Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Subaru Forester - szarpania po dodaniu i odjęciu gazu

Baracude 23 Sep 2015 12:21 7869 7
  • #1
    Baracude
    Level 8  
    Witam,
    Kilka miesięcy temu zakupiłem Forestera 125 KM 2.0 2003r. Wszystko śmigało jak trza do czasu kiedy nie dałem go zonie na tydzień bo jej był w naprawie. Auto szarpie po odjeciu gazu i dodaniu w zakresie 2k RPM. Powyżej 2k RPM jest to prawie nie wyczuwalne. Jazda w mieście jest strasznie uciążliwa auto robi lekkiego kangura po odpuszczeniu gazu i dodaniu. Sprzęgło łapie w połowie wysokości nie ślizga się trochę ciężko wchodzi ale bez przesady, reduktor sprawy itp. Wyczyszczana przepustnica, solenoid, wymienione kable i świece +filtry w tym paliwa. Obstawiam ze silnik krokowy wolnych obrotów do wymiany bo obroty faluja, czasami nie odpala oraz na wciśniętym sprzęgle potrafi sam dodawać sobie obrotów prawie do 2k (na luzie powinien mieć 700). Tu moje pytanie czy takie szarpania przy dodawaniu gazu to wina regulatora wolnych obrotów ? Czy może moje sprzęgło\skrzynia biegów\wiskoza prosi o wymianę ? Czy kojarzy ktoś czy silniki EJ20 miały dwumase ?
  • #2
    grzebcio
    Level 12  
    Rozumie że dzieje sie tak również na biegu jałowym? A jak odpala? Może to sonda lambda? Proszę odłączyć i sprawdzić co się dzieje powinien wejść w tryb awaryjny i w tedy może nie iść tak jak ma ale powinien nie szarpać. A szczerze to obstawiam przepustnice. Miałem coś podobnego ale w zupełnie innym samochodzie i było wszystko zrobione aż na końcu przepustnica. Nawet soft był wgrywany. Pozdrawiam.
  • #3
    Baracude
    Level 8  
    Na biegu jałowym auto normalnie się zachowuje. Dodając gaz do 4 k RPM i puszczając czasem przetrzyma obroty na 1k RPM potem powoli spadają do 600 RPM. Auto odpala choć czasem potrzebuje zakręcić dłużej. Wcześniej zdarzało się ze nie odpalało ale wtedy wyczyściłem IVAC. Wszystko zaczyna się dziać przy obciążeniu. Możesz mi powiedzieć co dokładnie w przepustnicy miałeś robione ? Czekam na moduł diagnostyczny OBD bo może to czujnik położenia przepustnicy leży.
  • #4
    grzebcio
    Level 12  
    W przepustnicy wszystko, było mierzone wszystko, nawet wiązka i wszystko wydawało się sprawne..
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Ten model powinien mieć jeszcze autodiagnozę, kontrolka silnika będzie błyskać jak połączysz ze sobą zielone wtyczki pod kierownicą
  • #6
    sub.turbo
    Level 2  
    witam.posiadam podobnego forka i chcialbym sie dowiedziec czy udalo juz sie panu uporac z problemem falujacych obrotów.mam podobne objawy i rowniez utknolem w tym samym punkcie,
  • #7
    Baracude
    Level 8  
    Witam. Po podłączeniu kompa nic nie wskazało. Pojechałem na szrot w okolicy i zamontowałem inny silniczek krokowy, odłączyłem zasilanie dałem mu pochodzić z 10 min aby się zaprogramował. I nie faluje już. Ale szarpie jak szarpał. Teraz szukam jakiś przedmuchów itp. Ostatnio zauważyłem sztywny pedał gazu i się zastanawiam czy przypadkiem linka nie jest też skorodowana.
  • #8
    sub.turbo
    Level 2  
    dziekuje za odp. rownierz wymienilem krokowy a nawet cala przepustnice z wszystkimi elementami falowanie ustalo ale szarpie jak glupi.Mój model to forek doładowana 170 wiec musze jeszcze poszperac w cisnieniu i podcisnieniu ale wczesniej mialem 125 i przy tych objawach problemem okazal sie czujnik stukowy po wymianie jak reka odjoł.