Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Carla Zamel - Jak podłączyć ściemniacz światła z takimi oznaczeniami?

17 Wrz 2015 13:15 4038 9
  • Poziom 1  
    Witam uprzejmie, przychodzę po pomoc. Kupiłem ściemniacz światła Carla, na odwrocie ma napisaną nazwę producenta Zamel. Jestem kompletnym laikiem w elektronice jednak podłączenie przewodów to nie aż takie wyzwanie, problem w tym jak? Do ściemniacza nie ma załączonej żadnej instrukcji montażu, a i w googlach nie udało mi się znaleźć jak zamontować ściemniacz z takimi symbolami.

Carla Zamel - Jak podłączyć ściemniacz światła z takimi oznaczeniami? Carla Zamel - Jak podłączyć ściemniacz światła z takimi oznaczeniami?

Tak jak napisałem jestem laikiem w dziedzinie elektroniki toteż zamiast pisać mądrymi opisami prosiłbym o prostą odpowiedź który przewód do którego gniazda w ściemniaczu podpiąć. Jak widać oznaczenia to strzałka w lewy dół, strzałka w prawy dół, strzałka z falą, a z puszki wychodzą przewody niebieski, brązowy, zielono-żółty.

Wierzę że pomożecie
  • Poziom 14  
    Ten wężyk ze strzałką, to pewnie prądowy (brąz) kolejne dwa sam bym podłączył jak leci... Jak nie zadziała, to zamiana kabelków. :)

Moderowany przez retrofood:

"Nowatorskie" i niesłychanie "odkrywcze" podejście do problematyki instalacji musi zostać odpowiednio nagrodzone. Ostrzeżenie, pkt 3.1.11 regulaminu.

• Poziom 14  
    Pomożemy.
    z lewej strony "N" czyli zero
    z prawej na dole faza
    z prawej na górze zasilasz lampę - czyli leci do niej regulowane napięcie i z lampy
    musisz podłączyć się do "N" czyli zera.
    Musisz tylko pamiętać, że jeżeli na fotce z prawej strony był zwykły włącznik to nie masz tam "N" czyli zera. Wtedy trzeba pokombinować.

Moderowany przez retrofood:

Żeby pomagać, wypadałoby samemu coś umieć. Ostrzeżenie, pkt 3.1.11 regulaminu.

• Moderator
    secondplayer napisał: