Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie

22 Wrz 2015 20:52 2298 25
  • Poziom 9  
    Witam
    Jako elektro-laik chciałbym się dowiedzieć jak podłączyć zasilanie pomp paliwa?

    Generalnie przerabiam układ zasilania w samochodzie Lada 2104, chcę zastąpić mechaniczną pompkę paliwa elektryczną, a w przyszłości gaźnik wtryskiem.

    W pierwszej fazie muszę zrobić sterowanie elektrycznej pompki paliwa (0,2 bar) tak, aby po włączeniu stacyjki pompka włączyła się na krótką chwilę a po zapaleniu silnika pracowała stale. Układ zapłonowy mam na czujniku Hala.

    W drugiej fazie będę chciał zamontować K-Jetronic i wtedy będę potrzebował takiego samego impulsu i zasilania stałego na pompie wysokiego ciśnienia (3,5 bar).

    Czy mogę zastosować do tego taki przekaźnik ? i jak to podłączyć

    https://obrazki.elektroda.pl/3646224500_1442947910.jpg


    dzięki za pomoc i wyrozumiałość :)
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Możesz zastosować centralkę od instalacji gazowej I generacji, np STAG2-W.
  • Poziom 9  
    Jeśli dobrze rozumiem to STAG2-W to przełącznik LPG/Bena, prawda ? Nie chcę mieć żadnych innych przełączników jak stacyjka, dlatego pytam o przekaźnik "z czasowym opóźnieniem" się to nazywa ? W większości pojazdów z układem wtryskowym po włączeniu stacyjki słyszymy pompę paliwa, która pompuje (napełnia) układ paliwowy po czym, jeśli silnik nie zostanie uruchomiony, zostaje wyłączona. i o takie coś mi chodzi. uruchomienie pompki na ..2 sekundy i jeśli silnik nie zakręci to stop a jeśli zapali to pompuje dalej.
  • Moderator Samochody
    No to właśnie STAG2-W spełni to zadanie.

    adek_rlk napisał:
    pompie wysokiego ciśnienia (3,5 bar)

    K-Jetronic potrzebuje znacznie wyższego ciśnienia...
  • Poziom 9  
    sory ale mógłbyś bardziej obrazowo mi to wytłumaczyć bo nie rozumiem ....... jak działa ten przełącznik - jak on by mi pomógł skoro on przełącza z opcji 1 na 2 ?!?!
  • Moderator Samochody
    Jak masz przełączony na odpalanie na gazie to po włączeniu zapłonu otwiera na chwilę elektrozawory, jak silnik pracuje to zawory są cały czas otwarte. Zamiast elektrozaworów sterował by pompką i tyle.
  • Poziom 20  
    Jeśli masz zamiar montować wtrysk to już teraz zaopatrz się w sterownik do tego wtrysku i podłącz do niego pompkę. Resztę zamontujesz później. Problem pojawia się z czujnikiem położenia wału który będzie w takiej sytuacji niezbędny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    adek_rlk napisał:
    W większości pojazdów z układem wtryskowym po włączeniu stacyjki słyszymy pompę paliwa, która pompuje (napełnia) układ paliwowy po czym, jeśli silnik nie zostanie uruchomiony, zostaje wyłączona. i o takie coś mi chodzi. uruchomienie pompki na ..2 sekundy i jeśli silnik nie zakręci to stop a jeśli zapali to pompuje dalej.


    Opel Corsa B z wtryskiem Bosch M 1.5.5 - pompę zasila zwykły przekaźnik.
    Zasilanie pojawia się po zapłonie, a pompa zaczyna działać kiedy silnik ma obroty (kręcimy rozrusznikiem). Przez komputer podawana jest wtedy masa na przekaźnik.

