Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R 500 - Scania R 500 duże spalania

artur-1973 22 Wrz 2015 20:13 4329 31
  • #1 22 Wrz 2015 20:13
    artur-1973
    Poziom 5  

    Cześć koledzy Scania od tygodnia zaczęła dużo palić około 40l ktoś może ma doświadczenie co może buć powodem byłem na serwisie wymienili zaworek bo niby za małe ciśnienie było ale żadnego efektu filtry paliwa orginał powietrza dobry zamiennik czekam na sugestie

    0 29
  • #2 22 Wrz 2015 20:31
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Turbo, intercooler, czujnik ciśnienia doładowania, regulacja zaworów i pompek, Visco itp to na początek do sprawdzenia.
    Pasowałoby też przepiąć pod inną naczepę.

    0
  • #3 22 Wrz 2015 20:52
    artur-1973
    Poziom 5  

    wszystko to zostało sprawdzone komputer jak był podpiety żadnych usterek niewidział fakt że zawory były regulowane i wsumie od tego czasu ale miałem też problem z jednostką sterującą została wymieniona na inną serwis tego nierobił ale zawory to tylko była kontrola bo miały dobre pezerwy

    0
  • #4 23 Wrz 2015 07:06
    krisek66
    Poziom 10  

    Skoro wszystko w/w sprawdzone i jest ok, dodatkowo sprawdź jakie ma ciśnienie doładowania i tłumik (katalizator) czasami zapycha się tłumik resztkami AdBlue

    0
  • #5 23 Wrz 2015 08:36
    miszagrom
    Poziom 21  

    Zawory ok, a pompowtryski?? Może to wina sterownika. Tłumik resztkami adblue?? co za brednia... jeśli ma adblue to trzeba zrobić test i zobaczyć czy jest odpowiednie stężenie Nox. Może rzeczywiście jest zabity sadzą co skutkowało by zapaleniem kontrolki i ewentualnie redukcją mocy.

    0
  • #6 23 Wrz 2015 19:51
    krisek66
    Poziom 10  

    Miałem taki objaw w scani 420 brak mocy duże spanie, żadnych błędów w EMS. Dziś rozebrałem tłumik i takie efekty. Właśnie jadę ową scanią po czyszczeniu, moc w pełni 12t na pace spalanie 23,3 wiec jest dobrze :)

    miszagrom to nie bzdura, tylko fakty ;)

    Scania R 500 - Scania R 500 duże spalania Scania R 500 - Scania R 500 duże spalania Scania R 500 - Scania R 500 duże spalania Scania R 500 - Scania R 500 duże spalania

    0
  • #7 23 Wrz 2015 21:00
    artur-1973
    Poziom 5  

    sory że dopiero teraz pisze ale mam ograniczony dostęp do neta bo jestem cały czas na zachodzie nox mam wyłączony pobiera adblu ale nigdy nie ograniczy mi mocy pompowtryski są w normie niema żadnych błędów obejrzę tłumik ale to za jakiś czas jak zjadę do kraju jest małe cisnienie paliwa na wolnych obrotach 2.6 a na 2000tys obr 3.6 a powinno być ponad 4.0 może to jest przyczyną ale co zrobić aby zwiększyć ciśnienie

    Dodano po 5 [minuty]:

    Acha sterownik jest od innej Scani bo orginał niełdacznik który miał poprawić wymazał całe oprogramowanie i zablokował immobilajzer wiec sterownik i koordtynator jest od innego auta ale też od R500

    0
  • #8 24 Wrz 2015 06:16
    krisek66
    Poziom 10  

    Mierzłeś ciśnienie manometrem na filtrze? zdemontuj pompę podająca, rozkręć. W Środku są dwa tryby wyjmuj je i zobacz ściany (jak widać ślady na ścianach że tryby się obracają, pompa do wymiany)

    Sprawdź jeszcze zawór przelewowy

    Dodano po 3 [godziny] 49 [minuty]:

    Uruchom silnik i pozostaw na obrotach
    500 obr./min. Odczytaj wartość
    ciśnienia, najniższa dopuszczalna
    wartość przy 500 obr./min to 4,5 bar.
    Zwiększ obroty do 1900 obr./min.
    Odczytaj wartość ciśnienia, najniższa
    dopuszczalna wartość przy 1900 obr./min
    to 5,5 bar.
    Ciśnienie jest utrzymywane przez zawór
    przelewowy.
    Jeśli ciśnienie paliwa jest zbyt małe należy
    przejrzeć przewody paliwowe i złącza, zawór przelewowy, filtr paliwa i pompę podającą.

