Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rodzinne auto 20-25 tys. zł.

historyk14 18 Wrz 2015 22:47 5736 27
  • #1 18 Wrz 2015 22:47
    historyk14
    Poziom 12  

    Witam, urodziła mi się córeczka i jestem zmuszony do zmiany auta na większe i bardziej rodzinne. Obecnie mam peugeota 206 i już kilkakrotnie jeździłem jak rumun na bazar więc teraz to już trzeba kupić coś większego.

    Celuje w samochód, który jest pojemny i dość wysoki (żeby nie trzeba się zginać przy wsiadaniu - wymaganie narzeczonej ^^) I chciałbym żeby nie był zbyt długi aby nie mieć problemów z parkowaniem.

    Zaletą byłoby aby był ekonomiczny i tani w utrzymaniu. Wiem, że części się zużywają ale żeby naprawy nie bolały. W obecnego peugeota mam wpompowane tyle kasy że masakra.


    Użytkowanie: miasto + wioski (dojazd do pracy - dziennie ok 45 km. plus wyjazdy kilka razy do roku do rodziny, po 1 tyś. km każdy)

    Sposób jazdy: różny :P chciałbym aby miał przyzwoite przyśpieszenie i był w miarę dynamiczny na krętych drogach (taka trasa do pracy)

    Osiągi: ok 130 -150 km/h (na autostradzie) i będzie fajnie wyciszone, bez trzasków pisków itp.

    Wyposażenie:wspomaganie, klima, centralny zamek, el.szyby. Nie musi być wypasiony ale żeby był komfortowy.


    Bagażnik: przyzwoita pojemność. Chciałbym aby bez problemu zmieścił się wózek + 2-3 walizki - ot jak to rodzina z dzieckiem na wakacjach :)

    Silnik raczej chce benzynę (będę się przymierzał do montażu lpg) lub ekonomiczny diesel. w miesiącu robię ok 1 tyś więc tankowanie jest dla mnie bolesne.


    Chciałbym w miarę krótkie kombi lub żwawego minivana. Ideałem dla mnie byłaby honda cr-v ale budżet nie pozwala.

    Myślałem o maździe 6 ale znowu rdza szybko łapie więc marka odpada choć są ładne.
    Peugeoty - hmm mam i raczej nie chce więcej, chyba, że mają na prawdę mało awaryjne modele.
    Ostatnio spodobał mi się ford S-max ale nie mam wiedzy na jego temat.


    z góry dziękuje za odpowiedzi.

  • #2 18 Wrz 2015 23:40
    sebap
    Poziom 39  

    Może Scenic II PH II? Nie rdzewieje, no chyba, że bity i robiony. 2.0 136KM całkiem żwawy a jest jeszcze turbo 163KM. Jedzie się tym naprawdę fajnie. Skrzynia 6 biegowa w PH II też fajna rzecz.

  • #3 18 Wrz 2015 23:41
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    A może Mondeo MK4 2.0TDCI w kombi - duże, wygodne i pojemne auto. Zazwyczaj bardzo dobrze wyposażone i naprawdę dobre osiągi.
    Co do diesla to standardowe bolączki nowoczesnych jednostek tego typu, tj. głównie koło dwumasowe i filtr cząstek stałych.
    Ja bym polecał jeszcze dwa autka, tj. Leguna III 2.0DCI lub Megane III 1.9DCI lub 2.0DCI (jeśli 2.0DCI to nie z pierwszych lat produkcji), ale ponieważ to francuzy to nie zdziwię się jeśli kolega będzie zniechęcony - osobiście mam bardzo dobre doświadczenia z 1.9DCI i wystarczy odpowiednio użytkować by nie mieć żadnych problemów.
    Jeśli nie masz jeszcze wybranego modelu to najlepiej poodwiedzaj kilka komisów/giełd i pooglądaj co jest w ofercie, na pewno trafi się coś wartego uwagi, a wtedy można już konkretnie czytać o danym silniku itp.
    Jeśli chcesz mechanicznie jak najprostszego auta, to jeszcze przychodzi mi na myśl Kia Ceed 1.6CRDI (te same które ujeżdża policja) - auto niedrogie i tanie w eksploatacji, bez koła dwumasowego i ze zwykłą turbiną - jest tylko jedna wado, na tle innych wymienionych w temacie aut to jest jak "wyrwane z innej epoki" ;)
    PS. Obecnie największy problem to kupienie auta mechanicznie 100% sprawnego i nie mam tu na myśli części typowo eksploatacyjnych. Większość aut jest po prostu pozajeżdżane, tankowane kiepskim "paliwem", bez regularnych wymian oleju/filtrów itd.
    A później kolejny właściciel przeklina dany model/markę... bo poprzednik był po prostu debilem. Moim daniem trzeba też unikać typowych super/hiper okazji - nikt nie sprzeda dobrego i zadbanego auta za pół ceny. Unikaj też egzemplarzy z np. zdekompletowanymi elementami jak plastikami pod maską itp. - to tylko oznacza tyle że właściciel i/lub mechanik był niedbały, a to niczego dobrego nie wróży.

