie to leży któryś z elementów BSI-BSM-ECU, lub sam licznik. A skoro wierzyć poprzedniemu właścicielowi to wydarzyło się to po myciu silnika - ale czy można wierzyć? Może nieudana korekta
    Co jest z licznikiem? Nie działa, po włożeniu kluczyka zapala się większość kontrolek, nawet ABS < ESP których w aucie nie ma . Miga stop, miga kontrolka ręcznego - żaden wskażnik nie działa , nie wyświetla przebiegu. Natomiast aktywacje wykonuje się poprawnie - słucha komend z diagnoskopu. Po wyjęciu kluczyka wygasza się dopiero gdy BSI się uśpi. Na złaczu licznika jest zasilanie na PIN 1 z BSI oraz masa na PIN3. Po za tym Linie VAN do BSI i do radia są ok. Radio wyrzucone. Wyświetlacz zegarka bez VAN. Widocznie któryś z modułów bzdury wysyła do BSI - tylko może ktoś podpowie, która diagnoza z gniada diagnostycznego idzie bezpośrednio do Danego elementu układu a które przez BSI. Deska na pewno idzie przez BSI, a ECU, BSM, AIR?
    Jeśli ktoś byłby łaskaw sprawdzić wsad to proszę o kontakt na PW bo tutaj nie wiem jak wrzucić. Dziękuję i pozdrawiam
    PS. A może ktoś po VIN poda jaki tutaj powinien być licznik a jakie BSI?

    Dodano po 5 [godziny] 32 [minuty]:

    Sprawca prawdopodobnie znaleziony z pewnością 90%. Typuje ECU czy jak kto woli kalkulator silnika. Dlaczego? Pomierzyłem magistrale VAN - na zwarcie, na przerwę a teraz powpinałem wszystkie elementy a wypiąłem z BSI i dokonałem pomiaru rezystancji obwodu, bo w sieci każde urządzenie na magistrali powinno mieć taką samą i BINGO. Rezystancja wszystkich modułów w zaokrągleniu 8.1 kohma, oczywiście mierząc od urządzeń do BSI tak samo, a rezystancja na wejsciu ECU 120 Ohm, stąd pewnie nieprawidłowa praca i bzdury w całym systemie, a najbardziej oberawł licznik. Dlatego sprzedającemu w warsztacie pomimo podmiany BSI i licznika nic to nie dało. ECU zamówiony i czekam na przesyłkę.
    Może ktoś ma wiedzę jak rozebrać ECU nie uszkadzając go i co przerzucić aby immo było ok i bezstresowo przeprowadzić operację. Samo sprawdzenie bez problemu będzie bo najwyżej nie odpalę ale reszta powinna pracować bez zarzutu.
    Albo przeszczep albo zrobienie na VIRGIN.
    Dziękuję wszystkim za porady to dzięki nim tak uparcie drążyłem temat - jeśli dalej będzie źle to znowu tutaj zawitam - tematu nie zamykam.
    Jest to jakaś metoda na anomalie aby pomierzyć rezystancję magistral przy BSI jakieś wnioski można wyciągnąć.
    Szczególne podziękowania dla georgesgw za cierpliwość i rady.
    PS. Troszkę mnie dziwi, że odpięcie sterownika powoduje takze anomalie, no ale to może wynik braku transmisji, lub zakłuconej transmisji.

    0