Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 25 - Powypadkowa ocena stanu technicznego

bielu000 14 Wrz 2015 22:58 633 1
  • #1 14 Wrz 2015 22:58
    bielu000
    Poziom 9  

    Cześć, jakiś czas temu miałem wypadek samochodowy, generalnie stwierdziliśmy z kolegą, że auto nadaje się na części z racji tego, że nie jest ono jakieś bardzo cenne i nie opłaca się go naprawiać, natomiast po przeszperaniu internetu i obdzwonieniu kilku lokalnych dealerów części doszliśmy do wniosku, że można by najpotrzebniejsze części dorwać po niskich cenach i można by się szarpnąć, żeby coś z tym zdziałać. Zwłaszcza, że samochód był w miodnym stanie, - żadnej korozji, malowany tylko na nadkolu lewym, autentyczny przebieg 170tys km, ładny, zadbany...kupiony za śmieszne pieniądze.

    Poniżej opiszę mniej więcej jak doszło do wypadku i jakie uszkodzenia zdiagnozowaliśmy.

    Od was nie oczekuję wróżenia czy da się to naprawić czy nie, tylko opinii na temat tego co mogło się tam ewentualnie przestawić w geometrii i w jakim stopniu. Nie oczekuję, że wywnioskujecie to ze zdjęcia czy opisu, ale z własnego doświadczenia, bo może ktoś akurat ma styczność z takimi pojazdami i wie czego się spodziewać.

    W skrócie - poniedziałek w nocy, jadąc do pracy, będąc w łuku zaparowała mi szyba, a że ostatnio jakiś nerwowy byłem i myślałem o tysiącu innych rzeczach, a nie o jeździe zirytowany tym zaparowaniem zamiast patrzeć na drogę złapałem za przełączniki i zacząłem majstrować - sekunda nieuwagi i leżałem w rowie. Ale zanim w niego wpadłem, zjechałem z przepustu i uderzyłem prawym przodem w brzeg co spowodowało odwrócenie mnie o 180 stopni.

    Uszkodzenia jakie zdiagnozowaliśmy:
    - zerwany drążek prawy,
    - lekko krzywa półoś,
    - lekko krzywa belka tylna z prawej strony - koło minimalnie patrzy za bardzo w prawo,
    - lekkie wgniecenie przedniego wzmocnienia,
    - no i uszkodzenia blacharskie typu - trochę wgięta maska, prawe nadkole do wymiany, lekko wgnieciony prawy próg oraz drzwi przednie prawe,
    - drzwi minimalnie się nie domykają górą (przestawiony słupek?)

    Silnik nietknięty, chłodnica cała, odpala bez problemu, generalnie jeździłby tylko ten zerwany drążek nie pozwala.

    O co mi właściwie chodzi?

    Chciałbym się zorientować jak mogą wyglądać odchylenia geometryczne całego pojazdu, w których miejscach mógł się najbardziej przestawić, i na jakie poprawki geometrii pozwala dzisiejsza mechanika oraz jakie są tego przybliżone koszty i czy jest to generalnie gra warta świeczki?

    Poniżej zamieszczam kilka poglądowych zdjęć (blacha delikatnie wyklepana, co by auto minimalnie lepiej wyglądało).

    0 1
  • #2 15 Wrz 2015 08:15
    robert_d_g
    Poziom 22  

    Poszycia karoserii, panele, i inne detale to nie jest problem, problem konstrukcyjny może się ujawnić po wymnianie wszelkich uszkodzonych częsci w postaci, wahacza, drązka, zwrotnicy, okaże się np że auto ma dobrę zbieznośc, ale katy pochylenia kól będa poza normą, albo co innego jeszcze będzie uszkodzone a Ty się będziesz męczył podczas użytkowania auta bo nie będzie ytrzymywac toru jazdy.
    Widać, że w przednich prawych drzwiach szpary są przestawione i albo to wynika ze skrzywionego zawiasa albo słupka w dolnej częsci (od uderzenia koła), po ile krzywy zawias to mniejsze zło, o tyle skrzywienie słupka przez uderzajace koło brzmi mało zachęcająco.
    Najlepiej byloby jednak wykonać pomiary nadwozia aby wiedzieć czy jest to jakieś powazne uszkodzenie czy tylko pokrzywione blachy.

    0