  • #4 19 Wrz 2015 08:51
    wichurewicz
    Poziom 24  

    A może coś z kombivanów - Berlingo Multispace lub Peugeot Partner? Trochę dostawczaki ale w wersji osobowej mają wszystko co trzeba i dodatkowo odsuwane drzwi z tyłu - nie da się nimi zawadzić o coś stojącego obok. Ewentualnie rodzina eurovanów - Peugeot 807, Lancia Phedra, Fiat Ulysse?

  • #5 19 Wrz 2015 09:19
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jak planujesz więcej dzieciaczków kup Voyager/Caravan 2.4 16V z LPG. Miałem 6 lat wychował 3 dzieci psa i teściową.Wbudowane 2 foteliki w 2 rząd siedzeń. Auto nie do zajechania wszystkowożące , 7 osobowe. Tanie w naprawie ,dostępość cześci ogromna,spalanie ok 14l/100 lpg. Do 20tys kupisz rok 2007 spokojnie i można wybrzydzać. Albo Town&Country. W każdym siedzisz jak na krześle przy stole ,wygoda ,ergonomia, i pakujesz te torby ,wózki, psa,teściową i .......wie co jeszcze. Przewoziłem też zestaw skórzany kanapa 3 , 2 plus fotel i klapę nawet zamknąłem, sprzedający nie wierzył że wejdzie :). Demontaż kanap zajmuje minutę.

  • #6 19 Wrz 2015 11:39
    tondrad
    Poziom 2  

    ja mogę Ci polecić z własnego doświadczenia lagunę II bo mam i nie narzekam. Mam silnik 1,9 dci coś ponad 100 koni bez turbiny i daje radę. Wiadomo jak zapakuje go do pełna to traci na żwawości. Wiem posypią się komentarze że laguna królowa lawet. Ale możecie wierzyć możecie nie ale moja nigdy mnie nie zawiodła. Dbam o nią i odwzajemnia się bezawaryjną jazdą. Drugim autem jaki Ci mogę polecić to ford focus. Też dobre autko i dające radę. Moi rodzice mają w wersji sedan. Pakowny bagażnik.

  • #7 19 Wrz 2015 11:42
    sebap
    Poziom 39  

    tondrad napisał:
    ja mogę Ci polecić z własnego doświadczenia lagunę II...Mam silnik 1,9 dci coś ponad 100 koni bez turbiny

    To tam były silniki diesla bez turbiny?

  • #8 19 Wrz 2015 11:48
    historyk14
    Poziom 12  

    no kolejne dzieci to temat na za dwa lata pewnie :)

    mondeo mk4 fajnie się prezentuje ale dla mnie jest raczej za długie - nie mam doświadczenia z długimi samochodami.

    Francuzów bym na razie odpuścił choć ta Laguna III jest całkiem ładna. Jestem zniechęcony, bo wiem ile kosztują mnie części do peugeota a dbam o niego więc jak mi coś zaczyna pukać to jadę do mechanika.

    Podane vany mają ponad 5 m a moja granica bólu jest gdzieś ok 4,5 m

    szukam coś niezbyt dużego ale jednak z przyzwoitą pojemnością.

