Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?

23 Wrz 2015 13:47 4761 26
  • Poziom 23  
    Ponownie, ale już w nowym wątku - SERDECZNIE WITAM,

    W spornej sprawie z Sprzedawcą muszę wykazać, ze towar( dysk) był niezgodny z umową (wada ukryta) od chwili jego wydania, co dla mnie jest wysoce utrudnione.
    Dlatego na tym forum założyłem nowy temat, aby specjaliści od dysków twardych mogli się wypowiedzieć i pomogli mi w fachowym przeanalizowaniu tego zagadnienia.
    Chodzi tu głownie o to, aby na podstawie tych aktualnie stwierdzonych faktów można było na tym forum jednoznacznie zdiagnozować, że utrata moich danych( plików) została spowodowana wewnętrzną wadą dysku, a nie np. nieprawidłowym użytkowaniem, gdyż przede wszystkim w momencie zakupu dysk ten mógł już posiadać niestabilne sektory, czego jako niefachowiec nie byłem w stanie od razu stwierdzić, a co dopiero pod koniec jego dwuletniej gwarancji objawiło się niespodziewaną awarią (awaria nastąpiła w dniu 05.08.2015 r, natomiast data wystawienia faktury to 08.08.2013 rok).

    Symptomy tej awarii już bardzo dokładnie opisałem w założonym przeze mnie temacie zatytułowanym: Dysk zewnętrzny USB3 TOURO 500G - zamiast NTFS jest RAW - jak to naprawić ?, który można znaleźć pod tym linkiem
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14913957#14913957
    Pisałem już tam, że awaria dysku powstała podczas tworzenia za pomocą Easeus Partition Manager drugiej partycji o wielkości ok. 90 GB, a po bardzo pomocnych poradach wybitnych fachowców od komputerów udało mi się pobrać i uruchomić program CrystalDiskInfo, który ułatwił jednoznaczne zdiagnozowanie, że dysk ma niestabline sektory - patrz post nr 15 pod ww. linkiem, gdzie jest przedstawiony poniższy screen[/b].
    Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?

    Zapraszam do dyskusji i za cenne, fachowe uwagi odnośnie tego wątku - bardzo serdecznie dziękuję :)
  • Specjalista - HDD i odzyskiwanie danych
    A SMART aktualny?
  • Poziom 43  
    Na 99% w dniu 08.08.2013 dysk był sprawny,
    pierwszy obrazek SMART który pokazałeś był w poście z 12 Sie 2015, czyli używanego przez 2 lata dysku.
    Nie wiem czemu pisałeś ciągle o nowym i pełnosprawnym dysku??
    "W moim nowym, pełnosprawnym dysku zewnętrznym ..."

    Po 2 latach nałapał błędów, co jest niestety częste, i w ich wyniku straciłeś dostęp do danych.

    Nie mając SMART z 1 dnia użytkowania dysku jak chcesz udowodnić że miał problemy jako nowy czyli w sierpniu 2013??
  • Poziom 43  
    Niestabilne sektory nie są jeszcze dowodem nawet na uszkodzenie dysku - trzeba sprawdzić czy uszkodzenia nie są tak zwanymi badami logicznymi, mogłeś go np: załatwić odcinając mu zasilanie podczas zapisu. W takim wypadku mamy pewien paradoks - sektor jest sprawny choć dane na nim są nieczytelne. Po wyzerowaniu wraca do normy.

    Kolejna kwestia - gdybyś miał tą awarię natychmiast po zakupie (i przy założeniu, że byłyby to uszkodzenia fizyczne, co dopiero trzeba potwierdzić) to możesz się kłócić ze sprzedawcą. Na chwilę jedyne co można zrobić to zweryfikować czy faktycznie uszkodzony (bo takiej pewności jeszcze nie ma) i jeśli uszkodzony - traktować tak jakby popsuł się w chwili lub tuż przed zauważeniem awarii. No, chyba że ten SMART to zaraz po zakupie zrobiony a nie teraz.

    Nie wiem czy to nie jest jeden z tych dysków dziwnie rejestrujących parametr 05 więc proponuję zweryfikować w sposób następujący: zerowanie, a potem skanowanie i sprawdzenie SMART. Nie remapować narazie.

