Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Punto II - Cięzko pali jak jest ciepły

21 Wrz 2015 15:44 2484 22
  • Poziom 42  
    Witam
    Samochód jest na benzynę oraz LPG.
    Przy próbie zapalenia (zawsze na benzynie) gdy silnik jest zimny pali bez zająknięcia. Jak się zagrzeje (po przejechaniu np. 10km), zgaszeniu silnika i próbie odpalenia go po 10s nie ma z tym problemu. Gorzej jak auto postoi tak z 5 minut albo dłużej. Trzeba wtedy kręcić z 10s zanim załapie. Nie ma znaczenia czy wcześniejsza jazda była na benzynie czy gazie.
    Jest też inna dziwna sprawa z odpalaniem. Jeśli robię to rano gdy jest w miarę chłodno nie ma problemu ale gdy w ogóle nigdzie nie jeździłem i odpalam po południu gdy auto jest nagrzane to także jest problem z odpaleniem. Na początku silnik pracuje bardzo nierównomiernie.
    Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych problemów typu spadki mocy czy nierówna praca silnika. Spalanie także jest w normie - 6l Pb i 7,5-8l LPG.
  • Poziom 43  
    Zakręć butle lpg w bagażniku wypal pozostałości gazu w przewodach i parowniku i polataj chwilę na PB. Sprawdź czy wtedy jest poprawa z zapalaniem
  • Poziom 42  
    Już to kombinowałem. Niedawno miałem wymianę butli na nową i tak się złożyło że miesiąc jeździłem na benzynie. Problem był także wtedy.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Sprawdź czujnik temperatury - może tu leży problem.
    Najlepiej za pomocą komputera na zimnym i kilka minut po rozgrzaniu silnika.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Silnik 1,2 8V 60KM. Iskry nie sprawdzałem. Jednak jak pisałem problem jest tylko przy odpalaniu i podczas jazdy nie występuje.
    Tu wszystko wskazuje na jakiś problem z czujnikiem który jak jest zimny działa poprawnie a jak się zagrzeje to daje błędny odczyt albo wcale.
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Zanim ustalisz który to czujnik to powymieniasz w ciemno pół osprzętu silnika. Podepnij pod komputer jeśli masz możliwość na zimnym silniku, odczytaj parametry czujników co podają, odpal i śledź nadal do rozgrzania auta. Gdyby któryś z ważnych sygnałów straciłby połączenie ze sterownikiem lub rażąco wykraczałby parametrami z danymi porównawczymi dla sterownika miałbyś na liczniku "checka".
    Czasami takie cuda daje czujnik położenia wału kiedy po rozgrzaniu trudno odpalić silnik ale to też podaję w ciemno
  • Poziom 42  
    Problem jest taki że nie mam ani kabla ani laptopa. To drugi bym jakoś zdobył ale kabel? Możesz coś polecić? No i jak z programem? Pewnie płatny i kosztujący majątek :/
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Do odczytania parametrów silnika wystarczy darmowa wersja Multiecuscan. Interfejs to już za 40 zł na znanym portalu dostaniesz. Pewnie więcej by wzięli za samo podpięcie.
  • Poziom 42  
    A interfejsy na bluetooth są coś warte? Wiem że są na USB ale te pierwsze są sporo tańsze.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Interfejsy na USB są tańsze niż na BT, tylko trzeba poszukać. BT są bardzo problematyczne.

    Spróbuj odkręcić korek paliwa przed uruchomieniem silnika... ale generalnie ten typ tak ma. Pomaga lekkie dodanie gazu przy uruchamianiu ciepłego silnika.
  • Moderator Samochody
    Podejrzewam w ciemno, bez diagnozy, że mapy benzyny muszą się "rozjeżdżać" od gazu.

    Tak czy siak, bez diagnostyki dalej nie ruszymy.
  • Poziom 25  
    Usterka zmora. Występuje w określonych momentach a poza tym jest wszystko ok. Miałem identyczny przypadek z Fiatem Uno 1.0 Fire. Wtryskiwacz dawał paliwo tylko jak był zimny, zaraz po zgaszeniu a jak poczekałeś 10 minut, to nie odpaliłeś. Bez komputera, to walka z wiatrakami.
  • Poziom 38  
    11111olo napisał:
    i tak się złożyło że miesiąc jeździłem na benzynie. Problem był także wtedy.


    domex32 napisał:
    Podejrzewam w ciemno, bez diagnozy, że mapy benzyny muszą się "rozjeżdżać" od gazu.

    To chyba jednak nie to.
    Falco76 napisał:
    Miałem identyczny przypadek z Fiatem Uno 1.0 Fire.
    To nieco inna konstrukcja wtrysku.
    11111olo, gdzie masz regulator ciśnienia paliwa? Jak na listwie, to zobasz czy benzyna przez podciśnienie nie leci do kolektora, ale to chyba nie ten model. Jak wyglądają adaptacje mieszaniki po uruchomieniu na gorącym?
  • Poziom 10  
    Witam.Miałem w kilku przypadkach (różne samochody) te same objawy,a winowajcą były pompy paliwa.Może ta informacja będzie dla Kolegi pomocna.Pozdrawiam.
  • Poziom 19  
    Na razie to się robi małe zgadywanie i wróżenie ;) Silnik już znamy, a co z instalacją gazową? Jaki sterownik czy może na mieszalniku?
  • Poziom 43  
    Latał miesiąc na pb post nr.2
  • Poziom 42  
    Długo nie pisałem bo miałem przymusowy odpoczynek od forum.
    Miałem kupić interfejs na USB ale wyszło że wysyłka miała być z Chin, przez co straciłem kilka dni i ostatecznie nic z tego nie wyszło.
    Zauważyłem jednak inną ciekawą rzecz. Jeśli zgaszę auto na małej górce (przód wyżej niż tył) to nie ma problemów z odpaleniem. Nie ma znaczenia czy jadę na gazie czy benzynie.

    Mam instalację II gen. Tarterini. Po przejściu na gaz odłączana jest pompa paliwa.
  • Moderator Samochody
    A jak nie chce odpalić to pompa chodzi?

    Wtryski też są odłączane na gazie jak rozumiem, więc spróbuj pominąć przekaźnik odłączający pompę.
  • Poziom 21  
    Witam.
    Przed diagnostyką komputerem sprawdź, czy w instalacji Tartarini - jeżeli to była "oryginalna fabryczna" instalacja zakładana przez FIAT - występuje emulator sondy lambda AEB-426 (podłączony pod 1 sondę lambda i gniazdo OBDII). W moim Seicento 1,1MPI (2005 r.) głównym zadaniem tego emulatora było kasowanie błędów sterownika silnika, żeby nie świeciła kontrolka OBD/CheckEngine. Odczyt błędów nie dawał żadnych rezultatów - np. pomimo "spalania", a raczej zuzywania 25l/100km benzyny sterownik nie pokazywał żadnych błędów. Dopiero odłączenie AEB-426 i "zmostkowanie" pinów sondy lamdba i OBDII umożliwiło odczyt błędów ze sterownika silnika i ustalenie usterki silnika.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 42  
    Dalej nie mam zrobionych testów bo jakoś nie było czasu :(
    Ale trochę poczytałem o tym wszystkim i może problemem jest puszczanie gazu?
    To że przy butli trzyma elektrozawór to jest pewne (nowiutki wielozawór) ale jeśli chodzi o dziesięcioletni reduktor to takiej pewności nie mam.
    Czy jeśli auto pracuje na gazie i wypnę kabelek od eletrozaworu przy reduktorze to oczywiście zgaśnie. Ale czy to powinno nastąpić od razu czy np. po kilku sekundach?
    Instalacja zakładana przez FIATA. Jest tam AEB-426, TCO'99 i coś jeszcze.

    Wcześniej pisałem że jak jeździłem trochę na benzynie to też auto miało problem z odpaleniem na zagrzanym silniku. Miało ale nie taki duży jak na jeździe na gazie. Może kończy się czujnik halla przy silniku.
  • Poziom 42  
    Problemem był reduktor puszczający gaz. PO wymianie problem ustąpił.