Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

peugeot 206 2.0 HDi - Problem z przekaźnikiem pompy paliwa

fishxoxo 21 Wrz 2015 18:30 1746 8
  • #1 21 Wrz 2015 18:30
    fishxoxo
    Poziom 2  

    Mam taki problem. Zepsuł mi sie przekaznik pompy paliwa. Nie chciał pompowac paliwa po przekreceniu kluczyka. Wymieniłem skrzynke bezpieczników w której znajduje sie ten przekaznik i wszystko ok - dzialal. No i podzialal pare tygodni i ten sam problem, znowu nie chce sie wlaczac, tym razem nawet szybciej sie psuje i ciezko go odpalic, jak postukam w skrzynke to czasami zaskoczy. Jako ze poszedl juz drugi przekaznik winy szukalbym gdzie indziej, cos uszkadza te przekazniki. Moze jest to problem z napieciem? Ostatnio wymienilem pare zarówek, w ciagu 4 dni poszly mi 3. Podejrzewam ze ta sama przyczyna moze uszkadzac przekaznik. Jak wsiadam na zimno to przez pare pierwszych metrów jazdy widze ze zarówki swieca raz mocniej raz slabiej. Przez ta chwile równiez piszczy mi pasek klinowy. Czy pasek moze miec wplyw na napięcie i uszkadzac tym samym żarówki i przekaznik? Nie znam się, to mój pierwszy samochód i mam go 2 miesiace, wiec wyrozumiale. Z góry dziekuje za pomoc.

    0 8
  • #2 21 Wrz 2015 19:05
    Trzebu
    Poziom 13  

    Przyczyną piszczenia na 90% jest nie naciągnięty pasek. Ponieważ kiedy alternator zaczyna wytwarzać napięcie, to większość elektroniki w samochodzie jest zasilane właśnie z niego. Powodem tych przygasających żarówek może być to, że pasek raz mocniej pokręci tym alternatorem, a raz słabiej, co powoduje skoki napięcia. Po rozgrzaniu się silnika/paska już działa wszystko normalnie podejrzewam. Przypuszczam, że przez takie skoki może też elektronika dostawać w kość, ale nie jestem co do tego pewien.

    0
  • #3 21 Wrz 2015 19:09
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 21 Wrz 2015 19:31
    fishxoxo
    Poziom 2  

    georgesgr napisał:

    Jesli wymieniles na nowa, to masz problem, jesli na uzywana, to sie nie dziw. Mogla byc w takim samym stanie, jak twoja stara. Zmien na nowa i dopiero wtedy szukaj problemu, jesli taki jest.


    Wymieniłem na używaną i działała jakieś 3 tygodnie, po czym zepsuł się znowu ten sam element. Jakie jest prawdpodobieństwo że akurat kupiłem skrzynkę w której miałby się po 3 tygodniach zepsuć dokładnie ten sam element? 1:100000?

    Dla mnie oczywiste jest w tym momencie, że coś spoza skrzynki niszczy te przekaźniki

    Pasek był wymieniany jak kupowałem samochód jakieś 3 miesiące temu, ale od początku piszczał, albo źle w warsztacie naciągneli w co wątpie, albo to łożyska.

    Wydaje mi się to sensownym wytłumaczeniem - pasek lata i nierównomiernie obraca alternator , występują skoki napięcia na zimnym silniku - najbardziej newralgiczne punkty układu elektronicznego padają - w moim wypadku przekaźnik pompy paliwa i żarówki. Tak jak powiedziałem nie znam się na tym w ogóle, pytam czy mój tok rozumowania jest dobry, czy może komuś nasuwa się jakaś inna przyczyna, coś co może uszkadzać ten przekaźnik.

    0
  • #5 21 Wrz 2015 19:54
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 22 Wrz 2015 14:28
    fishxoxo
    Poziom 2  

    georgesgr napisał:

    Zle zrobiona robota. Zaplaciles za nia?
    Niewlasciwy pasek lub uszkodzony napinacz.


    Zapłaciłem, nie miałem wyboru, bo od razu wyjeżdżałem i teraz jestem 1000km od tego warsztatu, więc nie mam jak reklamować.

    Moje pytanie brzmi czy jak dam naprawić problem z paskiem to mogę się spodziewać, że ustaną też problemy z przekaźnikiem ?

    0
  • #7 22 Wrz 2015 16:43
    Hart3
    Poziom 24  

    Przekaźnik i żarówka to jeszcze nie elektronika, a jaki prąd płynie przez ten uszkadzany element może pompka się kończy.Podstawa napraw w układach elektrycznych to pomiar napięcia prądu i oporności.Piszczenie paska świadczy o poślizgu, oprócz powyższych wskazówek może to być spowodowane zużyciem koła pasowego alternatora lub uszkodzeniem samego alternatora.Przeświadczenie że uszkadza się ten sam element jest mało prawdopodobne jest również błędne ponieważ tak to jest w danym modelu powtarzalność podobnych usterek jest duża.

    0
  • Pomocny post
    #8 22 Wrz 2015 17:41
    766630
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 22 Wrz 2015 19:28
    fishxoxo
    Poziom 2  

    Hart3 napisał:
    Przekaźnik i żarówka to jeszcze nie elektronika.

    To prawda, miałem na myśli elektryke. Co do tego co napisał georgesgr - istnieje prawdopodobieństwo że druga skrzynka padła, ale tak jak mówię i ( mimo mojego laictwa :D ) się upieram, że po wymianie skrzynki mieć znowu dokładnie ten sam problem po 3 tygodniach to bardzo mało prawdopodobne. Zwłaszcza, że skrzynka wyglądała bardzo dobrze i po wymianie działała idealnie i nie było problemu z pompą. Nawet nie miałem mozliwości kupić nowej wtedy. Dzięki za pomocną odpowiedź, ma to sens rzeczywiście dziwne by było, żeby nie wywalało bepiecznika. A wydaje mi się że to przekaźnik bo na to wygląda - dzisiaj go ledwo odpaliłem - nie zaskakiwał przez dziesięć minut, zacząłem mocno uderzać w skrzynke z przekaźnikiem i zaskoczył, włączyła się pompa, zapaliłem i jak już zapali to chodzi i nie ma problemu dopóki chodzi. W każdym razie oddałem go do dobrego mechanika i czekam na to co on wykombinuje. Jeśli macie jeszcze jakieś podpowiedzi to piszcie.

    1