  • #9 19 Wrz 2015 11:52
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    Mam Scenica II PH I i mogę polecić to auto. Tylko nie z silnikiem 1,6 czy 1,4. O dieslach się nie wypowiem, bo mam benzynę 2.0 + LPG. Spalanie przy mojej jeździe około 11l/100 LPG. Jeżdżąc ekonomicznie spokojnie poniżej 10l, ale biegi trzeba zmieniać wcześniej niż przy 4k obrotach i używać 5 biegu, a nie z 4 na 6 od razu ;)
    Jeździ się super, wygodne auto. Jak ktoś wcześniej polecał model po 2007 roku (PH II) jest szczególnie godny uwagi.
    Co ważne, z tyłu mieszczą się 3 foteliki, a to nie jest norma w autach. I weź raczej wersję "grand".
    Rodzinne auto 20-25 tys. zł.

  • #10 19 Wrz 2015 12:13
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Scenica też miałem I 2.0 8V , fajne auto tylko skrzynia mimo że mechaniczna skutecznie zraziła mnie do francuzów po batalii z awaria i zmianą tejże skrzyni do której to zmiany trzeba było praktycznie wózkiem wyjechać. Bezsens.Auto było z Włoch. Ale komfort i wygoda,ergonomia to tak potwierdzam.

  • #11 19 Wrz 2015 12:15
    my41s
    Poziom 31  

    historyk14 napisał:
    Podane vany mają ponad 5 m a moja granica bólu jest gdzieś ok 4,5 m

    S-Max, który zaproponowałeś ma prawie 4.8m, więc też nie.

    Ja jednak dołożę plusik do Scenica II Ph II - silnik 2.0 lub 2.0T, 1.6 nie bierz pod uwagę - za słaby.

    Możesz też spojrzeć na Corollę Verso.

  • #12 19 Wrz 2015 12:29
    historyk14
    Poziom 12  

    Dzięki za opinie o scenicu.

    Prosiłbym o opinie mechanika/kierowce na temat S-maxa lub C-maxa. Jak te modele się sprawują. Kurcze mają 4.8 m faktycznie sporo, ale proszę o opinie można to jeszcze rozważyć.

    edit//

    jeszcze bym prosił parę słów a toyocie avensis albo Touran`nie

  • #13 19 Wrz 2015 21:59
    kakibara
    Poziom 24  

    Ford c-max 1.6 tdci 109 km, wygodne auto, tylne fotele przesuwane - regulowane w najbogatszej wersji, posiada system isofix, spalanie od 4.5 do 6 litrów w trasie, miasto 7-8 l w zimę krótkie odcinki, bagażnik krótszy niż focus kombi ale za to wyższy na początku z małym dzieckiem to zaleta, a póżniej??? do silnika wchodzi 4 l oleju. s-max dużo większy przesuwane fotele, większy zbiornik paliwa haha zastanów się czy potrzebujesz tak duży samochód części nie kosztują zawsze dużo więcej niż w innych autach, ale duże vany zawsze spalą więcej paliwa w jeździe po mieście, s-max jest na płycie mondeo mk4 czy jak wolisz odwrotnie.

  • #14 19 Wrz 2015 22:25
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    A ja poleciłbym kia carens 2,0 140KM +LPG. Jest też 1,6 126KM i rozsądny diesel CRDI. Auto przyzwoicie wyposażone, nie jest naszpikowane głupkowatą elektroniką jak np francuskie ( choć polecam scenica grand 2,0, 2,0T). Co do wykończenia i materiałów szału nie ma.
    Silniki benzynowe bardzo udane i oszczędne. Wymiana oleju, płynu, rozrządu i można maskę zaspawać.

  • #15 19 Wrz 2015 22:52
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    kakibara napisał:
    Ford c-max 1.6 tdci 109 km

    Nieeee, tylko nie ten silnik. Jeździłem kilka dni Focusem kombi (2009) z tym silnikiem (5 biegowa skrzynia), jak mój Scenic był u akurat u lakiernika. Trasa i miasto. Nie wiem czy inżynierowie Forda nie potrafią dobrać skrzyni do silnika czy generalnie zestroić całości, ale jeździ się tym TRAGICZNIE. W środku głośno (diesel), w mieście ciągłe wachlowanie biegami (zero elastyczności). Na trasie powyżej 130 km/h jako tako, z rodzina bez bagażu.
    Do tego samochód zbiera się jakby chciał i nie mógł. Czuć kiedy włącza się turbo, ale co z tego, jak przyspiesza jedynie przez jakieś 200 obrotów. Siedzenia niewygodne (Focus), po 40km bolały mnie plecy. Mam jak najgorsze zdanie o tym samochodzie z tym silnikiem. Spalanie na poziomie 8,5l/100 (tyle BENZYNY to mój 2l Scenic pali średnio). Z radością wsiadłem do mojego Scenica.
    Jeśli chodzi o C-MAXa, to podobno ma za to najlepsze zawieszenie w swojej klasie.

  • #16 19 Wrz 2015 22:57
    historyk14
    Poziom 12  

    A co jeśli chodzi o klasyczne kombi w miarę krótkie? jakieś modele godne polecenia? tego jest tyle, że głowa boli.

  • #17 19 Wrz 2015 23:10
    wichurewicz
    Poziom 24  

    Dacia Lodgy z tych tańszych w zakupie i eksploatacji.

  • #18 20 Wrz 2015 00:22
    olo70
    Poziom 9  

    Volvo v70, 2.5 TDI Z SILNIKIEM AUDI. Koniec.

  • #19 20 Wrz 2015 16:19
    historyk14
    Poziom 12  

    Opel Astra H Kombi 1.8 ECOTEC 125KM

    Co sądzicie a takim aucie, jak użytkowanie?

  • #20 20 Wrz 2015 18:51
    kakibara
    Poziom 24  

    Nie będę kolego speedy9 z Tobą absolutnie się kłócił i próbował zmienić Twojego zdania- polecamy auta różnych marek, pytanie autora było jak się prezentuje i jak się jeżdzi s-max i c-max, s-max jak wiesz ma problemy z kołem dwumasowym, problemy z filtrem fap/dpf które wyeliminowano dopiero , po 2012 roku gdzie nikt nie wie naprawdę co to jest dpf, żaden tuner aut diesla lub ktoś kto zajmuje się usuwaniem filtra nie robił tego bo nie ma takiej potrzeby, zapiekające się tylne zaciski hamulcowe, łożyska w skrzyni biegów, i jak w każdym aucie jakieś pierdołki, tak samo jak owiany zła sławą silnik 1.6 hdi/tdci/i co tam siedzi w mazdzie, koło dwumasowe, turbo, śruba banjo, egr, przewód, kanały olejowe, filtr fap, elektryczne wspomaganie, km przewodów elektrycznych, podkładki pod wtryskami itp. małe i większe pierdółki. Są osoby które nie mają z tymi /tym silnikiem problemów bo np. kupili auto serwisowane ze wszystkimi zaleceniami producenta lub obeznanego choć trochę kierowcy / właściciela który sprawdza poziom oleju i zmieniał go co 10 tyś km. I oczywiście są tacy właściciele którzy kupili auto z Polski czy zachodu, 3 letni który miał przejechane 250 tys km, cofnięty na 123 tys km i jeżeli miał wymieniony ze 3 razy olej to dobrze, - bo na zachodzie też oszukują, włożą / wymienią filtr oleju i nie zmienią oleju, sam to widziałem na własne oczy tam gdzie jest wkład oleju nawet nie zmieniają. Nie chodzi o przedstawicielstwo opla jakiegoś hansa tylko servisy - sorry panowie na zachodzie też jest kryzys i ten kryzys też zagląda do kieszeni Europejczyków, piszę o tym bo sam nie wierzę w kryzys, ale widzę jak zmieniło się podejście, oczywiście muszę podkreślić, że nie dzieje się to wszędzie, ale jak kiedyś Polacy Litwini Bułgarzy zajeżdżali busami pod garaże tak teraz nikt nie oddaje części za żubrówkę i papierosy - tak jest recykling i wymiana, ale coraz sprytniejszy kierownik garaż patrzy na siebie czyli wykorzystuje części po naprawie.
    Dwa w c-maxie jest naprawdę cicho do 140 km/h, może trafiłem na zadbany egz.?spalanie każdego auta wyposażonego w ten silnik jest na poziomie 5-6 l w trasie i trochę więcej w mieście - na pewno jest cięższy od focusa, c4-ki,volvo - 99% właścicieli tak określa jego spalanie, a po wycince filtra potrafi jeszcze spaść,
    każdy za pewnie potwierdzi, że jazda po mieście z 5 biegową skrzynią jest mniej problemowa niż wachlowanie 6 biegową - nawet w vivaro dojdziesz do 3 biegu i już na nim jeździsz bo szkoda się szarpać ze zmianami.
    Przełożenia i w szczególności obroty powyżej 100km jak na 5 biegową skrzynie nie są wcale żle dobrane.
    Zainteresuj się lepiej silnikiem Opla 1.6 - 105 km lub 115 km super z lpg o czymś musi świadczyć, że servis instaluje tam lpg i to pięknie na liczniku zgrywa i ładuje w deskę przycisk dedykowany do lpg.
    p.s. absolutnie nie polecam forda, nie zachęcam, każde auto powyżej jakiegoś roku dla mechaników i ludzi znających branżę jest nic nie warte jest w tym trochę prawdy. Lecz prawda jest taka, że ciężko wyperswadować żonie jeżeli ma się jakąś gotówkę żeby jeździć lub żeby Ona w szczególności jeździła jakimś VW golfem 3 czy 4 bo to jest niezniszczalne - jak jej się podoba nowy peugeot, ford czy nissan.

