Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alfa Romeo 166 - sterownik centralnego zamka

tami272 19 Wrz 2015 21:10 990 5
  • #1 19 Wrz 2015 21:10
    tami272
    Poziom 8  

    Witam wszystkich. Chciałbym dołożyć pilocik do centralnego zamka w mojej alfie 166 ale nie koniecznie wiem jak to zrobić. Wiem że zamek sterowany jest minusem. Myślę wypiąć fabryczny sterownik a wpiąć uniwersalny. Tylko gdzie on jest ? I jak podłączyć uniwersalny do wiązki fabrycznej ?
    Z góry dzięki za podpowiedz i pomoc.
    Pozdrawiam

    0 5
  • #2 19 Wrz 2015 21:23
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Fabryczny sterownik zostaw bo on już steruje siłownikami, skoro wiesz że sterowany jest masą wiec podłącz sterownik według schematu który z nim dostałeś . Pozostało odszukać przewodów sterujących najszybciej w lewym słupku i podłącz. A jak nie znasz sie ani trochę to oddaj do warsztatu.

    0
  • #3 19 Wrz 2015 21:56
    tami272
    Poziom 8  

    Dzięki za podpowiedz tylko ze sterownik dokupiony na ma otwórz + a zamknij -

    Dodano po 29 [minuty]:

    Myślę że trzeba zmienić sygnał z + na - i dopiero wpiąć się w wiązkę na słupku. Może wie ktoś w jakie kolory przewodów ?

    0
  • #4 20 Wrz 2015 10:01
    piotrekwoj1
    Poziom 37  

    Praktycznie każdy sterownik ma kilka wersji konfiguracji wyjść łącznie z taką do bezpośredniego sterowania siłownikami. Wklej fotkę schematu sterownika wtedy coś poradzimy. Co do przewodów to będzie ciężko ale to też nie problem bo bierzesz probówkę 1.2W jeden koniec wpinasz pod + drugim szukasz na których przewodach pojawia się masa w chwili zamykania i otwierania centralnego guzikiem w aucie lub kluczykiem w drzwiach.

    0
  • #5 20 Wrz 2015 12:37
    tami272
    Poziom 8  

    Ok wrzucę schemat ale dzięki za info

    0
  • #6 26 Wrz 2015 13:13
    tami272
    Poziom 8  

    Witam. Centralny założony do Alfy 166.
    A oto cała procedura.
    Na wstępie zapoznajemy się ze schematem elektrycznym modułu sterującego. Pewnie w większości wygląda tak samo więc zamieszczam tu przykład.
    Sterowanie centralnym zamkiem w Alfie odbywa się minusem czyli masą.
    Najpierw podłączamy nasz zakupiony sterownik do zasilania czyli +12V i masa (przewód czerwony i przewód czarny)
    Następnie przewody żółty i żółty z czarnym łączymy z masą naszego sterownika.
    Nasz nowy sterownik mamy zasilony i wysterowany do sterowania masą.
    Kolejny etap to odszukujemy w Alfie przewodów o kolorach biało-żółty(sygnał otwórz) i jasno niebiesko-żółty (sygnał zamknij).
    Znajdują się w wiązce przewodów po stronie kierowcy pod skrzynką bezpieczników.
    Podłączamy do wyżej wymienionych przewodów, przewody biało-czarny i biały z naszego nowego sterownika.
    I to cała tajemnica .
    Jeśli komuś pomogłem to super.
    Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomoc.

    0