    Jak chcesz zastosować tak jak piszesz wyżej to pomyśl o czujniku zderzeniowym. Bo w trakcie wypadku instalacja się rozszczelni i pompa będzie jeszcze podawać paliwo (na gorący silnik).
  • Moderator Samochody
    grzegorzbuczylo napisał:
    Jeśli masz zamiar montować wtrysk to już teraz zaopatrz się w sterownik do tego wtrysku i podłącz do niego pompkę. Resztę zamontujesz później. Problem pojawia się z czujnikiem położenia wału który będzie w takiej sytuacji niezbędny.
    Bądź uprzejmy nie zabierać więcej głosu.

    Dodano po 10 [minuty]:

    pepe150 napisał:


    Opel Corsa B z wtryskiem Bosch M 1.5.5 - pompę zasila zwykły przekaźnik.
    Zasilanie pojawia się po zapłonie, a pompa zaczyna działać kiedy silnik ma obroty (kręcimy rozrusznikiem). Przez komputer podawana jest wtedy masa na przekaźnik.

    Jak chcesz zastosować tak jak piszesz wyżej to pomyśl o czujniku zderzeniowym. Bo w trakcie wypadku instalacja się rozszczelni i pompa będzie jeszcze podawać paliwo (na gorący silnik).

    Jak kolega wyżej. Obydwaj nie wiecie jak działa elektroniczny czy elektryczny system wtrysku, a zabieracie głos, wprowadzając zamęt swoimi "poradami". Napiszcie mi proszę, do czego potrzebny jest czujnik wału w systemie K-jetronic, oraz co z nim wspólnego ma system Motronic?
    Najprostszym rozwiązaniem układowym uruchamiania pompy paliwa jest tak jak Ociz napisał, użycie elektroniki przełącznika Stag2W, który załącza na sekundę elektrozawory po włączeniu zapłonu, potem natomiast dopiero po pojawieniu się impulsów zapłonowych.
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    Jak kolega wyżej. Obydwaj nie wiecie jak działa elektroniczny czy elektryczny system wtrysku, a zabieracie głos, wprowadzając zamęt swoimi "poradami". Napiszcie mi proszę, do czego potrzebny jest czujnik wału w systemie K-jetronic, oraz co z nim wspólnego ma system Motronic?

    no niestety
    robokop napisał:
    Najprostszym rozwiązaniem układowym uruchamiania pompy paliwa jest tak jak Ociz napisał, użycie elektroniki przełącznika Stag2W, który załącza na sekundę elektrozawory po włączeniu zapłonu, potem natomiast dopiero po pojawieniu się impulsów zapłonowych.

    a czy prośba o schemat podłączenia Stag2W byłby przesadą ? :)

    bo domyślam się że ten schemat https://obrazki.elektroda.pl/1927121000_1401529964.jpg jest właściwy ale ...do którego z elektrozaworów podłączam pompkę wstępną a do którego pompę ciśnienia ? i co z czujnikiem poziomu gazu, zostawic to wolne ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Podłączasz zasilanie - czyli przewody czarny i czerwony, stosownie do plusa i masy, oraz brązowy do cewki - ważne żeby od strony sterowania, to impulsy zapłonu uruchamiające "automatykę". Wtedy na przewodzie "niebieskim" będzie pojawiało się "+12V" na około sekundę po włączeniu zapłonu, potem pojawi się dopiero w momencie podłączenia impulsów zapłonowych - wystarczy wysterować tym przekaźnik obwodu pompy paliwa. Taka mała dygresja - na jaką cholerę ładujesz się w kłopotliwy w obecnych czasach system mechaniczny? Nie lepiej wkleić Multeca z Opla 1.6? Bez problemu da się zaszczepić.
  • Poziom 9  
    brak sterowników ? brak czujników? brak kablarstwa ? nie potrzeba komputera do diagnostyki ?
    owszem, z rozdzielaczem mogą być problemy ale jestem gotów spróbować tym bardziej że mam cały układ na półce, jedynie kolektor ssący muszę przerobić
    elektryka i elektronika zawsze wysiadała w moich autach a mechanika rzadko
  • Poziom 35  
    robokop napisał:

