Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes W124 200D - podłaczenie elektryki klimy

HANS1996 20 Sep 2015 10:21 2691 5
  • #1
    HANS1996
    Level 10  
    Witam, mój problem polega na tym że w czerwcu tego roku pewien znajomy mechanik zaproponował mi zamontowanie klimatyzacji w mojej 124 miało to trwać 2 dni niestety auto stało u niego 3 miesiące, i jedyne co udało się osiągnąć to zamontowanie wszystkich elementów "mechanicznych" typu chłodnica, rurki, wentylator itp.. Naszczęście klima jest nabita i gaz nie ucieka przynajmniej narazie. I tu zaczyna się kłopot ponieważ mechanik nie podłączył elektryki... Elektryk u którego auto stało ponad miesiąc nawet go nie dotknął. W związku z tym że mam pewne doświadczenie z elektroniką postanowiłem sam się za to zabrać, ale nie mogę nigdzie znaleźć schematu instalacji elektrycznej. Znalazłem pewną ruską stronę ale nie ma tam schematu 200D. Gdyby ktoś dysponował takowym prosił bym o udostępnienie go.
  • #2
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Który panel klimy masz? Ten z mechaniczną regulacją klapek, czy rząd przycisków? Przecież podłączenie jest banalnie proste. Schematy dostępne, a elementów do podłączenia kilka.

    PS. Jeśli sobie nie poradzisz, to podjedź. Ogarnie się :D
  • #4
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wpisz w wyszukiwarkę odpowiednie hasła, ale niekoniecznie po polsku. Spróbuj "w124 air conditioner schematic" lub podobnie. Na pewno były na rosyjskiej stronie o mercedesie.
  • #5
    HANS1996
    Level 10  
    Więc tak klima podłączona ale odpala na 3 sekundy i gaśnie. Wyczytałem że jeśli kompresor jest od silnika benzynowego może tak się dziać. Ale co teraz? Wchodzi w grę coś oprócz wymiany kompresora?
  • #6
    stachu_22
    Level 17  
    A instalacja z benzyniaka? Jeśli mnie pamięć nie myli to był taki bajer, że komputer mierzył prędkość obrotową koła sprężarki i porównywał ją do prędkości obrotowej silnika. Jeśli się różniły, równało się to dla niego ze ślizganiem paska klinowego i automatycznie odłączał sprężarkę