Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1.8 8v - Laguna gasnie i szarpie na PB i LPG

Dawid1993laguna 14 Sep 2015 15:17 4356 18
  • #1
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Witam.
    Posiadam Lagune 1.8 8v z 1994r. Mój problem polega na tym że autko jak się zagrzeje to zaczyna szarpać przy przyspieszeniu zarówno na PB jak i LPG. Czasami zdarza się, że autko pracując na wolnych obrotach potrafi zgasnąć (np. na światłach lub w korku) i to również sie dzieje na PB i LPG. No i po takim zgaśnięciu bardzo ciężko jest odpalić samochód, trzeba długo kręcić rozrusznikiem. A gdy zgasze samochód osobiście kluczykiem to potem normalnie odpala.
    Ma ktoś jakiś pomysł co jest nie tak?
  • #3
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Pytałem takiego znajomego mechanika i powiedział, że to może być czujnik położenia wału. Co o tym sądzicie?
  • #5
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Czyli to wina zaworów?
  • #6
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Czy jest ktoś jeszcze z jakims innym pomysłem?
  • #7
    bronzik
    Level 12  
    Raczej w ten sposób nie znajdziesz sensownego rozwiązania a błędne tezy będą pogłębiać problem . Proponuję udać się do porządnego serwisu , na przykład auto gaz centrum i tam poradzą sobie z Twoim problemem :) .
  • #8
    sebap
    Level 41  
    Może jakaś diagnostyka CLIPem? To stare auto ale coś powinno pokazać.
  • #9
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    bronzik wrote:
    Raczej w ten sposób nie znajdziesz sensownego rozwiązania a błędne tezy będą pogłębiać problem . Proponuję udać się do porządnego serwisu , na przykład auto gaz centrum i tam poradzą sobie z Twoim problemem :) .

    Autogaz raczej nie pomoże bo na PB dzieje się to samo, więc to nie jest wina gazu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    sebap wrote:
    Może jakaś diagnostyka CLIPem? To stare auto ale coś powinno pokazać.

    Niestety żaden warsztat w pobliżu nie ma takiego kabla żeby podpiąć lagune 😞
  • #10
    sebap
    Level 41  
    Żaden mechanik nie ma sondy Clip? Żadnego innego testera też? cChociażby CDP+ albo coś w tym stylu? To gdzie jest ten Jarosław? W Nepalu?
  • #11
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    sebap wrote:
    Może jakaś diagnostyka CLIPem? To stare auto ale coś powinno pokazać.

    Niestety żaden warsztat w pobliżu nie ma takiego kabla żeby podpiąć lagune 😞

    Dodano po 1 [minuty]:

    Byłem u 4 mechaników i żaden nie miał odpowiedniego kabla.
  • #12
    woia1602
    Level 15  
    Też męczę ten problem. Dziś jadę pogadać z osobą która ma taki kabel. Ja czyściłem i przeglądałem wtrysk w raz przepustnicą. Stawiam na sondę która mogła się wypalić od LPG. Fakt który mnie w tym utwierdza to komputer UKP który podczas pracy na BP wskazuje na chwilowe całkowite zamykanie wtrysku. Na LPG działa ok ale nie trzyma wolnych obrotów. Na BP ciężko ruszyć w ogóle na zimnym bo szarpie i zachowuje się jakby palił na 2 gary.
  • #13
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Ja swój problem z Laguną już rozwiązałem :D
    Wszystkiemu winna była cewka. Po wymianie autko śmiga, aż miło.
    Tylko jedno mnie zastanawia czemu nierówno pracuje na wolnych obrotach....? :|
  • #15
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Tak mam monowtrysk. Nie gaśnie ani już nie szarpie. Tylko coś jeszcze jest nie tak bo nie równo pracuje na wolnych obrotach...
  • #16
    woia1602
    Level 15  
    Masz na myśli cewkę to na ścianie z czego wychodzi jeden kabel czy to obok pokrywy zaworów do którego wchodzi tamten jeden kabel WN i rozdziela na 4 kable WN ?
    Ja bym chciał chociaż żeby nie gasło auto :(
    Czytałem, że sonda jest możliwym zbójem przy falowaniu też. Teraz obroty spadają mi do 200 i jedyny sposób to hamować ręcznym jak nic z tyłu nie ma i trzymać ręcznie obroty.
  • #17
    Dawid1993laguna
    Level 8  
    Chodzi o tą cewke przy ścianie z której wychodzi jeden kabel WN.
  • #18
    zdzichra
    Level 32  
    Witam
    W pierwszej kolejności sprawdziłbym sondę lambda.Wystarczy do tego zwykły miernik uniwersalny.Jeśli napięcie faluje od 0 do 1V to sonda jest ok.Uszkodzona sonda różne cuda potrafi działać .Jeśli jest ok to sprawdź szczelność przewodów powietrznych.Miłej zabawy
  • #19
    woia1602
    Level 15  
    Więc sonda jest podpięta pod komputer UKP i działa poprawnie. Dodatkowo włączyłem kompa i pod centralką kme od gazu jest sonda która działa ok.
    Idąc dalej rozkręciłem już wszystko od przepustnicy. Wywaliłem stare uszczelki i dałem nowe od poloneza bo takowe są tylko dostępne jako nowe. Przepustnica wyczyszczona Spreyem do gaźników. Wtrysk czysty. Mikser drożny.
    Próbowałem jazdy bez miksera na BP i tez nic.
    Po odłączeniu na noc akumulatora rano odpalił idealnie. Jechał pierwsze 5km bez problemu. Odpaliłem więc lpg i ku zaskoczeniu także super. Po 10km już zgasł. Po powrocie do domu odpalić nie można póki nie wcisnę pedału gazu.
    Generalnie jak hamuje lewą nogą bo jakoś do pracy muszę dojechać to prawą delikatnie wciskam pedał i nie gaśnie. Auto idzie do chłopaka który twierdzi, że miernikiem posprawdza jakieś TPS'y i silniczki biegu jałowego więc będę coś wiedzieć bo sam raczej nic nie zdziałam więcej.