Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T4 czy ford transit - Wybór transportera?

technikabasenowa 20 Wrz 2015 17:37 1809 17
  • #1 20 Wrz 2015 17:37
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Jak w temacie muszę kupić dostawczaka cena 8-10tysięcy.
    Jedyny warunek paka długość ponad 210cm.

    0 17
  • #2 20 Wrz 2015 18:04
    lg16
    Poziom 2  

    Ja proponuję VW T4. Może być starszy o kilka lat, ale będzie trwalszy. Transit; blachy leca po 5 latach. T4-ka zależy do jakiej jazdy wybierz motor 1Z.

    0
  • #3 20 Wrz 2015 18:10
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Jazda praktycznie max 100km dziennie i to nie zawsze - dowóz sprzętu i jako wóz serwisowy działalność jak w nicku :-)

    0
  • #4 20 Wrz 2015 18:16
    lg16
    Poziom 2  

    Ja bym pozostał jednak przy T4.

    1
  • #5 20 Wrz 2015 18:21
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Też u mnie faworytem jest T4 ale zawsze warto spojrzeć na innych :-)

    0
  • #6 20 Wrz 2015 21:31
    kakibara
    Poziom 27  

    W T4 nie znajdziesz oryginalnego zamontowanego 1Z, szukaj 2.5 pb i do tego lpg, jedyny świadomy wybór. teść ma takiego 10 lat w benzynie bez gazu dubel kabina, świece , przewody, żarówki. spalanie powyżej 11l.

    0
  • #7 20 Wrz 2015 22:06
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Tylko że w większości T4 mają diesle.

    0
  • #8 20 Wrz 2015 22:35
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Tu masz nie wyeksploatowany 2,0 benzyna, niski . Przykładowy link.
    http://otomoto.pl/oferta/citroen-jumper-2004rok-7-osob-winda-inwalidzka-webasto-ID6yaTHL.html
    Mam boxera 2,0 wysokiego, średnio długiego i pali 14-15 LPG= aktualnie 26 zł/100km, czyli tyle co golf w TDI :idea: . A jeżdżę krótkie odcinki, sporo po mieście i niedługie trasy ( usługi instalacyjne). Na pace regał, 300kg sprzętu i czasem różne materiały, razem do 500kg max. Chodzę na stojąco po pace z tyłu a mam 182+ buty robocze... :D i jest jeszcze z 5 cm luzu . T4 2,5 benzyna LPG spali tyle samo w 2 razy mniejszej ładunkowo budzie. Znajomy miał i ciagle sie coś psuło.
    Ducato /boxer/jumper łatwo kupic w wersji osobowej przeszklonej, wersje dla niepełnosprawnych. Myślę, że po wyjęciu foteli i innego osprzetu dla Ciebie coś takiego wystarczy, ew. można dorobić przegrodę z siatki.. Uwaga na progi, i przednie nadkola/stopnie. Poza tym tani w utrzymaniu i stosunkowo wygodny i cichy ( nie jak transit, czy T4 w dieslu). W niskiej budzie auto pali 12-13 LPG. Nic tańszego w utrzymaniu nie znajdziesz.

    0
  • #9 20 Wrz 2015 23:25
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    No to teraz mnie urządziłeś :-) muszę zweryfikować potrzeby :cry:

    0
  • #10 22 Wrz 2015 13:56
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Transit 2.5 na zwykłej pompie Boscha , tylko poprawić mu lekko blachę. I na zimę ciężką naprawic płomieniówkę. Tak to temat nie do zajechania :)

    1
  • #11 25 Wrz 2015 08:17
    andexp
    Poziom 18  

    Z tych "trupów" w tej cenie którą podałeś to szukaj T4. Nie ma się co oszukiwać i tak wszystkie są mocno wyeksploatowane, ale T4 będzie łatwiejszy do ogarnięcia. Silniki generalnie nieistotne, każdy ma zalety i wady które się równoważą. Jeżeli masz możliwość to zastanów się nad przyczepką towarową z zabudową pod Twoje potrzeby w tej cenie.

