Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ESPERO 2.0 check engine (silnik opla?)

05 Cze 2005 21:47 3230 17
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich mam nastepujący problem- zapala się kontrolka silnika auto gaśnie i tak co chwilę-zauważyłem że jak espeo jest zimne to wszystko ok dopuki troche temp. nie nabierze i wtedy zapala się check i gaśnie i musze czekać aż ostygnie poradzcie co robić bo zapłaciłem za lawete 300 zł i nic nie jest zrobione-jutro rano coś będe działał-pomóżcie nowemu-jeszcze żadne autko mnie na trasie nie zawiodło a tu TAKIE coś (ogólnie pięknie sie tym jeździ)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Musisz sprawdzić czujnik temperatury.Na zimnym silniku musi mieć:9240omów,przy 90stopniach:177omów
  • Spec od samochodów
    Podejrzewam czujnik położenia wału. Czy ma iskrę kiedy zgaśnie i go kręcisz.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    napisz mi kod silnika.Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    kod silnika to C20LE

    Dodano po 28 [minuty]:

    Podpowiedzcei cos jeszczec prosze-auto mam około 70 kilometrów od domu i jutro jade zobaczyć-pomóć -myśleć co z nim nie tak-PROSZE pomóżcie
  • Relpol przekaźniki
  • Spec od samochodów
    To odpowiadaj - masz iskrę

    Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    iskra jest jak jest zimny bo przecież zapala-ale jak ciepły to nie wiem i nie wiem jak tosprawdzić-co mam zrobić jakby nie było przy ciepłym silniku a co zrobić jakby iskra była(pompa paliwa????)
  • Poziom 21  
    Jak kolega pisał sprawdz jak zgaśnie czy ma iskrę to będzie nam łatwiej szukać,oczywiście problem dotyczy bęzyny?mam troche danych czujników wiec mogę pomuc.Pozdrawiam.
  • Spec od samochodów
    To sprawdź paliwo czy jest jak nie możesz sprawdzić iskry, to niech Ci ktoś pomoże sprawdzić - samemu też można. Włóż świecę w przewód i zakręć rozrusznikiem.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    może być troche przyczyn ma troche natkane czujników ale czujnka położenia wału nigdzie nie znalazłem
  • Poziom 11  
    ok. dzięki sprawdze jutro i napisze ale nie wiem o której godzinie ponieważ w Nowogardzie nie mam dostępu do sieci.....
  • Poziom 30  
    Ten silnik niema czujnika polozenia walu a z oplem ma tyle wspolnego ze produkowany byl na licencji GM , silnik jest podobny mechanicznie ale ma osprzet delco a nie boscha
  • Poziom 21  
    W aparacie zpłonowym jest kostka z dwoma przewodami rezystancja miedzy nimi musi od 500 do 1500 omów. sprawdz dobrze te dwa przewody bo to może być przyczyna.Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    przywiozłem go na lawecie(kolejne 150zł) zdo polmozbytu w szczecinie-zjechałem z lawety podjechałem na stanowisko diagnostyczne ,podpieli go pod kompa i nic zero błędów silnik normalnie pracuje wszystko ok. nawet nie chciał zgasnąć i jade jutro o 6:30 do serwisu patrezć co wymyślą

    ps. dzisiaj wymieniłem palec,kopółke ,przewody, cewke impulsatora,nowe świece ngk i nic dalej po rozgrzaniu gaśnie (tylko czemu nie w serwisie)

    po zgasnięciu iskra jest przy próbie odpalenia ale silnik tak jakby załapywał na ułamek sekundy i gasł(może immobiliser-podobno mają fabrycznie montowane, może pompa paliwa lub jej przekaźnik??)

    SPRÓBUJCIE coś pomóc-wy fachowcy ja dopiero studia skończyłem

    Dodano po 31 [minuty]:

    A moze komputer wariuje-auto zachowuje sie w ten posób że podczas jazdy przestaje pracować(palą sie wszystkie kontrolki tak jak po włączeniu zapłonu-i czasami załapie i jeszcze kawałek pojedzie lub wogóle nic się nie dzieje i powoli sie zatrzymuje na biegu lub luzie)

    JUż sam nie wiem-ale wiem jedno że w serwisie nie naprawiają tylko potrafią wymieniać(tak mówili znajomi o serwisach np. skody,hondy ,vw,nie wiem jak jest w polmozbycie tzn. serwise daewoo może będzi inaczej i potrafią coś zdziałać)
  • Poziom 22  
    masz racje ze w serwisie nie naprawiaja.padla mi w nowiutkim uniaku modul(4 lata temu kupilem nowke 1.4silnikLadnie to chodzilo ale do 20.000km)tak zwlekali ze gwarancja sie konczyla.postraszylem zwiazkiem motorowym, rzeczoznawcami i wymienili a potem mowia tak:ale pan nas kosztowal>po tym wszystkim sprzedalem auto w obawie o coraz czestsze usterki tego typu.
    a co esper z motorkiem 2.0 to jezdzil;em troszeczke, co prawda bylo troche stuningowane(glowica planowana,swiece, stozek,wydech przerobiony).bardzo przyjemne auto.po prostu jest czym jechac;)2.0 do budy tej wagi w zupelnosci wystarcza
  • Poziom 11  
    Wróciłem z serwisu i d..a-mówią że albo pompa albo immobiliser-chodził ładnie diagnosta jeździł nim z pół godziny i auto czasami zgasło ale po odpaleniu normalnie dalej jeździło-podejżewają jeszcze przytkany katalizator

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    Podjechałem ponownie do serwisu i okazuje sie że pompa paliwa dobre daje ciśnienie (3 atm) -problem pojawia sie w zanikającym napięciu wtryskiwaczy-po prostu przestaje układ wtryskowy działać
  • Poziom 30  
    akurat immo latwo jest wyeliminowac -w espero
    odlacza jedynie pompe paliwa wiec wystarczy podlaczyc pompe "na krotko" aby sie przekonac
  • Poziom 11  
    Zapomniałem zakończyć tematu-winnym okazał się moduł zapłonowy.
    Kupiłem używany (poniewaznie było w okolicznych sklepach nowego), auto zrobiło juz ponad 10 tys. kilometrów bez problemu.