Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fm12 '03 - naczepa hamuje z opóźnieniem

suw86 19 Wrz 2015 10:22 1575 4
  • #1 19 Wrz 2015 10:22
    suw86
    Poziom 4  

    volvo fm12 2003 rok po naciśnięciu pedała hamulca naczepa hamuje z opóźnieniem ok 3-5 sekund, zawór cztero drożny i zawór europa zostały wymienione,pedał hamulca został ominięty i dalej nie pomogło,do samochodu były podpinane inne naczepy i dzieje się to samo więc usterka tkwi w samochodzie,gdzie znajduje się zawór szybkiego luzowania w tym samochodzie?proszę o pomoc...

    0 4
  • #2 19 Wrz 2015 17:54
    MACIEK_M
    Poziom 28  

    Zrób próbę ze zdjętym przewodem EBS od naczepy.
    Zrób odczyt wszystkich błędów z wyświetlacza.

    0
  • #3 20 Wrz 2015 02:28
    miszagrom
    Poziom 21  

    Co to znaczy że pedał hamulca został pominięty?? Jakie jest opóźnienie?? Oczywiście mierzone zegarami a nie nosem kierowcy. I czy układ EBS jest sprawny??

    0
  • #4 20 Wrz 2015 22:21
    cowboy82
    Poziom 1  

    Hej koledzy nie hamuje z opóźnieniem tylko PO NACISNIECIU HAMULCA ZESTAW HAMUJE DOBRZE ALE GDY PUSCISZ NOGE Z HAMULCA CIAGNIK ELEGANCKO ZWOLNI A NACZEPA ZWOLNI HAMULCE PO UPŁYWIE 3-8 SEKUND czyli odbija hamulec z opóźnieniem.

    - Naczepa jest stara ma tylko system ABS
    - Usterki na wyświetlaczu ECU hamulca zużyte klocki hamulcowe na 2 osi prawa strona (ale to dla tego ze jest uszkodzony czujnik zużycia klocków)
    - był podpinany manometr na żółtej kłódce po naciśnięciu hamulca pokazuje 6 bar po zdjęciu nogi z hamulca ciśnienie na manometrze nie spada nagle tylko pomału

    - żeby wykluczyć zawór pod pedałem zostały odkręcone przewody z pedału i puszczane powietrzem warsztatowym i jest ta sama reakcja.

    Jest jeszcze jeden objaw co nie daje mi spokoju natomiast na manometrze 1 obwodu wskazówka podnosi się szybko do 8 bar a na manometrze 2 obwodu wskazówka podnosi się wolno bardzo wolno z 3-4 minut wolniej niż 1 obwodu i stanie na 7,5 bar ale po naciśnięciu hamulca 3 razu do dechy na 2 obwodzie nie ma powietrza spada poniżej 5 bar gdy na 1 obwodzie jest nieco poniżej 7 bar. Zawór 4 obwodowy jest nowy Wabco oraz zawory redukcyjne 2 też są nowe jeden przy butli nad rezerwą a drugi obok skrzynki akumulatorowej.

    Kolega mi podpowiedział ze jest jeszcze zawór szybkiego luzowania ale nie mogę go znaleźć gdzie on się znajduje we Volvie i czy on może być przyczyną????

    Bardzo proszę o pomoc jaka może być przyczyna bo już nie wiem co robić!!!!!!!!!!

    0
  • #5 20 Wrz 2015 23:17
    miszagrom
    Poziom 21  

    Ciśnieniem sterowania hamulcami naczepy, (żółta słuchawka) steruje zawór sterowania naczepy. Na pewno nie ma zaworu szybkiego luzowania w tym układzie. Podłącz zegary pod żółtą słuchawkę i przedni siłownik. Napisz jak wyniki pomiarów.
    I jeszcze jedno czy po odłączeniu żółtego przewodu hamulce odpuszczają od razu??

    1