  • #21 20 Wrz 2015 21:17
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    historyk14 napisał:
    Opel Astra H Kombi 1.8 ECOTEC 125KM

    Co sądzicie a takim aucie, jak użytkowanie?

    Zależy jak trafisz, ale możesz nie wyrobić na olej do silnika, permanentnie padają delikatne chłodnice klimatyzacji, brak zabezpieczenia ( siatki ) przed kamieniami. Blachy tez nie za mocarne i słaba jakość materiałów na siedzeniach, wyciera się kierownica. Standardowy oklepany bezpłciowy wóz w klasie średniej niższej.

  • #22 20 Wrz 2015 23:48
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    kakibara napisał:
    Nie będę kolego speedy9 z Tobą absolutnie się kłócił i próbował zmienić Twojego zdania

    Ja też nie zamierzam się kłócić. Opisałem jedynie moje doświadczenia z użytkowania auta z takim silnikiem.
    Aut na "F" też przecież się nie kupuje, a ja mam Scenica z wyboru i jestem zadowolony z tego auta. Dlatego je polecam.
    Znajomy ma Citroena C4 picasso 1,6 diesel z 2008 czy 9 i też sobie chwali. Ale do jego stylu jeżdżenia to ten samochód mógłby mieć i silnik od kosiarki, byleby mało palił ;)

  • #23 21 Wrz 2015 00:03
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    speedy9 napisał:
    Aut na "F" też przecież się nie kupuje, a ja mam Scenica z wyboru i jestem zadowolony z tego auta. Dlatego je polecam.

    Obiegowa opiniia sprzed 20 lat. Teraz nie kupuje sie wiekszości niemieckich, bo strach ( zwłaszcza za ta kasę) i psuja się bardziej niz francuskie, ale owczy pęd pozostał.
    Co do silników diesla i benzynowych absurdalny down sizing powoduje, że dziś producenci pchaja 110 konne wyżyłowane silniki do aut typu S-max, mondeo, C5 , których masa wynosi powyzej 1600 kg. Taki silnik przejedzie średnio 150kkm, max 200 i nadaje się do utylizacji. Ktoś go zużył i jeszcze chce 30 tys za kupę wylakierowanego złomu. Chcesz pojeździc to kup min 2,0 w benzynie lub 2,0 w dieslu. Mam 2,0 136 KM w 1700kg w e francuskim vanie i silnik cały czas w lepszej kondycji przy 300kkm na szafie ( ciekawe ile ma na prawdę?) niz opel 1,6 'grzechotec" przy 150kkm.

  • #24 21 Wrz 2015 00:46
    speedy9
    Pomocny dla użytkowników

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Obiegowa opiniia sprzed 20 lat.

    Oczywiście!

    andrzej lukaszewicz napisał:
    Co do silników diesla i benzynowych absurdalny down sizing powoduje, że dziś producenci pchaja 110 konne wyżyłowane silniki do aut typu S-max, mondeo, C5 , których masa wynosi powyzej 1600 kg

    Dla mnie i tak hitem jest benzyna 1.0 (3 cylindry) w Focusie :D
    Ja bym chętnie "wyżyłował" moje 2.0 136KM do 163KM :) (czyli oryginalna wersja turbo).

