Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 C5 1,9TDi - Drżenie kierownicy i wibracje całego auta.

13 Wrz 2015 19:40 4785 17
  • Poziom 9  
    Problem mojego auta to drżenie kierownicy i wibracje całego auta przy prędkości w zakresie 110 - 130 km/h, a także delikatne bujanie całego samochodu przy wolniejszej jeździe ok. 60 - 80 km/h. Nieprzyjemne wibracje pojawiają się zarówno na letnim komplecie kół jak i na zimówkach z tym że na zimowych kołach zakres prędkości jest trochę niższy. Auto drży niezależnie od tego czy przyspieszam, hamuję silnikiem, czy też jadę na luzie. Dotychczas sprawdzałem wyważenie kół, wymieniłem wszystkie tarcze i klocki oraz wszystkie amortyzatory. Niestety problem nadal występuje. Co może być przyczyną opisanego problemu?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 37  
    Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.
  • Poziom 9  
    bearq napisał:
    Zacznij od sprawdzenia półosi bo takie objawy daje albo uszkodzony przegub lub krzywa półoś.

    mówisz o przegubie wewnętrznym? bo zewnętrzne też mam nowe
  • Poziom 37  
    Tak, o przegubie wewnętrznym.
  • Poziom 9  
    Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas.
    Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny.
    Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia?
    Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych tulejach metalowo-gumowych wahaczy.
    Źródłem drgań może być również bicie półosi
    A może jest gdzieś wybrzuszenie na oponach, choć to mało możliwe jeśli dzieje się na dwóch różnych kompletach.
  • Poziom 9  
    Zdarzyło się że wpakowałem się kiedyś w sporą dziurę, po której musiałem prostować felgę. Jednak koła wykluczam, bo na drugim komplecie dzieje się to samo. Podejrzewam, że coś jeszcze oprócz felgi mogło się skrzywić po wjechaniu w dziurę.
  • Moderator Samochody
    A sprawdziłeś piasty czy któraś nie bije? Jak nic, objaw do tego pasuje.
  • Poziom 9  
    W takim razie możliwe jest uszkodzenie łożyska w piaście, lub scentrowana piasta.
  • Moderator Samochody
    Raczej piasta, łożysko by już się rozsypało.
  • Poziom 17  
    Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta.
  • Moderator Samochody
    Jarzab M napisał:
    Rozebrać półoś z przegubów i w tokarke :) Sprawdzić czy prosta.


    Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe.

    domex32 napisał:
    Raczej piasta


    Tutaj z kolei odczuwalne było by bicie podczas hamowania.

    Skłonił bym się do dokładnego sprawdzenia zawieszenia zarówno samochodu jak i silnika. Być może tu jest problem?
  • Moderator Samochody
    @pitpit7 Podnieś całe auto do góry, zdejmij koła, zakładaj czujnik zegarowy na każdą tarcze i wyjdzie czy coś jest krzywe.
  • Poziom 17  
    szymitsu21 napisał:

    Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe.


    No to mojej półośki od audi 90 nie widziałeś :)

    Ostatnio jeszcze Megan'ke II miałem z krzywą półosią na warsztacie.
  • Moderator Samochody
    Jarzab M napisał:
    szymitsu21 napisał:

    Szczerze nie wydaje mi się, widziałem pęknięte ale nie krzywe.


    No to mojej półośki od audi 90 nie widziałeś :)

    Ostatnio jeszcze Megan'ke II miałem z krzywą półosią na warsztacie.


    Ale to pewnie w wyniku uszkodzonego przegubu czy innych anomali?
    Przecież to nie kawałek drutu tylko jednak jakąś to wytrzymałość ma?:)
  • Admin grupy Samochody
    Skrzynia manualna czy automatyczna?
  • Poziom 9  
    T5 napisał:
    Skrzynia manualna czy automatyczna?

    manualna
  • Poziom 9  
    Ostatecznie po wymianie wszystkich tarcz, klocków i po założeniu nowych opon problem zniknął.