Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 205 - 1.1 monowtrysk montaż BLOSa

Angry_Us3r 22 Sep 2015 18:42 1362 5
  • #1
    Angry_Us3r
    Level 16  
    Witam.

    Silnik 1.1 TU1M 54KM na monowtrysku, instalacja LPG 1-gen na mikserze z reduktorem Tomasetto AT Bluestar 100HP.

    Chcę założyć BLOSa, z racji tego, że mam silnik w bdb stanie, dużo jeżdżę i 54KM zamulone mikserem strasznie opornie jedzie.

    Dolot w tym silniku jest na filtrze powietrza walcowym, więc instalacja BLOSa na fabrycznym dolocie jest niemożliwa, byłby za daleko od przepustnicy.


    Chcę wykonać metalowy kaptur na wtryskiwacz z dolotem 70mm, bardzo podobny, jak występuje np. CC 900, albo w porobionych 1.1 na KJS.


    Cały dolot miałby wyglądać tak- wspomiany kaptur>łącznik sylikonowy>BLOS>łącznik>kawałek prostej rury do pasa przedniego>stożek albo puszka z filtrem np. od Golfa III 1.6.


    Wątpliwości nam takie:

    -BLOS wymaga na rurze fazy lotnej krokowca (II gen), czy nie ma być tam nic?
    -czy parownik nie jest za mały na BLOSa
    -jak się ma naturalny przepływ powietrza do LPG na BLOSie, wiadomo, że ma mikserze gdy fabryczny dolot ma wlot do kierunku jazdy (tłoczenie powietrza) to silnik się dławi za ubogą mieszanką i trzeba ten efekt usuwać (dławić dolot, przestawiać wylot)

    To chyba wszystko co chciałbym wiedzieć. Pozdrawiam.
  • #2
    psooya
    Level 38  
    Wystarczy mikser dobrze dobrany i przeróbka na 2 generację z popraną regulacją, zamulenie masz pewnie od złego składu mieszanki no bo jak to wyregulujesz jak nie masz ani AFR ani analizatora spalin.... Ja potrafię z grubsza ustawić na samą wąskopasmową sondę która jest w aucie ale zabawy jest sporo i metoda prób i błędów..... i tu przychodzi z pomocą 2 generacja, cokolwiek, stag 2L/Lechoo mini lambda, ewentualnie coś bardziej wyrafinowanego jak bingo czy wadliwy autronic AL700. Zapewne bingo będzie tu najlepsze choć pech sprawił, że tak popularny sterownik jeszcze w moje ręce nie trafił.
    Dolot ustawić tylko tak by nie wpadało w niego powietrze, często pasują rurki PCV ze sklepu hydraulicznego wciśnięte w rurę, czasem skrócenie rury itp. Ogólnie będzie działać dobrze
  • #3
    pepe150
    Level 36  
    Na monowtrysk Bingo-M będzie wszystko chodziło. Ma opcję sterowania zaworem dawki gazu, choć nie musi niej być. Ja w swoim 1.4 (306 1993) miałem na śrubie i wszystko chodziło na mikserze.

    Interfejs do tego komputera można kupić za 30 zl i program jest przejrzysty.

    http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm
    Można co nieco się dowiedzieć.
  • #4
    gondoljerzy
    Level 23  
    Z blosem startować do silniczka 1,1 to trochę sztuka dla sztuki. Tak jak koledzy piszą, monowtryski zazwyczaj bardzo dobrze współpracują z tradycyjnym mikserem. Jeśli masz sprawną sondę lambda w samochodzie, to możesz odczytywać sygnał i samemu popróbować regulacji.
  • #5
    zdzichra
    Level 32  
    gondoljerzy wrote:
    Z blosem startować do silniczka 1,1 to trochę sztuka dla sztuki. Tak jak koledzy piszą, monowtryski zazwyczaj bardzo dobrze współpracują z tradycyjnym mikserem. Jeśli masz sprawną sondę lambda w samochodzie, to możesz odczytywać sygnał i samemu popróbować regulacji.


    Dokładnie jak kolega pisze.Blos to tak gdzieś od 2 litrów bo tak to kasa w błoto ale zrobisz jak zechcesz:)
  • #6
    ghost2255
    Level 12  
    Jak koledzy pisali-załóż dobry mikser i komp II-generacji a nie poznasz auta.