    Jak kolega wyżej. Obydwaj nie wiecie jak działa elektroniczny czy elektryczny system wtrysku, a zabieracie głos, wprowadzając zamęt swoimi "poradami". Napiszcie mi proszę, do czego potrzebny jest czujnik wału w systemie K-jetronic, oraz co z nim wspólnego ma system Motronic?
    Najprostszym rozwiązaniem układowym uruchamiania pompy paliwa jest tak jak Ociz napisał, użycie elektroniki przełącznika Stag2W, który załącza na sekundę elektrozawory po włączeniu zapłonu, potem natomiast dopiero po pojawieniu się impulsów zapłonowych.


    Ja tylko wspomniałem co warto zrobić zakładając elektryczną pompę paliwa.
    Bo trafiła mi się Corsa z sieczką w instalacji.
    Bo komuś było nie pojęte ze pompa nie pracuje na zapłonie i podpiął ja pod gniazdo zapalniczki!
  • Moderator Samochody
    adek_rlk napisał:
    brak sterowników ? brak czujników? brak kablarstwa ? nie potrzeba komputera do diagnostyki ?
    owszem, z rozdzielaczem mogą być problemy ale jestem gotów spróbować tym bardziej że mam cały układ na półce, jedynie kolektor ssący muszę przerobić
    elektryka i elektronika zawsze wysiadała w moich autach a mechanika rzadko

    A żebyś się nie zdziwił, jak Tobie to jeździć będzie. To dość skomplikowany system elektryczno-mechaniczny - jak działa, to działa, a jak nie działa - no właśnie.... W przypadku zaimplementowania elektronicznego systemu z centralnym wtryskiem, masz możliwośc ingerowania w praktycznie każdy parametr systemu, żeby to zestroić do poprawnej jazdy. A czujników będziesz miał raptem bodaj 5 O2, IAT, MAP, TPS i CTS w przypadku np. Multeca. Gdyby uprościć to do Mono Motronica to nawet czujnik VSS i MAP nie będzie potrzebny.
    pepe150 napisał:


    Ja tylko wspomniałem co warto zrobić zakładając elektryczną pompę paliwa.
    Bo trafiła mi się Corsa z sieczką w instalacji.
    Bo komuś było nie pojęte ze pompa nie pracuje na zapłonie i podpiął ja pod gniazdo zapalniczki!

    Pewnie nie żadna sieczka tam była, tylko uszkodzony taki mały "scalaczek" w sterowniku, sterujący przekaźnikiem pompy, na skutek czego milczała jak zaklęta. Konstruktorzy Daewoo ciekawie do zagadnienia podeszli - pompa sterowana była nie impulsami zapłonu, a a sygnałem czujnika ciśnienia oleju.
  • Poziom 9  
    widziałem taki set zamontowany w Ładzie i urywało to jaja przy samej dupie więc wiem że jest to możliwe, elektryki nie ma tam prawie w ogóle bo zasilanie pompy paliwowej i wtryskiwacza rozruchowego to wszystko co ma kabelki. całość układu zasilana jest ciśnieniem paliwa i podciśnieniem powietrza, teoretycznie nie ma tu żadnej filozofii :) o ile wszystko jest sprawne
    jeśli wyjdzie mi to w dupowozie, który teraz jest pojazdem do jazdy codziennej i za razem pojazdem testowym to będę też coś podobnego kombinował w rajdówce, tej samej marki :)

    w przypadku elektroniki musiał bym dorabiać mocowania czujników na wał korbowy i wałek rozrządu przy czym z tym drugim byłby już spory problem,
    poza tym, mam dosyć moich dwóch gaźników Solex ADDHE C.40, w których co jakiś czas obrywają się pływaki albo mocowanie gaźników od wibracji, ITB i gaźniki od motocykla to też spora kombinacja (i wydatek). chcę zamontować lekki kolektor ssący z przepustnicą i spróbować co to da. na wiosnę na rajdzie jak mi się pływak oberwał, zalał cylindry i tak je.ło że cieszyłem się że żadna korba bokiem nie wyszła.