    P. S. Nie wiem skąd ta nowa moda kwalifikowania do wymiany dysku, którego uszkodzenie nie jest potwierdzone (albo przynajmniej nie da się wykluczyć że uszkodzenia nie ma). Nawet jeśli 05 rejestrowane jest tu inaczej, to w końcu przynajmniej wartość przeliczona musi spaść. Żadnego skanu, testów nic, tylko wywalić. No chyba że warunki gwarancji (program testujący od producenta i inne procedury od producenta) na to pozwalają to można skorzystać ale na zasadzie prawa do tego, a nie faktu że dysk nie nadaje się do użytku.
  • Poziom 23  
    Bardzo dziękuję wszystkim dotychczasowym uczestnikom tego forum za udział w dyskusji, która dotyczy możliwości wystąpienia niestabilnych sektorów w nowym dysku.
    Przepraszam, że nie od razu mogłem w tej dyskusji uczestniczyć, albowiem miałem inne zajęcie, no i w tym czasie nie mogłem być obecny przy komputerze.
    Zatem teraz poczynając od góry tj. od postu 2 postaram się po kolei odnieść do poruszonych tu zagadnień.

    mati211p napisał:
    Cytat:

    A SMART aktualny?

    S.M.A.R.T przedstawiony powyżej w poście nr 1 był wykonany zaraz po awarii dysku. Było to możliwe tylko i wyłącznie przy pomocy programu CrystalDiskInfo. Inne programy przed wykonaniem S.M.A.R.T-u żądały sformatowania dysku, gdyż był na nim widoczny tylko RAW, zamiast NTFS.
    Dopiero po wykonaniu kopii posektorowej mogłem sformatować dysk i go przed wysyłką do reklamacji wyzerować.
    Po wyzerowaniu dysku niepokojące meldunki o niestabilnych sektorach [C5] w programie CrystalDiskInfo całkowicie zniknęły. Uwidaczniają to zamieszczone przeze mnie screeny w poście 29 – patrz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14913957#14913957
    Jednak w programach takich jak Victoria i HddScan widać, że po wyzerowaniu niektóre sektory tego dysku w rzeczywistości są wadliwe.
    Pokazane jest to na poniższych screenach:
    Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe? Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?
    W przypadku nie uznania mojej reklamacji przez Sprzedawcę ten reklamowany dysk zostanie mi z powrotem odesłany.
    A w związku z tym mam bardzo ważne zapytanie: czy tzw. remapowanie tego dysku pozwoli na wystarczająco skuteczną naprawę, aby przechowywać na nim dość ważne dane ? Czy też będzie to dysk tylko do zapisywania na nim mniej ważnych danych, które w każdej chwili można pobrać z Internetu, jak np. filmy, mp3 itp. ?

    artaa napisał:
    Cytat:

    Na 99% w dniu 08.08.2013 dysk był sprawny.
    Po 2 latach nałapał błędów, co jest niestety częste...

    A skąd taka pewność?!
    Ponadto ten dysk był zakupiony na Allegro i otrzymałem go dopiero listem poleconym w dniu 14.08.2013 roku. Zatem nie ma tu żadnej pewności, że podczas przesyłki pocztą obchodzono się z dyskiem wystarczająco ostrożnie.
    Ja z dyskiem obchodziłem się bardzo delikatnie i rozsądnie, czyli z mojej strony nie było żadnego negatywnego bodźca do tzw. „nałapania błędów”. Czy „nałapanie błędów” jest standardową normą, że używasz przy tym słowa „częste” ?

    artaa napisał:
    Cytat:
    pierwszy obrazek SMART który pokazałeś był w poście z 12 Sie 2015, czyli używanego przez 2 lata dysku.
    Nie wiem czemu pisałeś ciągle o nowym i pełnosprawnym dysku??
    „Nie mając SMART z 1 dnia użytkowania dysku jak chcesz udowodnić że miał problemy jako nowy czyli w sierpniu 2013??”

    I co z tego, że upłynęły 2 lata od momentu zakupu tego dysku. Ten dysk jest dla mnie dyskiem nowym, gdyż przez cały czas leżał nieużywany na półce i tylko sporadycznie używałem go do archiwizowania zdjęć i video. Z tym dyskiem obchodziłem się bardzo ostrożnie i do czasu jego awarii nie miałem z nim żadnych problemów. Toteż dla mnie, niefachowca – był to dysk pełnosprawny.
    W tym czasie nie miałem żadnego pojęcia o kontrolnym robieniu tzw. S.M.A.R.T – bo warunki gwarancji nie były mi przysłane, a to powinno już wystarczyć za odpowiedz na Twoją uwagę, że „nie mając S.M.A.R.T ……jak chcesz udowodnić, że miał problemy jako nowy czyli w sierpniu 2013??”

    pidar napisał:
    Cytat:
    Sprawdźmy jego aktualny "Warranty Status":
    http://www.hgst.com/warranty/index_serial.do

    Jako niefachowiec nie wiem o co chodzi w tym sprawdzaniu "Warranty Status".
    Mogę tylko podać potrzebny do tego numer seryjny tego dysku, który jest następujący : J215004DGL3ZED

    helmud7543 napisał:
    Cytat:
    …….trzeba sprawdzić czy uszkodzenia nie są tak zwanymi badami logicznymi, mogłeś go np: załatwić odcinając mu zasilanie podczas zapisu. W takim wypadku mamy pewien paradoks - sektor jest sprawny choć dane na nim są nieczytelne. Po wyzerowaniu wraca do normy.