    1
  • #9 24 Wrz 2015 12:19
    miszagrom
    Poziom 21  

    Krisek66 wytłumacz mi jedno jak zachowywał się układ oczyszczania spalin kiedy miałeś zapchany katalizator?? Jakiś odczyt z czujnika Nox?? Bo średnio mi się chce wierzyć że nie było błędu z czujnika a wręcz nawet nie wierze. Czy też masz wyłączony czujnik??

    0
  • #10 24 Wrz 2015 15:47
    krisek66
    Poziom 10  

    Źle mnie rozumiesz. Zapchana była ślimacznica, a nie katalizator, kat jest ok.
    Spaliny nie wpadały do ślimacznicy gdzie miały wędrować do katalizatora, tylko szukały ujścia bokiem. Po ściągnięciu obejm i delikatnym odchyleniu było czuć sam amoniak, więc pewnie spaliny mieściły się w normie, tylko turbina się ciężko wkręcała na obroty.
    Zrobiłem 600 km i jest dzień do nocy. Spalanie spadło a mocy przybyło :)

    A tak na marginesie, zastanawia mnie dlaczego tak się zapchało.
    Szczerze mówiąc auto kupione m-c temu, Adblue nie działało, po wyczyszczeniu dozownika itp. zrobienie testu w Spd3 działa poprawnie.
    Na 3300km tankuję ok 900l diesla i ok 60l Adblue

    Jakieś sugestie, wal śmiało :)
    pozdro

    1
  • #11 27 Wrz 2015 01:40
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    Powód to zła lokalizacja wtrysku i kąt rozpylania mocznika.
    Jeśli posiadasz kolego zdolności ślusarskie tak jak Pan Adam Słodowy to poradzisz sobie z problemem sam :D
    W załączniku dane....

    To zatkanie,,ślimacznicy" objawiało się gwizdaniem z okolic tłumika,wkręcało się silnik na max obroty(na postoju) i przy spadku obrotów do około 1300 obr/min pedał gazu w podłogę i tak ze trzy razy pod rząd i pojawiał się ten dziwny gwizd.Ja tak bynajmniej robiłem i za każdym razem udawało się zdiagnozować problem.Można tak że wykorzystać to tego celu kamerkę,wyciąga się dyszę rozpylacza wkłada kamerkę i widać czy zalega biała bryła czy nie.

    1
  • #12 29 Wrz 2015 06:26
    krisek66
    Poziom 10  

    szaman108
    Dzięki za info i poradę :)

    0
  • #13 04 Sty 2016 22:25
    GABBART
    Poziom 2  

    mi tez info się przydalo, dzieki

    0
  • #14 12 Cze 2016 22:16
    artur-1973
    Poziom 5  

    Została wymieniona pompa paliwa. Ciśnienie paliwa wzrosło. Pod nóż poszła ponownie mapa silnika, został zmieniony kąt wtrysku i jest poprawa.

    0
  • #15 08 Gru 2016 19:35
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Witam wszystkich, odgrzeje troche temat. Chodzi o cisnienie paliwa na filtrze, w mojej r500 e5 z 2007 r. mam 2.6 na wolnych i okolo 3.8 na obrotach. W serwisie powiedziano mi ze cisnienie jest prawidlowe poniewaz to jest uklad z powrotem na filtr paliwa i w tym przypadku cisnienie jest mniejsze. Moze ktos to potwierdzic, pytam bo po wymianie wszystkich wtryskow ,ktore byly juz niby zuzyte auto zaczelo wiecej palic. Po wymianie nie zmierzylem jeszcze cisnienia zasilania, vin auta 5184694

    0
  • #16 08 Gru 2016 21:44
    szaman108
    Poziom 28  

    Witam

    Na wolnych obrotach ciśnienie 3bar a na obrotach rzędu 1900 4bar.

