Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 1,9TDi - Drżenie kierownicy i wibracje całego auta.

poldektm 13 Wrz 2015 19:40 2337 17
  • #1 13 Wrz 2015 19:40
    poldektm
    Poziom 9  

    Problem mojego auta to drżenie kierownicy i wibracje całego auta przy prędkości w zakresie 110 - 130 km/h, a także delikatne bujanie całego samochodu przy wolniejszej jeździe ok. 60 - 80 km/h. Nieprzyjemne wibracje pojawiają się zarówno na letnim komplecie kół jak i na zimówkach z tym że na zimowych kołach zakres prędkości jest trochę niższy. Auto drży niezależnie od tego czy przyspieszam, hamuję silnikiem, czy też jadę na luzie. Dotychczas sprawdzałem wyważenie kół, wymieniłem wszystkie tarcze i klocki oraz wszystkie amortyzatory. Niestety problem nadal występuje. Co może być przyczyną opisanego problemu?

    0 17
  • #2 13 Wrz 2015 19:48
    bearq
    Poziom 36  

    Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.

    1
  • #3 13 Wrz 2015 19:53
    poldektm
    Poziom 9  

    bearq napisał:
    Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.

    mówisz o przegubie wewnętrznym? bo zewnętrzne też mam nowe

    0
  • #4 13 Wrz 2015 20:15
    bearq
    Poziom 36  

    Tak, o przegubie wewnętrznym.

    0
  • #5 13 Wrz 2015 20:21
    pitpit7
    Poziom 8  

    Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas.
    Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny.
    Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia?
    Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych tulejach metalowo-gumowych wahaczy.
    Źródłem drgań może być również bicie półosi
    A może jest gdzieś wybrzuszenie na oponach, choć to mało możliwe jeśli dzieje się na dwóch różnych kompletach.

    0
  • #6 13 Wrz 2015 20:48
    poldektm
    Poziom 9  

    Zdarzyło się że wpakowałem się kiedyś w sporą dziurę, po której musiałem prostować felgę. Jednak koła wykluczam, bo na drugim komplecie dzieje się to samo. Podejrzewam, że coś jeszcze oprócz felgi mogło się skrzywić po wjechaniu w dziurę.

    0
  • #7 13 Wrz 2015 20:53
    domex32
    Moderator na urlopie...

    A sprawdziłeś piasty czy któraś nie bije? Jak nic, objaw do tego pasuje.

    1
  • #8 14 Wrz 2015 14:35
    pitpit7
    Poziom 8  

    W takim razie możliwe jest uszkodzenie łożyska w piaście, lub scentrowana piasta.

    0
  • #9 14 Wrz 2015 18:52
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Raczej piasta, łożysko by już się rozsypało.

    0
  • #10 14 Wrz 2015 23:12
    Jarzab M
    Poziom 17  

    Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta.

    0
  • #11 14 Wrz 2015 23:20
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Jarzab M napisał:
    Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta.


    Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe.

    domex32 napisał:
    Raczej piasta


    Tutaj z kolei odczuwalne było by bicie podczas hamowania.

    Skłonił bym się do dokładnego sprawdzenia zawieszenia zarówno samochodu jak i silnika. Być może tu jest problem?

    0
  • #12 15 Wrz 2015 06:48
    domex32
    Moderator na urlopie...

    @pitpit7 Podnieś całe auto do góry, zdejmij koła, zakładaj czujnik zegarowy na każdą tarcze i wyjdzie czy coś jest krzywe.

    0
  • #14 15 Wrz 2015 19:37
    Jarzab M
    Poziom 17  

    szymitsu21 napisał:

    Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe.


    No to mojej półośki od audi 90 nie widziałeś :)

    Ostatnio jeszcze Megan'ke II miałem z krzywą półosią na warsztacie.

    0
  • #15 15 Wrz 2015 20:13
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Jarzab M napisał:
    szymitsu21 napisał:

    Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe.


    No to mojej półośki od audi 90 nie widziałeś :)

    Ostatnio jeszcze Megan'ke II miałem z krzywą półosią na warsztacie.


    Ale to pewnie w wyniku uszkodzonego przegubu czy innych anomali?
    Przecież to nie kawałek drutu tylko jednak jakąś to wytrzymałość ma?:)

    0
  • #17 16 Wrz 2015 17:26
    poldektm
    Poziom 9  

    T5 napisał:
    Skrzynia manualna czy automatyczna?

    manualna

    0
  • #18 24 Gru 2017 09:14
    poldektm
    Poziom 9  

    Ostatecznie po wymianie wszystkich tarcz, klocków i po założeniu nowych opon problem zniknął.

    0