Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW CARAVELLA - Przy ilu obr najlepiej zmieniac biegi w dieslu?

polskypolsky14 18 Wrz 2015 17:32 1968 13
  • #1 18 Wrz 2015 17:32
    polskypolsky14
    Poziom 8  

    Przy ilu najlepiej zmieniać biegi w dieslu?
    Jest to mój pierwszy silnik tego typu, wcześniej miałem benzynę i starałem się poniżej tych 1500 obr nie schodzić. Czy komputer pokładowy nie pokazuje aby zmieniać biegi za wcześnie?
    Wg komputera na wyższy przełączać przy 1600-1700obr po przełączeniu mam praktycznie obroty jałowe ok 1000-1100 i znów przyspieszam do 1700 i wyższy i znów 1100.
    Obr jałowe ma 850obr
    Wg instrukcji 3 przy 30, 4 przy 40 i 5 przy 50 że tak się jeździ dieslem.
    Auto ma 5 biegów silnik 2,0TDI 102KM 3500rrm 250Nm 1500-2500obr
    Mogą mi Państwo napisać jakie minimalne obroty trzymać diesla np podczas jednostajnej jazdy? Czy obroty rzędu 1000-1200 nie są zbyt niskie?

    0 13
  • #2 18 Wrz 2015 21:24
    mischa
    Poziom 22  

    Chyba za dużo samochodami w życiu nie jeździłeś :)
    Czuć z grubsza całym sobą jak silnik ma zbyt niskie obroty.
    Tak, 1200 obr/min to za mało zdecydowanie. Patrz jak wygląda przebieg momentu dla tego silnika:
    VW CARAVELLA - Przy ilu obr najlepiej zmieniac biegi w dieslu?

    Patrz na czerwone wykresy. Czarne są po chip-tuningu.
    Osobiście nie schodzę poniżej 1500 obr/min. Chyba, że z górki lub w innych sprzyjających korbowodom warunkach :)

    Generalnie każdy komu się zapiekają kierownice turbiny jeździ w sposób proponowany przez Ciebie :) Miałem nie jednego diesla grupy VAG i każdy nie był specjalnie "oszczędzany" i wiesz co ? Nic. Wszystko ok. Diesel to nie jajko. Czasem dawaj do końca i będzie ok. I byleby nie 1200 z dołu..

    1
  • #3 19 Wrz 2015 09:22
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Generalnie każdy sie spuszcza nad szczegółową eksploatacją tak z pół roku ,potem z automatu jedzie jak mu pasuje. Przeważnie palnik i do przodu. :)

    3
  • #4 19 Wrz 2015 09:51
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Jeżeli weźmiesz to pod uwagę najlepiej miedzy 2500 a 3000.

    2
  • #5 19 Wrz 2015 10:08
    Makalon
    Poziom 16  

    okolo 2200 i bieg w gorę, wtedy masz pewność, że kolejny bieg zacznie się od około 1500 co uchroni twoją dwumasę

    1
  • #6 19 Wrz 2015 12:19
    my41s
    Poziom 32  

    Jak jeszcze zimny i delikatna jazda - to ok. 2200 obrotów i bieg w górę. Jak się rozgrzeje to 2500-2800. Przynajmniej ja tak traktuję diesla :)

    Dodatkowo jak masz filtr cząstek stałych, to jazda ciągle na niskich obrotach i krótkich odcinkach wspomoże jego zapchanie.

    0
  • #7 20 Wrz 2015 11:18
    polskypolsky14
    Poziom 8  

    To dlaczego wskaźnik nakazuje przy 1600-1700 wrzucić na wyższy bieg i wtedy na wyższym ciągnie się praktycznie z 1000-1100 obrotów?

    0
  • #8 20 Wrz 2015 13:50
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 20 Wrz 2015 15:18
    polskypolsky14
    Poziom 8  

    Ale w instrukcji pisze ze jak będzie trzeba wypalać sadzę wskaźniki zmiany biegu będą pokazywały aby wyżej kręcic?!

    Wg tego wskażnika to jak obroty mam na poziomie jałowych to każe wrzucić niższy bieg.
    Czyli jazda na obrotach rzędu 1500-2500 to nie za wysoko? Myślałem że przy 1600-1700 wrzucać wyższy aby było ekonomicznie.

    Dodano po 53 [minuty]:

    To nie jest ten silnik. Ja mam 2,0 TDI 102KM CR a nie na pompowtryskach

    0
  • #10 20 Wrz 2015 16:42
    my41s
    Poziom 32  

    polskypolsky14 napisał:
    Czyli jazda na obrotach rzędu 1500-2500 to nie za wysoko?

    Do czerwonego pola jeszcze trochę brakuje.
    Poniżej 1500 bym nie schodził. Chyba, że z górki.

    Nie dość, że cierpi silnik to jeszcze koło dwumasowe i filtr cząstek stałych.

    polskypolsky14 napisał:
    a wyższym ciągnie się praktycznie z 1000-1100 obrotów?

    Weź go pociągnij pod 3 tysiące i porównaj czy też dobrze ciągnie z 1000 obrotów.

    0
  • #11 20 Wrz 2015 17:05
    polskypolsky14
    Poziom 8  

    ok tylko mówie co mi pokazuje komputer pokładowy :)

    Czym ten silnik różni się od 1,9TDI?

    0
  • #12 03 Paź 2015 10:19
    polskypolsky14
    Poziom 8  

    Dzień dobry mógłbym dostać wykres momentu i mocy dla silnika 2,0 TDI 102KM?
    Rozumiem że ten silnik jest na pompowtryskach czy technologii Common Rail?
    Dlaczego ten silnik ma tak małą moc i moment w stosunku do pojemności? Auta osobowe mają nawet 140-240KM przy tej pojemności.
    Czyli rozumiem ze jazda poniżej 1500 obr jest głupotą? A jeśli jadę spokojnie i nie przyspieszam mocno to ze względów ekonomicznych mogę następny bieg wbijać przy 1700-1800obr a jechać przykładowo na biegu 3-4-5 przy obrotach rzędu 1200?

    0
  • #13 06 Paź 2015 18:37
    50146
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 09 Paź 2015 23:58
    rafal_rx
    Poziom 25  

    polskypolsky14 napisał:
    Dlaczego ten silnik ma tak małą moc i moment w stosunku do pojemności?
    Bo projektowo i konstrukcyjnie jest to dostawczak, a nie osobówka. Czyli auto do "cięższej pracy" - ma wozić towar. Stąd inaczej szacuje się obciążenia silnika, przy jakich ten będzie pracował.

    0