    Ale wymagania EU trzeba spełniać. Ciekawe czy na inne rynki robią normalne silniki... Jeszcze trochę i trzeba będzie auta z USA sprowadzać.
    [EDIT]
    Właśnie trafiłem na taką ciekawostkę dotyczącą VW (z 22.09.2015):
    Cytat:
    Skandal wybuchł, gdy w USA tamtejsza federalna Agencja Ochrony Środowiska (EPA) ustaliła, że oprogramowanie, zainstalowane w ponad 480 tys. pojazdów Volkswagena z napędem dieslowskim, uaktywnia system ograniczania emisji spalin (przestawianie silnika na szczególnie oszczędny tryb pracy) tylko na czas oficjalnych pomiarów testowych. Oznacza to, że w normalnych warunkach pojazdy Volkswagena z silnikami dieslowskimi mają lepsze osiągi, ale zanieczyszczają powietrze o wiele bardziej, niż to dopuszczają przepisy w USA.

    We wtorek koncern przyznał, powołując się na wewnętrzne kontrole, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane w jego samochodach także poza USA. Wydano w tej sprawie oświadczenie z informacją, że w pojazdach z silnikiem typu EA 189 stwierdzono "rzucającą się w oczy różnicę między wartościami (emisji spalin) na stanowiskach kontrolnych a wartościami podczas rzeczywistej eksploatacji". Volkswagen ujawnił, że w skali światowej dotyczy to ok. 11 milionów jego pojazdów.
    Amerykanie zwrócili dotąd uwagę na modele Jetta, Golf, Beetle i Audi A3 z lat 2009-2015 oraz model Passat z lat 2014-2015. Volkswagen wstrzymał w USA sprzedaż tych modeli.


    Spryciarze :please: :D

  • #25 25 Wrz 2015 20:46
    historyk14
    Poziom 12  

    Dla ograniczenia kosztów paliwa będę chciał montować gaz, więc proszę o opinie na temat instalacji (jak się sprawuje i czy silniki są "kompatybilne" bo wiem że nie wszystkie znoszą lpg )

    Generalnie moje dylematy dotyczą modeli:

    VW Touran 1.6 FSI 116KM lub 2.0 FSI 150KM (który silnik lepszy?)

    Opel Astra H Kombi 1.8 ECOTEC 125KM

    Ford C-max 1.8 Duratec 125KM czy1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM (który lepszy?)

    Mazde 5 1.8 MZR 115KM

    proszę parę zdań o ty modelach.


    a jeżeli chodzi o lagune? niby królowa lawet ale czy na pewno? roczniki ok 2006-07.

  • #26 25 Wrz 2015 21:18
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    historyk14 napisał:
    Dla ograniczenia kosztów paliwa będę chciał montować gaz, więc proszę o opinie na temat instalacji

    To wiedz, że silniki FSI nie dają się zagazować za 2-3 tys zł, tylko min 2xtyle. Bezpośredni wtrysk.
    historyk14 napisał:
    Opel Astra H Kombi 1.8 ECOTEC 125KM

    Silnik, który co drugi spala 0,7L oleju na 1000 km i to jest w normie wg. (h)opla. A poza tym oszczedny i jak dobrze trafisz...
    O fordach piszą, że wypalają się gniazda zaworowe, ale znam kilka które już jeżdżą od wielu lat i nic złego sie nie dzieje.

    Laguna z silnikem 2,0T 170KM bije na głowę wszystkie tu wymienione silniki. Awaryjność późniejszych modeli laguny II nie odbiega od normy w klasie, za to komfort wyposażenie i zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobre. Wolnossący silnik 2,0 136KM też bez problemowy.
    Chcesz niedrogie auto do gazu : polecam fiata croma z silnikiem 2,2 147KM.

  • #27 25 Wrz 2015 21:37
    pawel-jwe
    Poziom 30  

    andrzej lukaszewicz napisał:
    fiata croma z silnikiem 2,2 147KM

    Jak czytałem ten temat to też pomyślałem o tym aucie, ale ja miałem na myśli silnik 1.9JTD 120KM - prosta 8-zaworowa konstrukcja która naprawdę nie sprawia problemów.
    Generalnie diesel 1.9 od Fiata uchodzi za jeden z najlepszych.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME