Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ducato 3.0 180 euro5 - Duże spalanie, kopcenie, ciężki rozruch na ciepłym

19 Wrz 2015 09:38 3414 7
  • Poziom 2  
    Pacjent ducato 3.0 180KM , 2013r. Problemy zaczęły się po zalaniu zaświnionego paliwa przez pracownika. Padły wtryski, pompa, regulator wydatku na listwie, wszystko wymienione na nowe. Od tego czasu auto zaczęło palić 13 litrów w trasie, przedtem 8-9. Ciężko odpala tylko na ciepłym silniku trzeba kręcić ok 7 sekund żeby zapalił, zimny pali po 2 obrotach rozrusznikiem. Dpf dopala się co 100km, auto jest wyraźnie słabsze o jakieś 30%, prędkość maksymalna to 160 km/h przedtem bez problemu zamykał licznik. Podczas dopalania dpf po przekroczeniu 3 tyś obrotów wywala check i p0238. Wymieniłem overboosta i wszystkie wężyki podciśnienia, bez rezultatu. Odkręciłem Dpf, auto wyraźnie kopci na czarno, co jest przyczyną częstego dopalania. Wszystkie parametry są w normie, przepływka, ciśnienie doładowania, ciśnienie na listwie, korekcje wtryskiwaczy - wzór. Błędów brak poza p0238 który jak zaznaczam wywala tylko gdy przekroczę 3 tyś obrotów podczas dopalania dpf. Auto ma zaledwie 55tys przebiegu. Wtryski są wpisane w sterownik. Trapuje mnie jedynie temperatura powietrza zasysanego która oscyluje w granicach 50 stopni podczas jazdy i nawet 70 stopni na postoju ale ponoć ten typ tak ma. Dodam, że silnik kręci się jedynie do 4100 obrotów, nie pamiętam jak było przed problemami ale drugie ducato z silnikiem 2.3 kręci się do 5000. Moje pomysły się wyczerpały, proszę o pomoc.
  • Poziom 17  
    Osobiście chcialbym widzieć parametry bo troche ciężko cos powiedziec. Do sprawdzenia kanały dolotowe w kolektorze ssącym, może juz troche sie przetkały. Cale podciśnienie sterowania turbo, akumulator powietrza i rurkę miedzy pompa vacuum a serwem z ktorej wychodzi mały króciec i go zasila, często właśnie tam sie przytykało i brakowało podciśnienia.
  • Poziom 27  
    Stawiam na wtryski nadal, piszesz że nowe - ale nowe że nowe czy nowe że regenerowane ? Pewny jesteś czy dobrze są dopisane te wtryski do sterownika ?
  • Poziom 34  
    Jeżeli czarno z tyłu to nie jest zachowane ,powietrze do paliwa za mało powietrza. Turbo , EGR, MAF, któryś z tych elementów oszukuje ECM. W MAF jest czujnik
    temperatury powietrza, tam się zaczyna ten cyrk.
  • Poziom 2  
    Wtryski i pompa są nówki z intercars. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi powiedział czy w tym silniku występują podkładki pod wtryskami, bo w aso twierdzą, że nie, a zaprzyjaźniony mechanik, że tak. Czy owe nieszczęsne podkładki mogę mieć wpływ na w/w objawy bo obecnie są założone.
    Co do podciśnień to wyrzuciłem akumulator podciśnienia i podłączyłem sterowania prosto do overboosta bez zmian. Gdy podłączyłem sterowanie zmiennej geometrii z pominięciem overboosta (prosto do vacum) to turbina przeładowuje już przy 1500 obr. więc wnioskuje, że zmienna geometria chodzi.
    Kodowanie wtrysków robiłem już kilkukrotnie osobiście.
    Zastanawiam się też nad egr-em ale przed awarią układu paliwowego nie było żadnych problemów, z mocą, kopceniem czy rozruchem ciepłego silnika.

    Może ktoś doradzi mi dobrego specjalistę z woj. łódzkiego który nie wymieni mi połowy samochodu i nie zedrze ze mnie skóry. Bo auto musi jeździć, a że obecnie jeździ kiepsko to zaraz będę miał zapchany dpf.
  • Poziom 17  
    Co do uszczelki pod wtryskiwacz, na 100% powinna tam byc, taka miedziana, ale jak kupiłeś nowe wtryski, to są w zestawie.
    Faktycznie mój błąd, tutaj nie występuje uszczelka miedziana. Zwracam honor.
  • Poziom 2  
    Podkładki wyrzucone, gniazda wyfrezowane na nowo i autko śmiga jak dawniej.