Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy na benzynie i LPG Golf 3 1.8 ABS

Pittt 06 Cze 2005 01:07 7198 5
  • #1 06 Cze 2005 01:07
    Pittt
    Poziom 30  

    Witam
    Mam golfa 3 1.8 abs 90 KM na lpg. Moj problem jest taki ze auto nie ma mocy zarowno na bezynie jak i na gazie. Z trudem rozpedza się do 140 km/h, z dobrej gorki to i do 150, a z tego co wiem powinno bez wiekszego wysilku smigac nawet do 180km/h. Na 5 biegu obrotek dochodzi do ok 4000 i to wszystko. komp od gazu (bingo) jest podłączony do TPSa ale z niego nie kozysta gdyz zglasza jakis błąd (tak powiedzial gazownik). Postanowilem sam go "zdiagnozowac" i okzało się ze zmiany rezystancji w zaleznosci od polozenia przepustnicy odbiegaja od tych "ksiazkowych" i sa nastepujace: rezystancja stala miedzy pinami1-5 wg ksiazki 520-1300omow, u mnie 1018 - chyba ok, rezystancja zmienna miedzy pinami 1-2 wg ksiazki od 600 do 3100 omow a u mnie od 1300 do 2000 omow, a miedzy pinami 1-4 wg ksiazki od 600 do 6600 omow a u mnie 1000-2000, czy to sa odchylki uniemozliwiajace prawidlowa prace zarowno na gazie jak (TPS nie brany pod uwage) jak i na bezynie ? czy mozna to naprawic ?Sprawdzilem rowniez czujnik temperatury zasysanego powietrza: wg ksiazki ok 2000 omow przy temp ok 25 stopni, a u mnie od 1.5 do 4 mega omow. Po zasymulowaniu go na 2000 omow zadnych efektow. Czy przyczyna tak niskich osiagow moze byc rowniez problem z kontem wyprzedzenia zaplonu dla wyzszych obrotow ? dla biegu jalowego jest ustawione 6 stopni.
    ponadto ma miejsce falowanie obrotow (bezyna i gaz) miedzy 900 a 800 rpm na silniku zimnym i takze cieplym, ustepuje dopiero po dluzszej jezdzie.
    Pociesza mnie tylko fakt ze w trasie pali ok 9 l LPG na 100 km przy ok 100km/h i w miescie ok 10l LPG. Prosze o pomoc i wszelkie sugestie, jak trawnie wykryc przyczyne tej niemocy.
    Wg komputera gazowego sonda lambda pracuje poprawnie, swiece i przewody pewne, rozrzad takze, cisnienia w cylindrach od 8 do 11 barow. czujnik temperatury plynu chlodzacego tez ok.
    Co ciekawe, i dajace mi nadzieje, auto w chlodniejsze dni np 5-10 stopni celsjusza i po dluzszym postoju jest bardzo zwawe i zrywne jak trzeba, tak na bezynie jak i na LPG (ssanie?), jednak po mniej niz kilometrze powoli zaczyna mulec i tak mu pozostaje.
    czego się jeszcze czepiac aby auto bylo takie jak trzeba ?
    pozdrawiam i prosze o pomoc, Pitt

    0 5
  • #2 06 Cze 2005 01:29
    miszagrom
    Poziom 21  

    potencjometr powinien jeszcze miedzy 1 a 5 pinem mieć 5V.wyczyść przepływomierz powietrza,jaką temp.ma silnik.Może czujnik temp. albo termostat.Pozdrawiam.Wyprzedzenie zapłonu 6+-1 stopień przy 800 obr/min czyli dobrze.Pozdrawiam

    0
  • #3 06 Cze 2005 10:47
    Pittt
    Poziom 30  

    Witam
    temperatura silnika jest na poziomie 90 stopni celsjusza a przeplywomierza powietrza w tym modelu nie ma z tego co wiem.
    Pozdrawiam Pitt

    0
  • #4 06 Cze 2005 22:17
    Pittt
    Poziom 30  

    Witam
    A czy winny moze byc katalizator ? w jaki sposob mozna to ustalic aby byc na 100 procent pewnym ?
    Pozdrawiam, Pitt

    1
  • #5 06 Cze 2005 23:09
    amre
    Poziom 14  

    Auto jest bez przepływki mono motronic.Odłącz kat. i wiesz co dalej.

    0
  • #6 06 Cze 2005 23:18
    laufer888
    Poziom 19  

    masz prawdopodobnie niedrożny katalizator i czesem bywa że tłumik robi taki problem jedyne wyjście to pominąć wydech

    0