Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 1.3 '95 - Nie włączający się wentylator chłodnicy.

sernikos 22 Wrz 2015 11:30 1947 5
  • #1 22 Wrz 2015 11:30
    sernikos
    Poziom 13  

    Witam.
    Po przekopaniu forum i nie tylko... Zmuszony jestem założyć nowy temat, ponieważ nie znalazłem odpowiedzi, która pomogłaby mi rozwiązać problem.
    Problem polega na tym, że nie włącza się wentylator chłodnicy. Oczywiście temperatura rośnie grubo powyżej 110st.
    Pierwszą rzeczą jaką wymieniłem był termostat. Teraz działa na 100%.
    Po osiągnięciu 90st. zarówno górny wąż jak i dolny (przy chłodnicy) są gorące.
    Niestety temperatura nadal rośnie.
    Następnym krokiem była wymiana czujnika temperatury, który znajduje się w chłodnicy (3 pinowy) Też nic nie pomogło :| Dodam, że wentylator jest sprawny, ponieważ podłączając go na krótko, startuje bez problemu.
    Obstawiam, że musi być na obwodzie tegoż wentylatora jakiś przekaźnik oraz bezpiecznik, ale nie mogę go zlokalizować :cry: Wyczytałem, że jest on gdzieś pod akumulatorem, jednak u mnie go nie ma!

    Proszę o pomoc ponieważ skoczyły mi się już pomysły a pilnie potrzebuję drugi samochód. Żona w ciąży :)

    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    0 5
  • #2 22 Wrz 2015 12:09
    heretapawel
    Poziom 23  

    Sprawdź bezpiecznik nr 19.

    1
  • #3 23 Wrz 2015 12:12
    sernikos
    Poziom 13  

    Sprawdziłem. Rzeczywiście był spalony. Niestety po wymianie i zagraniu silnika, spalił się znowu :/ Wentylator na krutko startuje normalnie! Nie wiem gdzie szukać? Domyślam się, że gdzieś jest zwarcie?

    1
  • #4 23 Wrz 2015 17:40
    decybel91
    Poziom 39  

    Wiązka pod akumulatorem.
    Prześwietl kable od włącznika na chłodnicy do wentylatora.

    0
  • #5 23 Wrz 2015 23:34
    sernikos
    Poziom 13  

    Potrzebuję jeszcze pewną informację. Mianowicie jaka jest zasada działania włącznika termicznego, w którym są 3 piny? Jeden środkowy mniejszy a pozostałe dwa większe. Czy włącznik termiczny 2 pinowy działa w ten sposób, że po osiągnięciu pewnej temperatury styki się zwierają i zamykają obwód? Następną sprawą są przewody dochodzące do wentylatora. We wtyczce są trzy przewody a na gnieździe wentylatora tylko dwa konektory. Dlaczego tak jest? Dobrze się domyślam, że wentylator jest jednobiegowy a wiązka jest "uniwersalna" dla wielu wersji Polo, w tym z dwubiegowym wentylatorem?

    0
  • #6 25 Wrz 2015 22:11
    sernikos
    Poziom 13  

    sernikos napisał:
    Potrzebuję jeszcze pewną informację. Mianowicie jaka jest zasada działania włącznika termicznego, w którym są 3 piny? Jeden środkowy mniejszy a pozostałe dwa większe. Czy włącznik termiczny 2 pinowy działa w ten sposób, że po osiągnięciu pewnej temperatury styki się zwierają i zamykają obwód? Następną sprawą są przewody dochodzące do wentylatora. We wtyczce są trzy przewody a na gnieździe wentylatora tylko dwa konektory. Dlaczego tak jest? Dobrze się domyślam, że wentylator jest jednobiegowy a wiązka jest "uniwersalna" dla wielu wersji Polo, w tym z dwubiegowym wentylatorem?



    Dziękuję wszystkim specjalistą za zaangażowanie...

    Udało mi się rozwiązać problem i opisze to, bo może się komuś przydać.
    Problemem okazał się uszkodzony wentylator! Nic na to nie wskazywało, dlatego szukałem przyczyny wszędzie indziej niż w nim.
    Podłączając go na krótko startował bez najmniejszego problemu. Nie wykazywał żadnych objawów zużycia... Nie "tarł" itd.
    W akcie desperacji podłączyłem go na krótko, ale przez bezpiecznik 30A i ten spalił się w momencie, w którym wentylator startował!
    Nie czekając na cuda kupiłem na znanym portalu aukcyjnym sprawny/ używany wentylator za 18 zł. :) Wszystko śmiga aż miło.

    0