Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rower elektryczny przestał działać

13 Wrz 2015 18:29 10215 32
  • Poziom 10  
    Mam prośbę, z elektryką u mnie marnie; rower działał parę miesięcy, wszystko jak należy.
    Jeden dzień miał duże obciążenie (może nawet przeciążenie) ale działał do końca.
    Następnego dnia jednak cisza. Zero reakcji z manetki i brak wspomagania również podczas pedałowania.
    Sygnał dźwiękowy działa, światełka działają, migacze działają.
    Rozebrałem go ale dla mnie to magia.
    Zdjęcia poniżej

    Jakoś to można sprawdzić itd. od czego zacząć ...
    Proszę o pomoc.
    Dzięki
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 34  
    To, ze jest sygnał i światełka nie oznacza, że bateria jest naładowana. Jak ze wskaźnikiem naładowania?
  • Poziom 10  
    Dzięki za odpowiedź.
    Akumulator był ładowany. Wskaźnik naładowania na full.
  • Poziom 34  
    j-j napisał:
    z elektryką u mnie marnie
    Na tym poziomie wiedzy elektryki, tu bardziej elektroniki sam nie dasz rady usunąć usterki ;-( jedyne co możesz sprawdzić wszystkie połączenia ewentualnie bezpieczniki, jeżeli jest ich kilka. Jeżeli tak nie znajdziesz usterki, pozostaje warsztat i ktoś obeznany z tematem.
  • Poziom 10  
    Dzięki. Nie powiem żebyś mnie uszczęśliwił :(.
    Myślałem, że może jakieś sprawdzenia miernikiem choćby motor aby wyeliminować jego uszkodzenie ... ma to sens?

    Pzdr
    j-j
  • Poziom 28  
    j-j naprawiłeś rower ?, jaka była usterka ?.
  • Poziom 10  
    Witam,

    Walczyłem długo, byłem z nim w końcu naprawie, powiedzieli, że silnik padł.
    Cena za naprawę mnie zabiła więc zabrałem go z powrotem i postanowiłem sam wymienić silnik.
    Tak zrobiłem, kupiłem dokładnie silnik z kołem do mojego roweru, ten sam typ.
    I .... nie działał. Dziś sprawdzam nadal i chyba znalazłem problem ale potrzebuję pomocy.

    Zauważyłem, że mierząc czujniki halla napięcie się nie zmienia ruszając kołem, a z tego co wiem powinno się zmieniać, u mnie pokazuje ciągle 5V pomiędzy dwoma parami, a pomiędzy jedną pozostałą 0V.
    Więc to chyba pierwszy problem jednak główniejszy jest drugi, a mianowicie miernik nie pokazał żadnego napięcia na 3 przewodach zasilających silnik. Dokopałem się do płytki i sprawdziłem czy na płytce przy włączonej baterii jest napięcie na kablach zasilających bezpośrednich z baterii. Oczywiście było 38,5V, logiczne skoro bateria sprawna :), ale te 3 przewody z płytki do silnika ... cisza.
    Wnioskuję, że być może silnik był sprawny ale kontroler padł tzn. czujniki halla i przede wszystkim jakiś element na płytce pomiędzy zasilaniem z baterii a zasilaniem do silnika.
    Teraz pytanie czy można jakoś dokładnie sprawdzić na płytce co padło.
    Z lutowaniem sobie poradzę jeśli trzeba.
    Z góry dzięki

    Pozdrawiam
    j-j
  • Poziom 28  
    Mam ten rower od sierpnia, podobna usterka, z tym że u mnie silnik przestał działać w czasie jazdy , nagle zaczął buczeć i drgać a potem cisza. Odkręciłem koło i poszło do serwisu w ramach gwarancji. Napiszę jak będę coś więcej wiedział.
  • Poziom 34  
    Podejrzewam w obu przypadkach uszkodzenie tranzystorów mocy(te przykręcone do radiatora)sterujących bezpośrednio silnikiem.
    j-j napisał:

    Walczyłem długo, byłem z nim w końcu naprawie, powiedzieli, że silnik padł.
    Cena za naprawę mnie zabiła więc zabrałem go z powrotem i postanowiłem sam wymienić silnik.
    Tak zrobiłem, kupiłem dokładnie silnik z kołem do mojego roweru, ten sam typ.
    I .... nie działał. Dziś sprawdzam nadal i chyba znalazłem problem ale potrzebuję pomocy.
    Skoro wprowadzili Cię w błąd i narazili na zbędne koszty, powinieneś iść do tego warsztatu i trochę popsuć im humor, żądając zwrotu pieniędzy w zamian za koło ;-)
  • Poziom 28  
    Dzwoniłem dzisiaj do serwisu i powiedzieli mi że w kole wysiadła jakaś zębatka i i coś jeszcze, zamówili części z Berlina i kazali czekać. Więc u mnie jest usterka w kole.
  • Poziom 10  
    A jak sprawdzić mogę te tranzystory jest ich kilka i chcę też sprawdzić silnik czy jest dobry.
    Jak to można zrobić? Szukam te na necie i chyba tajemnicą owiane jest jak sprawdzić czy silnik w rowerze elektrycznym jest sprawny :).

