Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Megane 1.5dci - Jak zimny to odpala tylko z kabli rozruchowych

pawel_rex 21 Sep 2015 20:25 6168 22
Automation24
  • #1
    pawel_rex
    Level 8  
    Witam, Megane 1.5 dci 2006r. 86km. Od pewnego czasu dość długo kręci z 3-5sekund niczym zapali. Teraz gdy temperatura spadła (na zewnątrz)z +25 do +15 stopni,to auto już w ogóle nie odpala. Rozrusznik po regeneracji, wymieniony cały termostat wraz z CZUJNIKIEM TEMP, sprawdzone świece żarowe ( jedna była spalona - wymieniona! wszystkie teraz grzeją, a auto dalej jak nie paliło tak nie pali o własnych siłach. ODPALA TYLKO Z KABLI z drugiego auta. Dodam że przekładałem 3 akumulatory z innych sprawnych aut i to samo...

    W czym może być problem. Sprawdzone świece, rozrusznik, akumulator, na kablach do świec jest prąd przy rozruchu, a auto tylko zapala pod podpięciem z drugiego auta;// Gdy pochodzi 2-5 minuty- już odpala z własnego akumulatora przez cały dzień..

    Pomocy!
  • Automation24
  • #2
    kindlar
    Level 41  
    Sprawdź klemy połączenia ich z przewodami, masy i połączenie z rozrusznikiem.
  • #3
    pawel_rex
    Level 8  
    próbowałem też podłączyć od masy z akumulatora kablem rozruchowym na silnik masę...i również nic nie dało...także to raczej nie to...rozrusznik był w naprawie...także świeżo przykręcony...wszytko wyczyszczone było na stykach..nowe szczotki..
  • #4
    kindlar
    Level 41  
    Sprawdź napięcie na zaciskach podczas rozruchu. Jeśli jest niższe niż 10V to komp. może się resetować i uniemożliwiać odpalenie.
  • Automation24
  • #5
    pawel_rex
    Level 8  
    Oki..jutro sprawdzę, dam znać jakie jest napięcie V na klemach akumulatora podczas odpalania, i ogónie w czasie pracy silnika. Może coś piepszy alternator.. Sam już nie mam głowy do tego auta.

    Jak ktoś ma jakies pomysły, czemu palił całe lato, a gdy spadła temp o ponad 10 stopni to już nie chce palić. Czasami odpali po długim kręceniu.. a z obcego źródła prądu pali normalnie tak samo jak by był już silnik rozgrzany..
  • #6
    kortyleski
    Level 43  
    Kompresję zmierz na zimnym.
  • #8
    dafit906
    Level 27  
    kindlar wrote:
    Sprawdź napięcie na zaciskach podczas rozruchu. Jeśli jest niższe niż 10V to komp. może się resetować i uniemożliwiać odpalenie.


    Potwierdzam to i jeszcze raz przyjrzałbym się rozrusznikowi czy aby na pewno dobrze zregenerowany.
  • #9
    pawel_rex
    Level 8  
    Dzięki koledzy...dzisiaj odkręciłem kabel od masy od silnika przeczyściłem, zakręciłem mocno, tak samo przy klemach, wsadziłem mocniejszy akumulator 74 (był 60) i niby póki co odpalił na +18 stopniach na zewnątrz. Zobaczę czy jutro rano zapali jak bedzie poniżej 10 stopni. Możliwe że gdzieś masa dobrze nie stykała, lub akumulator 74 zrobiła robotę..Dam znać jutro czy odpali rano. Jak tak to temat będzie zamknięty. :) mam taką WIELKĄ nadzieję

    Do jutra!

    Na akumulatorze tym jak i tamtym wcześniejszym przy kręceniu rozrusznika nie spadało napięcie poniżej 10.. a patrzyłem u ojca w Scenicu 1.9 to tam spadło przy rozruchu do 9.6 ale pali bez problemu od 4 lat..także to jest też nie całkiem prawda.

    A jeszcze co do sprawdzenia przelewów wtrysków jaki wężyk tam potrzeba? bo bym kupił sobie zawczasu, żeby tam pozakładać i posprawdzać? jaką średnice?
  • #10
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    pawel_rex wrote:
    A jeszcze co do sprawdzenia przelewów wtrysków jaki wężyk tam potrzeba? bo bym kupił sobie zawczasu, żeby tam pozakładać i posprawdzać? jaką średnice?


    To są chyba 4mm.
    Według mnie u Ciebie to nie problem ani z masą ani akumulatorem.
    A co do wtryskow jak zdejmiesz przelewy i odpalisz auto, z wtryskiwaczy ma pluć cyklicznie małymi porcjami. Takimi kroplami. Jeżeli jest inaczej to od razu zobaczysz.

    Nie jest to fachowy sposób ale nie masz sprzętu ani nic więc sprawdź na razie w ten sposób a jeżeli zauważysz jakąś nieprawidłowość i tak będziesz musiał oddać auto do jakiegoś speca.
  • #11
    emeryt2
    Level 42  
    Wypnij czujnik temperatury silnika i pal!
  • #12
    pawel_rex
    Level 8  
    Auto dzisiaj zapaliło, ale dalej bardzo ciężko -tak jakby coś pomogło wsadzenie 74 akumulatora zamiast 60.. rozrusznik kręci jak głupi, ale niczym załapie chwile schodzi.

    Kompresji silnika nie mam jak zmierzyć.

    Test przelewowy zrobię na dniach.

