Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez caro plus 1.6 GLI - wtrysk na sterowniku bosch

05 Cze 2005 17:11 5979 14
  • Poziom 25  
    Postaram się opisać mój problem tak dokładnie jak tylko potrafię.
    Problem pojawił się w ostatnim czasie kiedy temperatura w naszym kraju zaczęła przekraczać 35 stopni.
    Odpalam silnik na benzynie, później przełączam na gaz – tzn. przełączenie następuje samoczynnie po przekroczeniu przez silnik 2000 obrotów.
    Po przejechaniu kilku km kiedy silnik nabiera temperatury około 90 silnik gaśnie mi na LPG.
    Opisze dokładnie ta sytuacje: dojeżdżam do krzyżówki wrzucam na luz i koniec – tak jakby zgasił silnik kluczykiem. zatrzymuje się i próbuje odpalić - można kręcić rozrusznikiem ile się chce ale auto za nic w świecie nie zapali już na gazie. Przełączam na benzynę – kręcę 2 – 3 razy i odpala. Pochodzi chwile na benzynie – dodaje gazu silnik osiąga 2200 obrotów przełącza się na gaz i koniec – gaśnie. I znów sytuacja się powtarza – na gazie już nie zapali a na benzynie z trudem ale po 2-3 próbach się udaje. Jeśli zostawię w takim stanie samochód i poczekam około godziny aż silnik będzie zimniejszy to wszystko wraca do normy – kreci ładnie na LPG, trzyma obroty i jest pięknie. Tego problemu nie ma jeśli temperatura otoczenia jest niższa – np. wieczorem.
    Co to może być? Wieczorem jest wszystko ok - jak jest chłodniej na polu...
  • Spec od samochodów
    Zła regulacja LPG, przy okazji czyszczenie lub wymianna filtrów.
  • Poziom 25  
    Regulcja LPG - mozna cos wiecej? co i jak wyregulowac? tak jak pisalem jak jest chlodno na polu to wszystko jest ok
    Wymiana filtrow - ktorych?
  • Poziom 21  
    Należało by sprawdzć filtr od gazu polecam aso samemu jeśli sie nie ma pojecia lepiej nie grzebać
  • Poziom 25  
    ok - pojade i wymienie ale moze mi ktos powiedziec jaki zwiazek ma filtr gazu z temperatura otoczenia? jak jest chlodno to auto jezdzi OK a jak jest na polu ponad 35 to gasnie ?? jesli by byl zapchany filtr to czy by bylo zimno czy goraco i tak by gasl - prawda?
  • Spec od samochodów
    Sprawdzałeś stan płynu w chłodnicy, podejrzewam walniętą uszczelkę pod głowicą.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Witam!!!
    Nie wiem jak to w polonezie wygląda ale jak masz filtr powietrza to zrób tak aby silnik nie dostawal ciepłego powietrza znad kolektora wydechoweg np zdejmij rurke i daj ja obok tak aby silnik zasysal chlodniejsze powietrze
    pozdrawiam
    Łukasz
  • Poziom 25  
    lukjar6 napisał:
    Witam!!!
    Nie wiem jak to w polonezie wygląda ale jak masz filtr powietrza to zrób tak aby silnik nie dostawal ciepłego powietrza znad kolektora wydechoweg np zdejmij rurke i daj ja obok tak aby silnik zasysal chlodniejsze powietrze
    pozdrawiam
    Łukasz

    juz tak zrobilem - nie mam tej rurki :(
  • Poziom 15  
    ale jak zrobiles??dales silnikowi chlodne powietrze??
  • Poziom 25  
    nie - do filtra powietrza idzie ryrka od kolektora i druga rurka ktora ciagnie powietrze z otoczenia. ja sciagnalem ta rurke z kolektora do filtra
  • Poziom 10  
    I co zdjęcie rury ciepłego powietrza pomogło? (może zacioł się termostat w na dolocie powietrza-lubi się zacinać w pozycji "ciepłe"). Mi termostat powietrza działał, a miałem identyczne objawy, wpierw gasł tylko w bardzo upalane dni, (choć nie zawsze), potem zaczynał gasnąć nawet w chłodne nocki.


    W pierwszej kolejności wymieniłem filtr gazu i powietrza (a że wypadała wymiana oleju to i świece), mi trochę pomogło, piszę trochę bo gasł, ale rzadziej. W nawiązaniu do wczaześniejszych wypowiedzi kolegi, to miałem też i padniętą uszczelkę pod głowicą...
    po naprawie jak ręką odjł
  • Poziom 10  
    w polonezach uszczelka pod glowica dlugo daje znac o awarii, ale czesto zanim rozwali sie do konca mozna jeszcze jezdzic nawet i rok!

    nalezy pamietac ze w glowicy na skutek reakcji chemicznych z czesto zuzytym plynem chlodniczym (kto pamieta o terminowej wymianie na plyn dobrej klasy?????!!) w glowicy na stuku z plaszczem wodnym uszczelki pojawiaja sie mikro przedmuchy i dalej wzery w powierzchni miedzy blokiem silnika a glowica. Dlatego zeby nei miec powtorki z rozrywki nalezy koniecznie przed ponownym zalozeniem glowicy oddac ja do planowania (wystarczy czesto 0,2mm) koszt jest niewysoki ~50zl

    Do blokowania cieplego powietrza nie wystarczy zdjecie pap0ierowej rurki znad kolektora. Nalezy zartkac jego wlot do filra jakims korkiem (moze byc od soku, trzeba pokombinowac) dodatkowo co z tego ze blokujemy gorace, skoro termostat sam nam blokuje zimne! nalezy go zablokowac w polozeniu przepustowym, tak by powietrze dochodzilo z zewnatrz (gruba rura).
  • Poziom 25  
    Według mnie,lepiej pojechac na regulacje LPG do warsztatu.Koszt to tylko 50 zł(z wymiana filtra).Jezeli nie pomoze regulacja LPG pod komputerem,moze to byc faktycznie uszczelka pod glowica.A wyciekow oleju spod glowicy nie masz?I jaki masz kolor oleju w autku?Przy uszkodzonej uszczelce glowicy moga byc albo wycieki oleju na zewnatrz,albo przedostawanie sie wody do oleju,co latwo sprawdzic.

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Moze tez byc uszkodzony emulator sondy lambda.
  • Poziom 32  
    szuwar#1721 napisał:
    .
    po naprawie jak ręką odjł


    albercik obudż sie on naprawił auto w grudniu :D
  • Poziom 25  
    Hmmm jak ja dawno już nie mam tego Poloneza :)
    Już zapomniałem jak się nim jeździło :)
    Teraz mam diesla :)

    Temat zamykam