    moje b-ladzie
    Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie
  • Moderator Samochody
    adek_rlk napisał:

    w przypadku elektroniki musiał bym dorabiać mocowania czujników na wał korbowy i wałek rozrządu przy czym z tym drugim byłby już spory problem,

    Obawiam się, że słabo orientujesz się w zagadnieniu. Nie trzeba dorabiać ani czujnika wału, ani wałka rozrządu - bo i po co. Wystarczy czujnik w aparacie zapłonowym. Wtrysk jednopunktowy da się założyć na ori kolektor od gaźnika. Ładujesz MM i masz minimum przewodów.
    Cytat:

    p. na wiosnę na rajdzie jak mi się pływak oberwał, zalał cylindry i tak je.ło że cieszyłem się że żadna korba bokiem nie wyszła.
    W przypadku oberwania pływaka powinno zalać silnik paliwem - co spowodowało by jego zgaśnięcie. Z jakiego powodu korba miała by wyjść?
  • Poziom 9  
    robokop napisał:
    W przypadku oberwania pływaka powinno zalać silnik paliwem - co spowodowało by jego zgaśnięcie. Z jakiego powodu korba miała by wyjść?
    nie przy 6000 czy 7000rmp :|
  • Poziom 35  
    robokop napisał:

    Pewnie nie żadna sieczka tam była, tylko uszkodzony taki mały "scalaczek" w sterowniku, sterujący przekaźnikiem pompy, na skutek czego milczała jak zaklęta. Konstruktorzy Daewoo ciekawie do zagadnienia podeszli - pompa sterowana była nie impulsami zapłonu, a a sygnałem czujnika ciśnienia oleju.


    Tylko dziwne że po przywróceniu do stanu fabrycznego auto jeździ, nie gaśnie. A wcześniej kable były połączone ze sobą na okrętkę, i taśmą izolacyjną złapane niechlujnie. W każdej chwili mógł stanąć na drodze, bo pompa przestawała działać.

    O żadnym scalaczku nie było mowy, bo cała instalacja sprawna była, a ktoś ją chciał ulepszyć.
  • Poziom 9  
    Zdecydowałem jednak że zastosuję do zasilania silnika wtryski z przepustnica z motocykla BMW 1200S a całością będzie sterował komputer z Audi 1.6 kod silnika AKL / AHL bo wydaje mi się że wszystko będę miał w komplecie. Nie wiem jeszcze czy zastosuję pompę paliwa z motoru czy z auta ale wydaje mi się że wszystko będzie pracować jak należy. Jedynie sprawa przepływki, czujnika stukowego spalania i lambdy.

    czy jest możliwość pominięcia tych czujników ?
    na listwie wtryskowej jest czujnik położenia przepustnicy ale o przepływce nie mam mowy.
    to samo z lambda i stukowym.

    Dodano po 3 [godziny] 58 [minuty]:

    chociaż im dłużej o tym myślę tym bardziej uważam że temat jest bez sensu
  • Poziom 9  
    Zgłębiłęm odrobinę wiedzy i zdecydowałęm że nie będę używał ECU z Audi czy innego auta.
    Znalazłem komputer typu Stand Alone - Easy Ecu , według mnie bardzo dobry zamiennik EMU i oczywiście w innej cyfrze.
    Mam już zrobiony kolektor ssący do ITB z BMW, mam już wszystkie czujniki i zaczynam robić wiązkę elektryczną silnika, mam już też zrobione koło zębate (60-2) na koło pasowe do czujnik położenia wału. Wszystko było by pięknie gdyby nie dylemat jego ustawienia. Mianowicie, nie mogę znaleźć informacji jak powinno się ustawić zębatkę z brakującymi zębami w stosunku do czujnika impulsów przy założeniu że na pierwszym cylindrze tłok jest w GMP. Według różnych źródeł, brakujące zęby powinny być od 60 do 80 stopni po mijance z czujnikem albo na 9,10, 11 ....15 zębie po brakujących zębach, gdy silnik kręci się wzgodnie ze wskazówkami zegara .