    pzdr
    j-j
  • Poziom 10  
    Naprawdę Dzięki bardzo.
    Wykorzystałem Twój link:)
    Tranzystory nie działają na pewno i na zasilaniu sterownika napięcia sa dziwne więc to chyba coś poważniejszego ze sterownikiem.
    Chyba musze zakupić kontroler i zobaczymy.
    Tylko teraz dobrać odpowiedni kontroler do tego cholernego roweru ... bo 36V i 250W to za mało informacji, wiem co mam obecnie podłączone ale jakoś mi tonie gra z tym co mają dostępne sterowniki.
    Ja mam:
    - 3 kabelki od manetki
    - 2 kabelki od hamulca nr 1
    - 2 kabelki od hamulca nr 2
    - 1 kabelek zwarty sam w sobie (nie wiem co to, może blokada prędkości)
    - 2 kable zasilające z baterii
    - 3 kable do zasilania silnika
    - 5 kabelków do silnika (czujniki halla??)
    - 2 kabelki do diodek świecących przy kluczyku.
    - 3 kabelki do wspomagania pedałów
    To wszystko.

    Czy te byłyby dobre?? Proszę o pomoc.
    Strony w języku ang bo siedzę w UK.
    http://www.amazon.co.uk/Electric-Brushless-Controller-36V-250W-48V-350W/dp/B00IR2SQ4A

    http://www.ebay.co.uk/itm/36V-250W-48V-350W-B...685110?hash=item3f461473b6:g:WpYAAOSwQiRUqlhT

    http://www.ebay.co.uk/itm/Electric-Bike-Brush...727696?hash=item3d09e0ba10:g:CbQAAOSwnipWV~OD
  • Poziom 34  
    Nie powiem na pewno, czy te sterowniki będą dobre. Jedna rzecz mnie w nich zastanawia, że są przeznaczone do skuterów, jeżeli dobrze odczytuję angielski. W rowerze jest silnik trójfazowy a w skuterach, może nie wszystkich i hulajnogach są silniki jednofazowe. jeżeli sterowniki wskazane przez Ciebie są jednofazowe to zupełnie nie nadają się do Twojego silnika. Jeszcze raz powtarzam nie jestem pewien swojego zdania ale dzielę się swoimi obawami.
  • Poziom 10  
    One są na pewno też do rowerów, i z tego co widzę do silnika mają idące ze sterownika 3 kable zasilające czyli tyle ile potrzebuje silnik. Oczywiście nie licząc tych 5 kabelków do czujników halla jak mniemam
    Jak poznać czy to 1 czy 3- fazowy?
  • Poziom 34  
    Jednofazowy miałby tylko dwa przewody do zasilania silnika. W takim przypadku należy sądzić, że mamy do czynienia z sterownikiem do silnika 3 fazowego.
  • Poziom 10  
    Zakupiłem sterownik, teraz tylko czekać i sprawdzimy.

    Pzdr
  • Poziom 28  
    j-j napisał:
    Zakupiłem sterownik, teraz tylko czekać i sprawdzimy.

    Pzdr

    Cześć,działa , jeździ ?
  • Poziom 28  
    U mnie okazało się że niepotrzebnie wysyłałem koło do serwisu. Wysłali do Berlina a tam stwierdzili że silnik jest ok, tylko jest uszkodzony kontroler. Przysłali mi moje koło i nowy kontroler. Niby taki sam tylko kable zasilające - i + oraz do silnika są cieńsze. Podłączyłem wszystko i działa ale rower ma mniejszą moc, przypuszczam że przez ten nowy sterownik i cieńsze przewody. załączam zdjęcia starego i nowego sterownika. Rower elektryczny przestał działać Rower elektryczny przestał działać Rower elektryczny przestał działać Rower elektryczny przestał działać Rower elektryczny przestał działać Rower elektryczny przestał działać Rower elektryczny przestał działać
  • Poziom 10  
    Dzięki Wam.
    Spędziłem dziś pół dnia na tych p.... robaczkach i nie do końca wszystko jest jasne, a w zasadzie było.
    Było bo okazało się, że po podłączeniu zadymiło aż miło (podłączenie podstawowe tylko aby sprawdzić czy zasilanie idzie przez płytkę na silnik itp.).
    Okazało się, jak otworzyłem nowy kontroler, że kondensator był wygięty dość sporo i wyłamany na płytce.
    Kontroler poszedł się rypać. Dobrze,że tylko 10 funtów. Nie reklamuję bo szkoda moich nerwów, czekałem ponad miesiąc na niego.
    W sumie chyba tak miało się stać bo w tym moim rowerze było od nasrania kabli do światełek, do sygnalizatorów, do sygnału dźwiękowego, do kluczyka i do 2 sygnalizacji naładowania baterii. Kurde nijak nie mogłem się w tym połapać w 100% w nawiązaniu do nowego kontrolera (po chińsku).
    Postanowiłem już i wykonałem. Mianowicie wypieprzyłem wszystkie światełka, sygnalizacje kluczyki itp.
    Zostawiam podstawowe elementy (manetka, hamulce, wspomaganie pedałów, silniki bateria) dokupuję w języku polskim bądź angielskim (byleby nie chińskim) nowy kontroler plus wyświetlacz z włącznikiem i kończę tą nierówną walkę :).

