Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Toledo 2 1.9tdi - Toledo 1.9tdi prawdopodobnie padnięta przepływka (logi)

organiser 20 Sep 2015 20:47 1797 21
  • #1
    organiser
    Level 11  
    Witam serdecznie,jestem posiadaczem Seata Toledo 1999r 1.9TDI ALH fabrycznie 90km,większe wtryski na 110km oraz zrobiony chip w profesjonalnej firmie na 131,8km, w ostatnim czasie padło mi turbo,zapieczone łopatki kierownicy,sztanga ledwo co się ruszała, przed kończeniem się turba pojawiło się brak dołu, podłoga a on nic, dopiero od 2 tyś coś się działo,później łopatki tak stanęły że czasami włączało się dopiero od 3000tys obr, zrobiłem regeneracje i brak dołu nadal pozostał ale od 2 tys zaczyna coś sie dziać i normalnie grzeje tak jak powinno, dopiero dziś odpiąłem przepływke i jest o wiele lepiej od dołu, zrobiłem logi dynamiczne na 3 biegu 003,008,011 proszę o sprawdzenie ich

    co do logu 011 to miałem pewien problem bo nadpisał mi się na stary log a jak edytowałem to potem już stronka nie chciała przyjąć i wrzuciłem całego proszę wziąć na sam dół i odczytać log z dzisiaj czyli 20 wrzesień



    log 003 - http://vaglog.pl/log_233107.html

    log 008 - http://vaglog.pl/log_233108.html

    log 011 - http://vaglog.pl/log_233109.html

    dziękuje i pozdrawiam
  • #2
    Anonymous
    Level 1  
  • #3
    robi1214
    Level 31  
    Dokładnie.Przepływkę można doskonale podglądnąć.
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    Zrób porządnie te logi, od 1000 obrotów do 4000 obr. z gazem w podłodze, z tym że zloguj grupę 010.
  • #5
    organiser
    Level 11  
    jak dokładnie sprawdzić miernikiem?
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Przepływomierz działa jak należy.

    Program masz trochę ostry i turbo przeładowuje.

    Poproszę jeszcze grupę 001 i 004 na wolnych, wystarczy 10 sekund, na rozgrzanym silniku.
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Nie zmieniałeś czasem rozrządu? Wygląda jak byś miał pompę przestawioną.

    Wejdź w grupę 000 przełącz na basic settings i podaj wartość z drugiego pola grupy 000.

    Dodano po 3 [minuty]:

    koleś kit wrote:
    Kolego nie obraź się ale jak żyję nie używałem logów do określenia czy przepływka działa czy nie.


    Ja nie znam innej metody, na przedstawienie parametrów pracy, potrzebnych do naprawienia auta, zwłaszcza jeśli nie wiedzę badanego auta, oglądając log, można w znacznym stopniu pomóc mniej doświadczonym.

    Z miernikiem ciężko sprawdzić np MAF dynamicznie, zwłaszcza jak jesteś sam.
  • #10
    organiser
    Level 11  
    tak rozrząd robiłem zaraz po kupnie auta 2 miesiące temu
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    Więc podaj mi wartość o którą proszę.

    Dodatkowo, musisz zdemontować pompę vacum, ustawić rozrząd na blokady i sprawdzić czy wszystko pasuje.

    Jeśli pompa, i wałek rozrządu którego koło nie ma klina, co za tym idzie, można wałek ustawić dowolnie, są przestawione, również możesz mieć problem z mocą, w zakresie niskich obrotów.
  • Helpful post
    #13
    domex32
    Moderator of Cars
    Czyli moje przypuszczenia się potwierdziły.

    Ustaw to wszystko na blokady, następnie pompę na fasolkach ustaw tak aby w drugiej grupie było 55-60 na BS, powinno się poprawić.
  • #14
    organiser
    Level 11  
    Czyli źle rozrzad był zrobiony czy przestawiło się?
  • Helpful post
    #15
    domex32
    Moderator of Cars
    Pewne jest to że pompa jest opóźniona, w praktyce wychodzi to o prawie jeden ząb.

    Zdejmij osłonę paska, sprawdź czy są znaczki porobione mazakiem.

    Jeśli tak, to prawie pewne, że wałek też jest opóźniony, stąd brak mocy z dołu.
  • #16
    organiser
    Level 11  
    a że turbo przeładowuje ma to coś wspólnego?
  • Helpful post
    #17
    domex32
    Moderator of Cars
    Ustawienie wałka rozrządu, ma niewielki wpływ.

    Nie jest to coś, czym należy się teraz martwić.

    Sprawdź poprawność ustawienia rozrządu.
  • #18
    organiser
    Level 11  
    bardzo dziękuje za pomoc, a ja szukałem winy w przepływomierzu
  • #19
    organiser
    Level 11  
    Wałek rozrządu jest ok. Pompe minimalnie przyspieszylem jest 55-56 i nadal jest brak mocy do 2tys. Co moge jeszcze sprawdzic?
  • #20
    organiser
    Level 11  
    koledzy zrobiłem testy wakuometrem i proszę o sprawdzenie:

    https://www.youtube.com/watch?v=Djly3xL9v54 - wakuometr podpięty pod pompe vacum - według mnie jest ok - 0,9 b

    https://www.youtube.com/watch?v=EUs3daKA2wM - wakuometr podpięty pod n75 pod wyjście do gruszki - chyba nie jest ok. 0-4 - 0.5 b

    https://www.youtube.com/watch?v=iTQo3yno7Ss - wakuometr wpięty w trójnik między gruchą a n75 i log 011 BS

    sorki za post pod postem
  • #21
    domex32
    Moderator of Cars
    Jest ok, gruszka powinna być maksymalnie wciągnięta przy - 0,4 bara.

    Sprawdź czy na wolnych możesz ją jeszcze palcem dopchnąć, czy jest wciągnięta na maksa.
  • #22
    organiser
    Level 11  
    Sztangi się nie da już wdusić mocniej.ale VNT Lever można bardziej wdusić na wciągniętej sztandze ale to dosłownie delikatnie

    myślałem że na wyjściu z n75 też ma być 0,9 b