    0
  • #17 08 Gru 2016 21:57
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Tak faktycznie ma byc, sprawdziles to po vine?

    0
  • #19 09 Gru 2016 08:28
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Dzieki Szaman za sprawdzenie, czyli jednak nie wszystkie dc16 maja od 4, 5 do 6 bar. Ja mam ewidetnie o 0,4bara za malo , jutro wymiana pompy, jak myslisz taki spadek ma wielkie znaczenie?. Zmierze jeszcze cisnienie po wymianie pompek bo nie zdazylem, wartosci 2.6 -3.6 to wartosci na starych pompowtryskach.

    0
  • #20 09 Gru 2016 11:59
    szaman108
    Poziom 28  

    Może na początek sprawdź smok w zbiorniku.Kolejna sprawa to że ciśnienie zasilania może jeszcze spaść podczas normalnej pracy silnika czyli pod obciążeniem na postoju podczas testu silnik odpoczywa😕

    0
  • #21 09 Gru 2016 13:51
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Ok, pompa kupiona, jutro wymiana, serwis potwierdzil cisnienie3 i4 zobaczymy w poniedzialek

    0
  • #22 10 Gru 2016 11:20
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Pomiary na starej pompie na zimnym silniku na wolnych obrotach 3.1 bara przy 1800 obrotow 3.4. Wymiana pompy i parametry dokladnie takie same. O co chodzi, czy te cisnienie nie jest uzaleznione od kondycji pompek? Czy w pompach nastawia sie te cisnienie? Na starych pompach jak pisalem mialem 2.6 i 3.6. Pompy mam po regeneracji , pompa paliwa oryginal new.

    0
  • #23 15 Gru 2016 11:14
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Dalej nie doszedłem do tego czy ciśnienie na obrotach jest wystarczające, może ktoś mierzył taki układ i ma jakieś info? Czy tylko została mi już tylko wizyta w ASO. ?

    0
  • #24 15 Gru 2016 16:46
    dzikusek1
    Poziom 6  

    Możesz jeszcze zrobić tak żeby odłączyć przewody zasilające od zbiornika chodzi o to żeby pominąć zbiornik , zorganizuj sobie bańkę z paliwem i bezpośrednio żeby pobierał paliwo z bańki i zmierz ciśnienie , może jakieś nieszczelności są w okolicach zbiornika lub coś ze smokiem jest nie tak.

    0
  • #25 10 Cze 2017 20:06
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Witam. Dołączę się do tematu. Mam scanię R500 euro 5 streamline z przebiegiem 140tkm zwykła turbina PDE. Z tym, że jest to samochód z roku 2012 i długo stał. Problem jest tego rodzaju, że nie ma mocy w porównaniu z man-em tga 440 euro 5 nie ma szans. Ma bardzo duże spalanie 35, 36 litrów i tak, zostały wymienione pompowtryskiwacze w serwisie i sprawdzony cały układ zasilania. Brak rezultatu. Układ ssący szczelny, sprawdzałem katalizator ok, jedno co mnie ciągle niepokoi to to, że w innych autach po przygazowaniu rusza się wskaźnik ciśnienia doładowania a w tej nic. Przy próbie drogowej samym koniem po mocnym wciśnięciu gazu ciśnienie bardzo powoli rośnie aż jak dostanie tak gdzieś od 1,500 do 2,000 obr wskaźnik zamknie ale nie czuć tej mocy. Czujnik ciśnienia wymieniłem i nic. Dla porównania scania 420 hpi po magresywnej przejażdżce zamyka od razu wskaźnik i całkiem inaczej ciągnie. Strasznie ciężki temat, bo niby auto wprawdzie jest nowe ale rocznikiem stare i gwarancji w takim przypadku nie ma. W scanii twierdzą że wszystko jest dobrze ale nie jest. Co można byłoby jeszcze sprawdzić? Nigdy nie mieliśmy v8 zawsze rzędówki i nie bardzo wiem też co i jak powinno być. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam

