Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Trajka - Budowa. Przeniesienie napędu.

unitrafan 19 Sep 2015 23:41 4188 15
Wago
  • #1
    unitrafan
    Level 8  
    Witam. Postanowiłem wykonać trajkę nie do pracy w polu a do zwykłej jazdy, żeby samemu wykonać, pochwalić się. Naoglądałem się dzisiaj tvn turbo i zrodził się pomysł. Tylny most może od poloneza? Na pewno trzeba będzie skrócić tylko mam problem. Jak wykonać napęd? Silnik mam od wski trójki, jawy 350 ts. Mocy dużej to nie musi przecież miec, nie chodzi mi o prace polowe. O ramie póki co nie myśle, pierw chcę się zastanowić, zaplanować. Jakieś rady, sugestie?
  • Wago
  • #2
    1 PAWEL
    Level 42  
    unitrafan wrote:
    Tylny most może od poloneza?


    Na pewno nie jest to dobry pomysł - ciężar mostu lepiej pomyśleć na skrzynią biegów od malucha lub innego samochodu z napędem z półosiami lub kompletny układ napędowy samochodu.
    Za 300 - 400 zł dostaniesz kompletny układ napędowy Fiata 126 silnik i skrzynia biegów.
  • Wago
  • #3
    unitrafan
    Level 8  
    Części do malucha typu silnik, zawieszenie i ogólnie wszystko mam tylko chciałem na początek zrobić coś mniejszego ze względu na moje umiejętności:)
  • #4
    Markov65
    Level 12  
    Polecam wykonać trajkę na całym ukladzie napędowym od Maluszka!
    Silnik od WSKi nie uciągnie mostu od Poloneza!
    Narobisz sie i wyjdzie jakiś nieproporcjonalny bohomaz.
    Trajki te najszlachetniejsze robi się na silnikach VW! Zwłaszcza Garbusów i pochodnych!
    Zaporożec i Maluch mają podobny napęd i dostępność części Malucha i ich cena gwarantuje dokończenie projektu!
    Mając spore doświadczenie i zaplecze warszratowe mozna sie pokusic o coś orginalniejszego. Będąc na zlocie w Nysie wiele lat temu widzialem co potrafi Trajka 126p! Ale była też trajka oparta na silniku Granady 3,0 V6 z automatyczną skrzynią biegów i dyfrem od BMW.
    Mocny silnik umieszczony pod zbiornikiem paliwa sprawiał lepsze wyważenie konstrukcji.
    Maluch ma caly cięzar z tylu i latwo staje dęba! Trzeba takie traje dociążać z przodu.
    Mozna by wiele pisać jeszcze nt temat...
    Pozdrawiam i czekam na efekty prac!
  • #5
    User removed account
    Level 1  
  • #6
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Da się ciąć mosty, zawieszenia, modyfikować silniki, łączyć ze sobą wszelakie komponenty zespołu napędowego. Zasada jest prosta - trzeba mieć wiedzę, doświadczenie, dużą praktykę w tego typu pracach i odpowiednie zaplecze warsztatowe. Wątpię, by most dało się przerobić spawarką elektrodową i szlifierką kątową, mimo najszczerszych chęci.
    Markov65 wrote:
    Trajki te najszlachetniejsze robi się na silnikach VW! Zwłaszcza Garbusów i pochodnych!

    Niekoniecznie. Widziałem piękne trajki na bazie garbusów, zaporożców, nawet silników tdi (trajka do długich podróży), a te najmocniejsze mają zespoły napędowe z alfy i porsche. Wspomnianą trajkę na granadzie V6 też widywałem na imprezach motocyklowych. Więc nie ma tu jakiegoś wyznacznika. Choć garbusy są najpopularniejsze, bo do konstrukcji bierze się nie tylko silnik, ale nawet tylne zawieszenie. Ułatwia i bardzo upraszcza to konstrukcję.
    Jeśli na początek ma to być pojazd z silnikiem wsk, to pomyśl i jakimś na prawdę niewielkim pojeździe, w którym niekoniecznie musi być tylny most. Wiele tego typu pojazdów ma z tyłu sztywną oś i jakoś jeździ. Albo poszukaj sobie dyfra od Junaka B20. To mechanizm różnicowy z ruchomymi półosiami napędzany łańcuchem. Akurat ten wydaje mi się najwłaściwszy w tym zastosowaniu.
  • #7
    Markov65
    Level 12  
    Narobi sie chłopak, wyjedzie ze dwa razy silnik padnie i gdzie części do WSKi dzis dostanie?
    A w trasie trajke na Malaczu w kazdej wsi na stacji paliw naprawi albo u jakiego gospodarza. Moze teraz juz mniejsza ale dostepnosc części do Malacza jeszcze jest ok!
    Na upartego mozna caly tył z kanapą i boczkami wykorzystac!!!
    Sam mialem takie plany dawno temu...
    Przy czym trajka to najmniej praktyczny pojazd!
    Siedzisz nisko, nic nie widzisz a w korku stoisz, dachu jak w cabrio nie zamkniesz...
    Ale i tak jest lans! ;)
  • #8
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Markov65 wrote:
    gdzie części do WSKi dzis dostanie?

    Nie przesadzaj! Gdzie chce i ile chce. W każdym porządnym sklepie motocyklowym bez problemu. Podać ci kilka adresów?
    Dla początkującego taka mini trajka, to jak znalazł.
  • #9
    Markov65
    Level 12  
    Serio?
    No to sorki, myslalem że WSK to dzis historia. To przepraszam.
    Nie zmienia to faktu, ze z Malucha ma "gotowca" jesli chodzi o przeniesienie napędu.

    A kojarzy ktos Batmana z Torunia?
    Gosć latem w stroju Batmana na wybrzezu pojazdy samoróbki wystawiał.
    Głównie na silnikach od Zaporków. Pamiętam jak w motocyklu typu Mad Max cz 3 obszedl mechanizm różnicowy. Na półośkach skrzyni biegów dał koła zębate i dwurzędowe(!) łancuchy po obu stronach tego monstra! Tylne koło p ile pamiętam bylo takie balonowe od przyczepy ciągnikowej!!!

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak na marginesie to ta dyskusja ma malo póki co wspólnego z elektroniką na razie...
    :D
  • #10
    unitrafan
    Level 8  
    Tylko w moim odczuciu trajka z malucha i tak będzie jak dla mnie za szeroka ;p Wolałbym coś węższego :)

    Dodano po 5 [minuty]:

    W sumie oglądając strone e-trike.pl przekonałem się do podzespołów z malucha. Tylko z tego malucha myślałem o jakiś ciągniku typu SAM i już nie wiem co wybrać. Trajka czy może Sam...
  • #11
    1 PAWEL
    Level 42  
    Jedno i drugie da się pogodzić wymagania tylko będziesz miał odnośnie urządzeń dodatkowych, jakie będziesz podpinał.
  • #12
    unitrafan
    Level 8  
    Przypuśćmy, że robię trajkę wyłącznie do jazdy. Od czego przód zastosować?
  • #13
    1 PAWEL
    Level 42  
    Możesz kompletne zawieszenie przednie i ramę zastosować od motocykla.
  • #14
    unitrafan
    Level 8  
    Tak myślałem też ale czy np. Taka od jawy będzie się nadawać?
  • #15
    1 PAWEL
    Level 42  
    Jak najbardziej zrobisz wzmocnienie tyłu, nie wiem jak w projekcie masz typ zwieszenia.
  • #16
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Widzę, że autor wątku sam nie wie, czego chce. W zasadzie to coś by chciał, ale nie wie konkretnie, co to ma być, byle było prosto i tanio.
    Zasada jest prosta - trzeba zdobyć podstawowe informacje o zagadnieniu, zapoznać się z zasadami tworzenia takich pojazdów, choćby wyznaczaniu kąta główki ramy i wyprzedzeniu przedniego koła, zastanowić na źródłem napędu, pooglądać istniejące konstrukcje, by wiedzieć, jak to się robi i wtedy sprecyzować swoje wymagania. Na chwilę obecną tego całkowicie brak.
    Zamykam. Jak autor zdecyduje się być konkretny, proszę o kontakt via PW.