    Doradzi coś ktoś z doświadczenia lub teorii jak powinno się to ustawić ? W którym miejscu mam usunąć te dwa zęby?

    pozwoliłem sobie wkleić rysunek tego o co mi chodzi, gdyby ktoś mnie nie zrozumiał :)

    http://www.adaptronic.com.au/forum/index.php?action=dlattach;topic=3462.0;attach=5053;image

    mniej więcej tak wygląda ustawienie mojego kołą w GMP, impulsator mniej więcej na swoim miejscu.

    Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie

    kolektor na głowicy

    Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie
  • Moderator Samochody
    To zależy ile maksymalnie chcesz zapłon wyprzedzać. Większość samochodów z takim kołem ma czujnik 60° po brakujących zębach bo więcej raczej nie ma sensu wyprzedzać zapłonu.
    adek_rlk napisał:
    Easy Ecu , według mnie bardzo dobry zamiennik EMU

    Jego wadą jest że ma tylko 2 wyjścia na wtryski.
  • Poziom 9  
    jeżeli to jest jego jedyna wada to chyba nie ma wad :)
  • Poziom 43  
    adek_rlk napisał:
    będę chciał zamontować K-Jetronic

    I za chwile go wywalisz. Idz w stronę L-Jetronica raczej :)
  • Poziom 9  
    andrzej20001 napisał:
    adek_rlk napisał:
    będę chciał zamontować K-Jetronic

    I za chwile go wywalisz. Idz w stronę L-Jetronica raczej :)

    Puki co, ten pomysł czeka na lepsze czasy :)
  • Poziom 43  
    Na ITB to tylko Alpha - N. A jak chcesz na zwykły wielopunkt z map-em polecam sterowniki z Citroena np. Xantia z wbudowanym Map-em. Obsługuja koło 60-2. Masz wyjscia na 2 cewki zapłonowe i sekwencję. Wystroisz świnką wszystko.
  • Poziom 9  
    Minęło prawie dwa lata od ostatniego postu a postęp miał miejsce.

    Finalnie zamontowałem w silniku więcej czujników niż chciałem ale wszystko po to żeby to dobrze współpracowało z komputerem. Komputer EasyEcu Micro. Swoje miejsce znalazły IAT, CLT, TPS, Knock, Lambda, regulator ciśnienia paliwa i kilka innych elementów :) Zasilanie paliwem z oryginalnego zestawu wtryskowego z Łady - nowy zbiornik z pompą paliwa 6 bar, zestaw przewodów do tego z filtrem paliwa. Tak jak wspominałem wcześniej, zrobiłem nowy kolektor ssący pod przepustnice BMW 51mm, zrobiłem wlot powietrza z żywicy pod filtr stożkowy 100mm chyba, dorzuciłem cztery cewki aktywne z VW i kilka innych modów. Przez jakiś czas próbowałem to ustawić jakoś, żeby to miało sens i moc. Niestety z braku czasu oraz doświadczenia i tak naprawdę jakiegoś odniesienia do czegokolwiek, oddałem samochód do wysterowania i na testy na hamowanie. Kilka problemów po drodze jeszcze miałem ale wynik z hamowni to 148KM i 182 Nm :)

    Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie

    tak finalnie wygląda dolot

    Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie

    faza przejściowa układu dolotowego - okazało się że chłodnica nie daje rady i trzeba było wszystko przerobić

    Lada 2104 - Układ paliwowy, przeróbka, zasilanie

    odcinka 7400