    A ten czujnik temperatury silnika?? Gdzie on jest? Czy chodzi Ci o czujnik temperatury płynu chłodniczego w termostacie?? czy jest jeszcze gdzieś inny?
  • #13
    holdenn
    Level 9  
    pawel_rex wrote:
    czy jest jeszcze gdzieś inny?
    Nie
  • #14
    pawel_rex
    Level 8  
    No to ten czujnik jest nowy z całym termostatem..bo mi tam troszke puszczało płyn, i kupiłem nowy wraz z czujnikiem, także czujnik ok., Po odłączeniu wtyczki rozrusznik nie kręci - świeci kontrolka świec żarowych.

    Obstawiam jednak że wina leży na wtryskach. Sprawdze na dniach przelewy.Dam znać.
  • #15
    pawel_rex
    Level 8  
    Auto dalej odpala ciężko...przy minusowych temperaturach odpalenie liczy się z dużym cudem...chociaż po podgrzaniu 4-5 krotnie świec i wtedy dopiero kręcenie rozrusznikiem jako tako udało się uruchomić.

    Przelewy zrobiłem...WYNIK PO 1 minucie na wolnych obrotach na ciepłym silniku
    1 wtrysk - 68ml
    2 wtrysk -18ml
    3 wtrysk -10ml
    4 wtrysk -18ml

    W aucie jak wspomniałem jest nowy 74 akumulator. Rozrusznik ma wsadzone nowe szczotki. Z tego co mówił elektryk jest on na łożyskach nie na tulejkach i że nie wymieniał. Zauważyłem że na zimnym nie kręci zbyt mocno, tak jak na silniku który pochodzi nawet 1 minutę...( wtedy już pali na dyg i kręci dużo mocniej)

    Podejrzewam że 1 wtrysk do roboty na 100 % ale czy to przez niego na pewno nie chce palić?? czy możliwe że może świece żarowe nie dają takiego ciepła jak powinny?? (spalone nie są) czy trzeba wymieniać okresowo? ( 1 nowa bo była spalona...ale był problem z odkręceniem i trochę się boję wymienić wszystkie)

    Czy jeżeli wtrysk byłby uszkodzony...to czy rozrusznik powinien normalnie kręcić..czy może stwarzać to większy opór ??

    Zastanawia mnie jeszcze ten rozrusznik..czy możliwe że jest uszkodzony..i że np. przy 1 odpalaniu na mrozie ciężko kręci...a gdy auto odpali i dosłownie pochodzi 30 sekund potem już kręci o wiele szybciej i jak to się mówi z verwą?? Może gdzieś coś z prądami czy co...?? POMOCY!
  • #16
    pawnucy1212
    Level 10  
    To że masz wtrysk do roboty to już wiesz. Miałem podobny przypadek w scenicu. Rozrusznik kręcił jak szalony, dwa razy dawany do regeneracji i dopiero podmiana na inny sprawiła że zaczął palić bez problemu. W firmie która regenerowała powiedzieli że mieli już kilka takich przypadków. Pierw zrób porządek z wtryskiem bo i tak Ciebie to nie minie.
  • #17
    kortyleski
    Level 43  
    Podłączenie clipa na zimnym silniku i przegląd parametrów rzeczywistych gdy nie chce odpalić . Tak powinien wyglądać początek tej naprawy. I nie pisz mi proszę że błędów brak bo może ich nie być a silnik nie odpali. Zobacz jak narasta ciśnienie na rampie, jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika, jak sterowana jest pompa CR, czy nie wywala błędu czujnika wałka rozrządu. Korekcje na wolnych (jak już odpali) też chyba da się podejrzeć.
  • #18
    pawel_rex
    Level 8  
    oki koledzy., wtrysk na dniach idzie do regeneracji tak czy tak...a dalej bede widział. Dam znać.
  • #21
    pawel_rex
    Level 8  
    hmmm...zaworek..ani nie wiem jak to wymienić, ani gdzie to kupić..żeby dobry dobrać..po za tym ponoć trzeba programować potem na kompie coś...także już mnie to przerasta..:D 500zł od 1 wtryska mi krzykneli z wyjęciem i wsadzeniem itd...zobacze czy to pomoże...troche drogo..ale w okolicy nic taniej nie znajde..
  • #22
    kortyleski
    Level 43  
    kortyleski wrote:
    Podłączenie clipa na zimnym silniku i przegląd parametrów rzeczywistych gdy nie chce odpalić . Tak powinien wyglądać początek tej naprawy. I nie pisz mi proszę że błędów brak bo może ich nie być a silnik nie odpali. Zobacz jak narasta ciśnienie na rampie, jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika, jak sterowana jest pompa CR, czy nie wywala błędu czujnika wałka rozrządu. Korekcje na wolnych (jak już odpali) też chyba da się podejrzeć.


    Dlaczego ne robisz rzeczy oczywistych?
  • #23
    pawel_rex
    Level 8  
    Koledzy Wtrysk zregenerowany!

    Auto odpala lepiej., co prawda nie ma mrozu póki co, ale różnica jest nawet na ciepłym silniku - rozrusznik krócej kręci, szybciej zapala. Błąd USTERKA WTRYSKU przy wyprzedzaniu ( mocniejszym wdepnięciu gazu w podłoge) już nie świeci!!! aż głupio się jedzie..wcześniej dawało to znać kiedy się za szybko jechało..heh:)


    TEMAT ROZWIĄZANY PÓKI CO!

    USTERKA- Ciężko palił na mrozie, błąd usterka wtrysku, itp..
    ROZWIĄZANIE- regeneracja najbardziej lejącego wtrysku ( próba przelewowa) koszt naprawy ( zostawiłem auto i kazałem zrobić dany wtrysk i odbiór gotowego auta) to 480zł - a spokój w mroźne poranki bezcenny mam nadzieje;))