Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Excel - konieczność wpisania wartośći

14 Sep 2015 13:29 927 5
  • Level 16  
    Cześć.

    Próbuję stworzyć arkusz Excela na potrzeby zbierania zamówień. Chciałbym wymusić podanie wartości (wybranie wartości z listy rozwijanej) w komórce A2 w przypadku kiedy podała została wcześniej wartość w komórce A1.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 40  
    Ale tak poważniej to czego oczekujesz od excela? To naprawdę poważne pytanie.

    Jeżeli wybierzesz coś w komórce A1 dasz enter (czyli zatwierdzisz zmianę) to co ma zrobić excel by cię w tej chwili zmusić do wpisania czegoś w A2 jak Ty z kolei się uprzesz by nic nie wpisywać - po prostu patrzysz i czekasz?
  • Level 16  
    Hej.

    Oczekuję Kolego od Excela tego, że jeśli w komórce A1 wpisze wartość (konkretnie ilość zamawianego produktu), to w komórce A2 należy wpisać także wartość (konkretnie wybrać miesiąc dostawy z listy rozwijanej), tak aby uniknąć sytuacji w której powstaje zamówienie z podaną ilością ale bez podanego terminu dostawy.

    A Excel fajnie by było jakby wyświetlił jakiś komunikat informujący o konieczności uzupełnienia danych w A2.
  • Helpful post
    Level 40  
    Tak na marginesie: :) Kolego, po napisaniu odpowiedzi zanim ją wyślesz, przeczytaj to co napisałeś, byś był pewien że odpowiadasz na pytanie.
    Twoje pierwsze zdanie: ... jeżeli w A1 wpiszę wartość to ... w A2 należy ...

    To wynikało z Twojego pierwszego postu, ale excel tego nie zrozumie :) Całe szczęście że dodałeś drugie zdanie :)

    Z komunikatem jako takim może być problem - chyba że dopuszczasz stosowanie makr - ale o tym też trzeba mieć jakąś wiedzę, bo nawet przy niewielkich zmianach makra mogą przestać działać tak jak chcesz.

    Może wystarczy Ci formatowanie warunkowe.
    Np. jeżeli w komórce A1 pojawi się jakaś wartość to komórka A2 zabarwi się na czerwono (bez komunikatu), a jeżeli wpiszesz coś w A2 to dopiero wtedy barwa komórki A2 wróci do białej/przeźroczystej.

    Czy załączać przykład z formatowaniem warunkowym czy już sobie sam poradzisz po nakierowaniu?
  • Level 16  
    marek003 wrote:
    Czy załączać przykład z formatowaniem warunkowym czy już sobie sam poradzisz po nakierowaniu?


    Bardzo bym prosił.