Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot vivacity '09 - brak kierunkowskazów

malybakus1 16 Sep 2015 16:06 2907 5
  • #1
    malybakus1
    Level 2  
    Witam mam problem w kierunkami.
    Opiszę całą sytuację :
    Podczas jazdy spadła klema plusowa + i zrobiło sie zwarcie, spalił się moduł i żarówka przedniej lamy, od tamtej poru nie ma kierunków. Rozebrałem cały skuter w celu odnalezienia przerywacza ale niestety nie znalazłem. Dzwoniłem do serwisu ale oni nie potrafią nic powiedzieć bez skutera. W niemczech w serwisie powiedzieli mi że przerywacz moży być w liczniku na płytce czy to jest możliwe? Jeśli tak to czy jest możliwość ominąc licznik i naprawić kierunkowskazy. Bardzo proszę o pomoc jeśli ktoś się z czymś takim spotkał. dziękuję i pozdrawiam
  • #2
    BANANvanDYK
    Level 40  
    No niestety, patrząc na schemat starszej wersji wyposażonej w licznik elektroniczny i zwykły zapłon, to przerywacz znajduje się w liczniku. Dalej starsze wersje z licznikiem mechanicznym miały osobny przerywacz kierunkowskazów.
    Licznik w ogóle działa prawidłowo?
  • #3
    malybakus1
    Level 2  
    Witam
    Tak, licznik działa prawidłowo.
  • #4
    BANANvanDYK
    Level 40  
    Trochę intrygujące, od przepięcia spalił się przerywacz a wszystko inne nie.
    Pytanie zasadnicze, czy masz tyle umiejętności aby naprawić elektronikę w liczniku (SMD)?
    Jeśli nie, można zrobić obejście tzn. zamontować osobny przerywacz kierunkowskazów na zewnątrz licznika.
  • #5
    malybakus1
    Level 2  
    Witam
    Niestety nie mam pojęcia jak naprawić elektronikę.:-( może zabiorę licznik do jakiegoś serwisu Rtv??? a co do obejścia to już prędzej mógłbym się podjąć takiej naprawy. Z góry dziękuję za zainteresowanie.
    Pozdrawiam
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Przede wszystkim zlokalizuj okablowanie tego obwodu, otwórz zegar i szukaj oznak uszkodzenia - przepalone ścieżki, widocznie uszkodzone elementy. Odszukaj element kluczyjący, pewnie tranzystor i sprawdź, co się na nim dzieje. A jeśli nie dasz sobie rady, a jest to klasyczny obwód kierunkowskazów, to zastosuj przerywacz zewnętrzny.

    PS. Jak bardzo chcesz naprawiać, to podjedź, postaram się pomóc.