Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ursus 904 - Kilka pytań, pompa wtryskowa, wyjścia hydrauliczne, turbodoładowanie

rajczak14 21 Wrz 2015 20:09 2607 6
  • #1 21 Wrz 2015 20:09
    rajczak14
    Poziom 14  

    Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący tą pompę stwierdził, iż jest ona za słaba do ciągnika z przednim napędem i zaproponował mi wymianę na inną pompę za dopłatą 400zł. Wspominał coś, że pompa, która powinna być przy tym ciągniku powinna mieć jakiś mechanizm, który przy obciążeniu zwiększa dawkę paliwa i silnik ma więcej mocy. Chciałbym poznać wasze zdanie na ten temat. Czy rzeczywiście są pompy dedykowane do ciągników z przednim napędem czy mechanik po prostu chce naciągnąć mnie na 400zł i sprzedać taką samą pompę może z podkręconą dawką paliwa? Bardzo proszę o opinie w tym temacie.

    Drugie pytanie dotyczy tylnych wyjść hydraulicznych. Prawe wyjścia dolne i górne są od tzw. kipru, czyli dźwignia przy rozdzielaczu w górę lub w dół. A do czego są wyjścia z lewej strony? Jedno z nich z tego co patrzyłem jest połączone z siłownikiem dodatkowym, a gdzie drugie to nie wiem. Do czego są te wyjścia i jak mogą być wykorzystane?

    I trzecie pytanie: Gdybym chciał założyć turbodoładowanie do w/w silnika Z8001, to skąd wziąć smarowanie turbosprężarki? W silnikach nowego typu z tego co wiem jest specjalna zaślepka do wyprowadzenia smarowania turbiny, a jak to jest w starych typach, i co oprócz tłoków, korbowodów i kolektorów należy wymienić? I czy wgl. jest sens zakładać turbo czy lepiej kupić oryginalny silnik 1004 lub 1014?

    0 6
  • #2 22 Wrz 2015 11:40
    polmar
    Poziom 20  

    Pompa z korektorem dawki jest do silników turbo, czy przeróbka się opłaca policz sam. Do tego co wymieniłeś jest inny zbiornik paliwa, chłodnica, filtr powietrza

    0
  • #3 23 Wrz 2015 06:31
    tata1
    Poziom 20  

    Tak jak pisał poprzednik - pompa wtryskowa z dodatkowym mechanizmem jest do Turbo (np Ursus 1014) U-904 ma zwykłą niezależnie od napędu.

    Te szybkozłącza z tył po lewej stronie to jak zauważyłeś jedno z nich działa razem z podnośnikiem (używałem czasami do hydropaku na agregacie, by rozkładał się razem z podnośnikiem, ale to BARDZO niepraktyczne rozwiązanie. Lepiej rozkładać osobno dźwignią od kipru.). Drugie (dolne) szybkozłacze to po prostu swobodny spływ ko mostu. Można tu podłączyć cokolwiek potrzebuje powrotu oleju do skrzyni.
    Aktualnie mam podłączony do tego spływu powrót oleju z rozdzielacza od TURA. Zasilanie tura mam na górne szybkozłącze kipru. W ten sposób drugie (dolne) szybkozłacze kipru pozostaje wolne i można nim kiprować przyczepę, czy podłączyć hydropak agregatu bez odpinania węża od tura. (Olej do tura dźwignia w dół, kiper/hydropak dźwignia w górę).

    0
  • #4 23 Wrz 2015 07:02
    rajczak14
    Poziom 14  

    Dziękuję koledzy. Rozumiem wiec, że pompa od turba nic nie zmieni więc chyba tylko ją podkrece. I jeszcze jedno pytanko. Stary i nowy typ silnika miały takie same pompy wtryskowe czy różne? A i jeśli chodzi o podkręcanie, to można to zrobić samemu? Jak tak to w jaki sposób, jak ustawić początek wtrysku?

    0
  • #5 01 Paź 2015 17:45
    rajczak14
    Poziom 14  

    Podpowie ktoś jak z tym ustawianiem początku wtrysku?

    0
  • #6 14 Gru 2015 21:35
    gery_z1
    Poziom 11  

    Witam kolegów ! Proszę o radę pompa wtryskowa w ursusie 1014 nierówno dawkuje paliwo na poszczególnych sekcjach to znaczy na małych obrotach od 0 do 1000 dawkuje równo na wszystkich sekcjach , od 1000 do 1800 są duże różnice na poszczególnych sekcjach , od 1800 do końca są znowu równe dawki . Wymienione zostały same sekcje wynik ten sam ,póżniej wymienione zostały zaworki w sekcjach i to samo , regulator obrotów w idealnym stanie . Czy ktoś zna przyczynę ?

    0
  • #7 17 Lut 2016 18:30
    ddcc
    Poziom 1  

    Na czym sprawdzałes pompę? Możesz mieć już lekko rozkalibrowane rozpylacze. Pozdr.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Początek wtrysku według kapilary. Tak jak w c360

    Dodano po 10 [minuty]:

    Co do pomp wtryskowych to faktycznie są chyba dwa rodzaje. Z centralnym smarowaniem i bez. Różnią sie nieznacznie budowa wewnętrzna. Maja inne elementy tloczace ( nowe typy maja mniejszy skok) inne walki krzywkowe ale charakterystyka dawkowania ta sama. Co do pomp z turbem są dwa rodzaje: z korektorem nadcisnieniowym i z dźwignią podatna. Te pierwsze zwiększają dawkę tylko wtedy gdy rośnie ciśnienie w dolocie. Te z dźwignią dodatnia bedą wzbogacać dawkę nawet jak turbo sie rozleci wiec taka pompę pan mechanik chciał Ci sprzedać jako komplet do przedniego napędu;)

    0