    Jestem człowiekiem wystarczająco rozumnym i ostrożnym – toteż przenigdy nie miało u mnie miejsca odcinanie zasilania podczas zapisu!
    Mój reklamowany dysk po wyzerowaniu NIE wykazuje w 100-u% powrotu do normy – zobacz powyższe screeny wykonane programami Victoria i HddScan.

    helmud7543 napisał:
    Cytat:
    Nie wiem czy to nie jest jeden z tych dysków dziwnie rejestrujących parametr 05 więc proponuję zweryfikować w sposób następujący: zerowanie, a potem skanowanie i sprawdzenie SMART. Nie remapować na razie.

    Nie będę się tu powtarzał, gdyż o tym już pisałem powyżej w mojej odpowiedzi dla mati211p.

    helmud7543 napisał:
    Cytat:
    Nawet jeśli 05 rejestrowane jest tu inaczej……..tylko wywalić………..na zasadzie prawa do tego, a nie faktu że dysk nie nadaje się do użytku.

    Właśnie nad tym również i ja się zastanawiam, bo w tym wątku pytam fachowców na tym forum – patrz powyżej – moja odpowiedz dla mati211p.
    Będę bardzo wdzięczny za udzielenie mi jednoznacznej odpowiedzi przez fachowców z prawdziwego zdarzenia, którzy z naprawianymi już dyskami mają wystarczające doświadczenie i naprawdę się na tym znają - czy ten przeze mnie reklamowany dysk należy już bez naprawiania "wywalić" ?
  • Poziom 18  
    Przepraszam, ale moim zdaniem po analizie wątku próbujesz nagiąć rzeczywistość.
  • Poziom 23  
    "Nagiąć rzeczywistość" ? Nie rozumiem co masz na myśli. Czy to ma być jakiś zarzut mający podważyć przedstawioną tu prawdę ? Może zechciałbyś się bardziej szczegółowo odnieść do poszczególnych wątków, które według Ciebie są "naginaniem rzeczywistości".
  • Poziom 19  
    Nicedog napisał:
    w momencie zakupu dysk ten mógł już posiadać niestabilne sektory, czego jako niefachowiec nie byłem w stanie od razu stwierdzić,


    Widzę że kolega stosuje diagnozowanie za pomocą fusów czy też szklanej kuli.
    Metafizyk-teoretyk.
    Dysk był nowy miesiąc po zakupie, obecnie to jest sprzęt używany 2 lata.
    Taka ilość badów logicznych świadczy, co już koledzy pisali, o złym traktowaniu dysku przez użytkownika - odłączanie bez 'bezpiecznego usuwania' itp.
    Dysk wg kolegi źle działa? To może zamiast podkreślać swoje domysły na czarno warto dyskowi pomóc zejść z tego świata?
    Wtedy już na pewno sprzedawca nie odeśle go jako 'dobrego'.
    :D
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Nicedog napisał:
    mati211p napisał:
    Cytat:

    A SMART aktualny?

    S.M.A.R.T przedstawiony powyżej w poście nr 1 był wykonany zaraz po awarii dysku. Było to możliwe tylko i wyłącznie przy pomocy programu CrystalDiskInfo. Inne programy przed wykonaniem S.M.A.R.T-u żądały sformatowania dysku, gdyż był na nim widoczny tylko RAW, zamiast NTFS.
    Dopiero po wykonaniu kopii posektorowej mogłem sformatować dysk i go przed wysyłką do reklamacji wyzerować.

