Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Baaardzo wysoki rachunek za prąd

14 Sep 2015 22:10 5118 30
  • Level 8  
    Witam,

Moi rodzice dostali miesięczny rachunek za prąd o wysokości 1193 zł (zwykłe mieszkanie 75 m2, 3 osoby dorosłe, których w ciągu dnia właściwie nie ma w domu ;)).

Jako że nie znam się na tych sprawach podaje dane z rachunku:

okres rozliczeniowy: 15.06.2015 - 14.07.2015
    Energia elektryczna czynna dzienna | 1 m-c | 252 kWh/kW | 79,63 zł
    Energia elektryczna czynna nocna| 1 m-c | 3 474 kWh/kW | 569,74 zł

Opłata dystr. zm. dzienna - 50,15 zł
    Opłata dystr. zm. dzienna - 258,81 zł
    + 3 jakieś opłaty po 3-4 zł

Podsumowanie zużycia
    w tym sprzedaż energii - 798,73 zł
    w tym dystrybucja energii - 395,18 zł

Razem: 1 193,91 zł

Z reguły opłaty miesięczne wynosiły 300-400 zł, w zimie więcej bo mamy piece elektryczne. Czy kwota 1 193, 91 zł jest w ogóle realna? Nie znam się na tym zupełnie, ale w nocy wszyscy śpią, chodzi jedynie bojler a nie wiem skąd takie wysokie zużycie energii w nocy.

Co w takiej sytuacji należy zrobić? Jak to wyjaśniać? Zapłacić i dopiero wyjaśniać czy na odwrót?
  • Level 43  
    A nie zmieniałeś dystrybutora energii.

Dodano po 2 [minuty]:

115kWh dziennego zużycia, znaczy się nocnego.
    Musiał byś grzałke 9kW mieć włączoną. Całą noc.
  • Level 8  
    Dystrybutora nie zmieniałem.
    Czyli nie wykonalne zeby miec takie zuzycie?
    Mam bojler nowy od kilku miesiecy, jesli to moze miec znaczenie.
  • Level 38  
    Sprawdź co masz na liczniku a co masz na fakturze. Być może źle odczytano licznik i stąd jest problem. Zamiast 3 474 być może winno być 474kWh.
  • Level 8  
    Słuchajcie:
    15.06 odczyt licznika: 25181
    14.07 odczyt licznika: 28655

byłem sprawdzić teraz i jest prawie 45 000 !!!