    Pozdrawiam
  • Poziom 28  
    A nie lepiej było by kupić oryginalny kontroler tam gdzie ja kupiłem rower ? Oni mają wszystkie części.
  • Poziom 10  
    Edek, tak jak piszesz, zamierzam kupić normalny oryginalny i wyświetlacz

    pzdr
  • Poziom 10  
    Szybkie pytanie: czekam na te sterowniki zamówione ale mam już przyszłościowy pewien plan wstępny i w związku z tym pytanie - czy mogę np. mieć dwa silniki (w tylnym i przednim kole) podłączone równolegle do jednego sterownika?
    Rozumiem tylko, że wtedy sterownik musiałby być na większy amperaż??

    Dzięki

    pzdr
    j-j
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    j-j napisał:
    czy mogę np. mieć dwa silniki (w tylnym i przednim kole)

    Nie wiem jak z synchronizacją prędkości obwodowej kół na zakrętach, szczególnie jak będzie ślisko. W wypadku napędzania jednego kola drugie się dopasuje.
  • Poziom 10  
    kotuniunia dzięki, o tym nie pomyślałem, myślę, że to co napisałeś zakańcza ten pomysł ...
  • Poziom 10  
    Witam poprzerwie

    Noi masz babo placek.
    Nowy polski kontroler przyszedł.
    Popodłączałem, łączniki oczywiście inne z roweru, inne w kontrolerze (ta jednolitość mnie rozp...) więc musiałem poprzelutowywać trochę aby pasowało
    (łączniki czujników halla i manetki przerobiłem)
    Wstępnie na roboczo uruchomiłem - działa, koło się kręci wraz z manetką, myślę- będzie git, jest git.
    Zacząłem podłączać hamulce ... i nagle ZONK, okazało się, że jeszcze na hamulcach coś źle łączyły i cały czas hamowały, silnik nie pracował po ich podłączeniu.
    Ok, sprawdziłem hamulce, poprawiłem kable, polutowałem itp.
    Myślę wszystko gra.
    Podłączam tak samo na roboczo i gówn..... nie działa, ... z hamulcami dalej nie działa.
    Odłączyłem je i tak jak na początku sprawdziłem bez nich - nie działa!!!!
    ... wa mać; wczoraj działało!!!
    Nie wiem co jest z tym p... rowerem, mam powoli tego syfu dość.

    W tej chwili sprawdzam czy po podłączeniu baterii do kontrolera idzie w ogóle napięcie na silnik ... i nie ma nic, zero.



    Pytanie- czy aby było napięcie na 3 kablach z kontrolera do silnika musi być manetka na full (?), podłączone też halle (?), podłączone prawidłowo hamulce(?); czy bez tego wszystkiego powinno napięcie tak czy inaczej być wykazane??
    Chwilę temu rozebrałem kontroler i podłączyłęm tylko baterię i wyświetlacz z włącznikiem i sprawdziłem napięcia na płytce - z baterii jest ok. 36V a z tych 3 na silnik na płytce nie ma NIC!!
    Jakieś rady ...???


    pzdr
    j-j

    Dodano po 4 [godziny] 12 [minuty]:

    Jak ktoś myśli, że rzeczy martwe są martwe ... właśnie rower ni stąd ni z owąd zaczął działać. Może gdzieś nie stykało ...nie mam pojęcia bo wszystko wydawało się podłączone tak samo. ja tylko złożyłem kontroler do kupy i podłączyłem wszystko na nowo.
    Ale problemem są jakieś popiep.... hamulce w tym rowerze.
    Bez ich podłączania rower działa, jak zwieram same kabelki hamulcowe z kontrolera to silnik się zatrzymuje czyli prawidłowo. Natomiast jak podłączam hamulce do tych kabelków z kontrolera to rower nie chodzi.
    Albo hamulce jednak są nadal walnięte albo nie wiem co.
    Działam dalej.
  • Poziom 10  
    Działa!!! :)

    Ok,okazało się,że jeden hamulec był walnięty, więc go odłączyłem i mam jeden odcinający silnik.
    Ponadto jeden kabelek od manetki miał lekkie draśnięcie (przebicie) i towystarczało aby czasem nie łączył i wtedy była ciszaaaa. Zalutowałem na nowo, zaizolowałem i wszystko gra.
    Nareszcie.

    Pozdrawiam
    j-j
  • Poziom 28  
    j-j napisał:
    Działa!!!

    Jeździsz już ?.