    0
  • #26 03 Lip 2017 20:30
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Zobacz czy intercooler nie jest zapchany, z dołu są dwie śruby 8mki, odkręć je sprawdź czy nie ma tam czego, sprawdź cieśninie paliwa na filtrze, na wolnych obrotach i przy 1500. Podaj wartości

    0
  • #27 11 Lip 2017 06:22
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Witam. Z tym intercoolerem to właśnie też tak sobie myślałem. Zrobiłem sobie coś takiego, że ominąłem go chwilowo łącząc kolektor z turbo i efekt wyszedł taki, po samym przygazowywaniu wskazka od ciśnienia na wyświetlaczu doszła do pierwszej kreski, gdzie normalnie tego nie ma. Jeśli chodzi o te dwie śrubki w dole kulera po odkręceniu normalnie leci powietrze. Teraz kierowca będzie mieć urlop to posprawdzam wszystko jeszcze bardziej i się odezwę. Pozdrawiam

    0
  • #28 24 Lip 2017 12:15
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Witam. Dziś sprawdziłem ciśnienie na filtrze i tak na wolnych obrotach 500obr/min ciśnienie ok 3bar, na obr 1.500obr/min ciśnienie ok 3,6bar , na wyższych rzędu 1.900obr/min ok 3,7bar może się różnić w granicach 0,1bar ponieważ nie miałem takiego dokładnego manometru. Po zgaszeniu ciśnienie spadło do 1,5bar i po chwili zaczyna rosnąć do 2,1-2,25bar, ale po czasie ok 15min spada do 1,2bar i dalej już nie mierzyłem. Dziwne jest to że po zgaszeniu po chwili rośnie, gdzie jedynie powinno spadać. Robiłem sztuczkę z ominięciem intercoolera ale efektu nie ma. Nie wiem dokładnie jakie ciśnienie powinno być w tym motorze, VIN 9172089 jak to w czymś pomoże. Zastanawiam się czy wgranie na nowo oprogramowania by w czymś pomogło.

    0
  • #29 27 Lip 2017 20:18
    -Bolo-
    Poziom 10  

    Cisnienie za niskie.... bolaczka dc16 e5, musisz go podniesc do 5bar na filtrze i 4.5 na listwie mierzac z tylu obok 8go cylindra, podpowiem Ci cos czego nikt nigdy nigdzie mi nie podpowiedzial, doszlismy do tego z tatą z czasem bo tez nam rece opadaly... zaworek cisnienia jest obok piatego cylindra, wymiana na nowy nic nie da wiec nie marnuj kasy. Zaworek jest rozbieralny, każdy sredni mechanik dalej juz wie co z nim zrobic, wazne sa te dwa cisnieia, musisz miec wpiete manometry na filtrze oraz na listwie, ten na listwie jest wazniejszy. Tak ustaw aby na listwie miec na wolnych obrotach min 4.3 a na obrotach 4.7 bara. Jak przesadzisz to zaworek sie nie otworzy i pokaze 7 i wiecej bar. 4.4bara to max co da sie z niego wyciagnąc na wolnych, potem ma moment ze sie noe otwiera... wiedza z praktyki, jak reszta masz ok to auto zacznie wyrywac asfalt z pod kol..

    0
  • #30 27 Lip 2017 21:16
    Dariusz G.
    Poziom 9  

    Cześć. Dziękuję Ci bardzo za ważne informacje, bo faktycznie ręce opadają. Ona była na serwisie jak wymieniali pompowtryski i nie wiem czy sprawdzali ciśnienie paliwa podejrzewam, że tak. Ciężko jest w ogóle coś znaleźć na temat, jakie powinno być faktycznie ciśnienie itd. Pisałeś w odpowiedzi prędzej, że serwis potwierdził ciśnienie powinno być 3 i 4. Jednak widać, że za mało. Czy miałeś taki sam problem w swojej scanii, że nie miała kopyta? Najgorsze jest to, że to jest prawie nowe auto i takie coś by już ją bolało? A jeszcze takie coś co powiesz o tym ciśnieniu na filtrze, że po zgaszeniu normalne spadnie ale po chwili rośnie to jest nie normalne jak dla mnie. Powinno powoli sobie spadać do 0.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo