Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra H - Temperatura silnika 1.6 XEP

sebastian2209 18 Wrz 2015 19:07 2745 10
  • #1 18 Wrz 2015 19:07
    sebastian2209
    Poziom 11  

    Witam wszystkich.
    Interesuje mnie jaka powinna być temperatura silnika 1.6 XEP.
    Wiatrak chłodnicy załącza mi się przy 113 stopniach i schładza do 105, pierwsze otwarcie termostatu przy 102 temperatura spada do 97-98 i od tych 98 idzie do 113 potem załącza się wiatrak na drugim biegu, dodam że mam wiatrak 3 biegowy i nie mam pojęcia dlaczego nie załącza się pierwszy bieg choć opornica jest dobra.
    Na włączonej klimatyzacji temperatura jest w granicach 98-102.
    Proszę o jakieś wskazówki.

    1 10
  • Relpol
  • #3 18 Wrz 2015 21:15
    sebastian2209
    Poziom 11  

    Dzięki kolego z info.
    Tylko nie potrafię zrozumieć dlaczego nie załącza się wiatrak na pierwszym biegu.
    Mam wiatrak trzy biegowy przy 113 stopniach załącza się drugi bieg bez klimatyzacji.
    Przy klimatyzacji załącza się też drugi bieg, zrobiłem mały test i wyciągnąłem przekaźnik od drugiego biegu i po chwili załączył się bieg trzeci.
    Sprawdziłem przekaźnik od pierwszego biegu i sobie pyka i ma przejście, wyciągnąłem przekaźnik podłączyłem zasilanie pod pin 5=87 i wiatrak ruszył na pierwszym biegu gdzie miernik pokazywał pobór na poziomie 8A
    A więc wydaje mi się że ten pierwszy bieg powinien załączać się przy wyłączonej klimatyzacji w korku aby temperatura utrzymywała się na poziomie około 105 stopni.
    Ostatnio w te upalne dni miałem taki przypadek że nie chciała się załączyć klima dopiero po przejechaniu około 5-6km się włączyła i wtedy sprawdziłem w test mode że temperatura wahała się w okolicach 87-90 i to mnie zainspirowało do znalezienia problemu.

    1
  • Relpol
  • #4 18 Wrz 2015 21:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    W testerach jest opcja testowania poszczególnych biegów wentylatora, łatwo wtedy sprawdzić czego brakuje, mówisz ze sterowanie przekaźnika masz, ale wygląda na to że ma upalone styki, to że miernik pokazuje przejcie nic nie znaczy.

    Zamień go kontrolnie z przekaźnikiem trzeciego biegu, jest on stosunkowo najmniej zużyty.

    0
  • #5 18 Wrz 2015 21:30
    sebastian2209
    Poziom 11  

    W testach mogę zrobić test drugiego i trzeciego biegu, przekaźnik podmieniałem na zwierno - rozwierny 12V 30/40A bo tam jest podobny GM HELLA 5-stykowy i wiatrak też nie ruszył.

    0
  • #6 18 Wrz 2015 21:32
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Pierwszego też można, np chiński op-com ma taką funkcję.

    0
  • #7 18 Wrz 2015 21:38
    sebastian2209
    Poziom 11  

    No taki właśnie posiadam i robiąc test wiatrak 1 załącza się wiatrak na drugim biegu a wiatrak 2 załącza bieg 3, do wyboru mam tylko 1,2.
    W podglądach mam wiatrak 1,2,3
    W załączniku jest zdjęcie skrzynki bezpieczników i przekaźników.

    0
  • #8 18 Wrz 2015 21:59
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Masz dwa wentylatory czy jeden?

    0
  • #10 19 Wrz 2015 07:46
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jeśli masz jeden wentylator, to masz układ dwu biegowy i wygląda na to że wszystko działa jak należy.

    0
  Szukaj w 5mln produktów