    0
  • #12 25 Wrz 2015 18:48
    wojciechjanusz
    Poziom 26  

    Transit to przede wszystkim jest większe auto od T4, jest po prostu szerszy i to się czuje. Trzy osoby obok siebie w Transicie mają jeszcze komfort przestrzeni, w T4 - jest fatalnie. W przypadku wożenia licznych maneli instalacyjnych - nie mówiąc już o zabudowie serwisowej w postaci szafek lub skrzyń - to jest jeszcze ważniejsze.
    Transit daje wybór przedni lub tylny napęd, tylnonapędowce to generalnie auta o większej ładowności, nawet powyżej 3,5t (do 4,7t). Są dostępne modele na bliźniakach.

    Stare Transity Mk3/4/5 z silnikami 2,5D przestano produkować w 2000 roku. Do 2006 roku były silniki oznaczone tddi na rotacyjnej pompie Boscha ((VP30 i VP44) oraz najsilniejsze wersje common rail tdci systemu Delphi (125KM 2,0 tdci przedni napęd i 135KM 2,4 tdci tylny napęd).
    Po 2006 roku wszystkie silniki to tdci CR system Denso, po 2011 są tylko silniki 2,2 tdci system Siemens.
    Przez kilka lat dostępny był silnik tdci 3,2l 5 cyl/200KM, ale zaprzestano montowania ich w Transitach w Europie.
    Wszystkie te silniki są silnikami rodziny Puma i stosowane były lub nadal są w wielu markach: Ford Mondeo, Ford Ranger (2012) T6, Jaguar X-TYPE, LDV, London Taxi TX1, TXII, Citroen Jumper, Peugeot Boxer, Fiat Ducato & Land Rover Defender.

    Jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy, to T4 na pewno jest bardziej zbliżony do auta osobowego ze względu na tylne niezależne zawieszenie. Za to Transit leży na drodze jak deska, pewność prowadzenia - zwłaszcza przedni napęd zimą - nieporównywalna z innymi vanami.

    Na pewno za wyłożone pieniądze kupując Transita otrzymujesz najwięcej - w sensie rocznika, wyposażenia i możliwości. W Polsce VW zawsze miał wyższą cenę we wszystkich modelach, nie zawsze uzasadnioną...
    Co do porównywania tych vanów w zakresie niezawodności i odporności na korozję - w sytuacji gdy kupujesz auto co najmniej 10-cio letnie - nie ma co się natężać w dyskusji, tylko trzeba starannie przesiać ofertę, aby nie wejść na minę.

    2
  • #13 26 Wrz 2015 12:33
    Pio091
    Poziom 2  

    T4 2.5 102km lub 150km

    Ja posiadam 88km i na trasie za słaby jest.

    T4 łatwo kupić szrota...

    0
  • #14 26 Wrz 2015 15:24
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    O kolega rodak miejscowy :-) - od 2 tygodnie szukam czytam i coraz bardziej głupi jestem :-(.
    Po komisach to ceny od 15 plus vat a ich stan delikatnie mówiąc marniutki, chyba się skończy że pojeźdzę po enerde :-)

    0
  • #15 09 Lis 2016 21:00
    T5
    Admin grupy Samochody

    Moderowany przez T5:

    09 Lis 2016 19:37:11 :: technikabasenowa

    Prośba o odblokowanie tematu: "Zmiana samochodu"

    0
  • #16 09 Lis 2016 22:06
    Gitner
    Poziom 27  

    technikabasenowa napisał:
    O kolega rodak miejscowy :-) - od 2 tygodnie szukam czytam i coraz bardziej głupi jestem :-(.
    Po komisach to ceny od 15 plus vat a ich stan delikatnie mówiąc marniutki, chyba się skończy że pojeźdzę po enerde :-)

    Miałem dwa Transity w tych pieniądzach, rdza rdzę goniła, poza tym problemy z wałem, głównie podpora leciała. Silnik 2.5D mało dynamiczny, ale palił zawsze. Zarobiły co miały zarobić i po 2 latach poszły do innego biznesmena :D

    0
  • #17 09 Lis 2016 22:17
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Kupiony T4 sprawuje się można powiedzieć rewelacyjnie jak na swe warunki ale ju z przestał mi wystarczać silnik 19Td delikatnie mówiąc słabiutki ladowność też raka sobie jak załaduje z 500-600kg to dopiero trzeba mieć cierpliwość jak się rozpędzi - ostatnio ciągle mi polecają jako następce ducato 2,3.

    0
  • #18 16 Lis 2016 15:36
    technikabasenowa
    Poziom 33  

    Jest ktoś właścicielem ducato 2,3 i coś o nim napisze?

    0