Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przekaźnik w zapłonie- czym zastąpić ?

boza 19 Wrz 2015 16:14 1272 5
  • #1 19 Wrz 2015 16:14
    boza
    Poziom 12  

    Witam .
    Bardzo prosiłbym o pomoc w charakterze narysowania schematu układu elektronicznego , którym mógłbym zastąpić przekaźnik elektromagnetyczny , bądź jakiegoś układu wzmacniającego impuls z modułu zapłonowego .
    Mój problem polega na tym , że moduł zapłonowy ( MED 210 A ) nie jest w stanie dać impulsu na tyle mocnego aby naładować dwie cewki zapłonowe jednocześnie , dodam , że układ zapłonowy pracuje idealnie i nie o nim tu mowa .
    W silniku zastosowałem cz.indukcyjny , który steruje przekaźnikiem a ten dzieli impuls z modułu zapłonowego raz do prawej raz lewej cewki zapłonowej .( Biazet 303 ) .
    Zrobiłem układ jak na rys. z zastosowaniem przekaźnika elektromagnetycznego , działa on bardzo dobrze , lecz jedynie do ok 1200 obr / min . ( potem kaput ) .
    Silnik może rozkręcić się do ok 8000 obr / min , koło z czujnikiem indukcyjnym jest 2 razy wolniejsze .
    POMOCY .
    Przekaźnik w zapłonie- czym zastąpić ?

    0 5
  • #2 23 Wrz 2015 09:32
    prociomen007
    Poziom 18  

    Jeśli dobrze cię zrozumiałem to spróbował bym coś takiego:

    Przekaźnik w zapłonie- czym zastąpić ?

    Przy czym aby to funkcjonowało prawidłowo czujnik musi dokładnie przez pół obrotu ' być aktywny' i przez pół obrotu dezaktywowany.

    PS. Na przekaźniku to nie ma szans zadziałać gdyż 8000 obrotów da około 16 tys kliknięć na minute czyli 266 na sekundę !

    0
  • #3 23 Wrz 2015 20:28
    boza
    Poziom 12  

    Dzięki bardzo .
    Jeszcze jedno wpadło mi do głowy i wypróbowałem , ale niestety pojawił się kolejny problem , mianowicie :
    Z rozrządu silnika wynika , że obie cewki mogą pracować jednocześnie , bez wpływu na pracę silnika. ( silnik boxer , 2 świece na cylinder ) .
    Wykluczy to problem z czujnikiem indukcyjnym i przekaźnikiem .
    Podłączyłem cewki równolegle do modułu i jest iskra na 4 świecach , niestety tak słaba , że ledwo ją widać .
    Impuls masy z modułu zapłonowego jest za słaby aby zasilić dwie cewki jednocześnie ( uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej 0,5 do 0,6 ohm ).

    Pytanie , czy istnieje możliwość wzmocnienia 2-krotnie impulsu z modułu ?

    Dodano po 4 [godziny]:

    Dokładnie chodzi mi o
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3092201.html

    0
  • #4 24 Wrz 2015 11:13
    prociomen007
    Poziom 18  

    Hymm, nie wiem jak zbudowany jest ten moduł zapłonowy i na co trafia prąd spływający uzwojeniami cewek. Zakładam jednak, że jest tam jakiś układ, gdyż w innym wypadku prąd ograniczałaby tylko rezystancja cewek. Ta jest jak podałeś mała więc prąd byłby duży. Trzebaby ustalić jaki prąd powinien płynąć przez uzwojenie pierwotne tych cewek, a wtedy wydaje mi się, że można pokusić się o sterowanie świecami przez mosfet'y.

    PS. Pomijam aspekt czy tak należy to robić bo nie znam się na silnikach spalinowych i ich 'tuningu'. Mówię tylko, że znając prąd cewek można będzie nimi wysterować przez mosfety.

    0
  • #5 24 Wrz 2015 12:13
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe

    boza napisał:
    Pytanie , czy istnieje możliwość wzmocnienia 2-krotnie impulsu z modułu ?


    Raczej trzeba szukać innego modułu lub moduł zrobić. Inna droga to wypróbowanie cewek o większej rezystancji. Jeszcze inna droga - dwa oddzielne moduły - po jednym dla każdej cewki.

    BTW - jaka jest motywacja we wkładaniu do beemki modułu z cienkacza?

    0
  • #6 25 Wrz 2015 20:21
    boza
    Poziom 12  

    Silnik jest wsadzony do rusa z przyczepką i względem prostoty jest ''ogołocony'' ze wszystkiego co można ( komputer , wtrysk , itd )

    0