    Nie ma znaczenia. SMART jest zapisany na dysku a programy tylko pokazują jego parametry (niektóre mogą conajwyżej nie rozpoznawać poprawnie niektórych parametrów).
    Nicedog napisał:

    Po wyzerowaniu dysku niepokojące meldunki o niestabilnych sektorach [C5] w programie CrystalDiskInfo całkowicie zniknęły. Uwidaczniają to zamieszczone przeze mnie screeny w poście 29 – patrz tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14913957#14913957
    Jednak w programach takich jak Victoria i HddScan widać, że po wyzerowaniu niektóre sektory tego dysku w rzeczywistości są wadliwe.
    Pokazane jest to na poniższych screenach:
    Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe? Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?
    W przypadku nie uznania mojej reklamacji przez Sprzedawcę ten reklamowany dysk zostanie mi z powrotem odesłany.
    A w związku z tym mam bardzo ważne zapytanie: czy tzw. remapowanie tego dysku pozwoli na wystarczająco skuteczną naprawę, aby przechowywać na nim dość ważne dane ? Czy też będzie to dysk tylko do zapisywania na nim mniej ważnych danych, które w każdej chwili można pobrać z Internetu, jak np. filmy, mp3 itp. ?

    Błędów odczytu nie widać, jeden sektor opóźniony, zaliczone nieudane próby remapowania oznaczają że w przeszłości były problemy ale nie mają związku z sytuacją na teraz. Teraz SMART jest ok, jeden sektor z opóźnionym odczytem (co się zdarza i w nowych dyskach - nie jest to dobre ale taki to jest efekt dzisiejszej bylejakości). Trzeba go pokatować przez jakieś dwa tygodnie i porobić testy. Jak nic się nie zmieni, to można go normalnie używać. Na dzień dzisiejszy określiłbym go jako sprawny, ale nie pewny.

    Nicedog napisał:
    artaa napisał:
    Cytat:

    Na 99% w dniu 08.08.2013 dysk był sprawny.
    Po 2 latach nałapał błędów, co jest niestety częste...

    A skąd taka pewność?!
    Ponadto ten dysk był zakupiony na Allegro i otrzymałem go dopiero listem poleconym w dniu 14.08.2013 roku. Zatem nie ma tu żadnej pewności, że podczas przesyłki pocztą obchodzono się z dyskiem wystarczająco ostrożnie.
    Ja z dyskiem obchodziłem się bardzo delikatnie i rozsądnie, czyli z mojej strony nie było żadnego negatywnego bodźca do tzw. „nałapania błędów”. Czy „nałapanie błędów” jest standardową normą, że używasz przy tym słowa „częste” ?

    Gdyby awaria wystąpiła od razu, miałbyś z nim kłopoty już po zakupie. Pewności oczywiście nie ma ale prawdopodobieństwo że od początku był uszkodzony jest nikłe. Udowodnić się oczywiście w ogóle nie da.

    Nicedog napisał:
    artaa napisał:
    Cytat:
    pierwszy obrazek SMART który pokazałeś był w poście z 12 Sie 2015, czyli używanego przez 2 lata dysku.
    Nie wiem czemu pisałeś ciągle o nowym i pełnosprawnym dysku??
    „Nie mając SMART z 1 dnia użytkowania dysku jak chcesz udowodnić że miał problemy jako nowy czyli w sierpniu 2013??”

    I co z tego, że upłynęły 2 lata od momentu zakupu tego dysku. Ten dysk jest dla mnie dyskiem nowym, gdyż przez cały czas leżał nieużywany na półce i tylko sporadycznie używałem go do archiwizowania zdjęć i video. Z tym dyskiem obchodziłem się bardzo ostrożnie i do czasu jego awarii nie miałem z nim żadnych problemów. Toteż dla mnie, niefachowca – był to dysk pełnosprawny.

    Objawy by najprawdopodobniej (chociaż nie na pewno) wystąpiłyby bardzo szybko, nawet przy pierwszym użyciu.
    helmud7543 napisał:
    Nicedog napisał:
    Cytat:
    …….trzeba sprawdzić czy uszkodzenia nie są tak zwanymi badami logicznymi, mogłeś go np: załatwić odcinając mu zasilanie podczas zapisu. W takim wypadku mamy pewien paradoks - sektor jest sprawny choć dane na nim są nieczytelne. Po wyzerowaniu wraca do normy.

    Jestem człowiekiem wystarczająco rozumnym i ostrożnym – toteż przenigdy nie miało u mnie miejsca odcinanie zasilania podczas zapisu!
    Mój reklamowany dysk po wyzerowaniu NIE wykazuje w 100-u% powrotu do normy – zobacz powyższe screeny wykonane programami Victoria i HddScan.

    Tak jak napisałem wyżej - sprawny, ale nie pewny. Odcinanie zasilania podczas zapisu może być spowodowane nie tylko celowym działaniem, ale wadliwym zasilaczem, wtyczką, niełączącą PCB, zimnymi lutami na PCB.

    Nicedog napisał:
    helmud7543 napisał:
    Cytat:
    Nie wiem czy to nie jest jeden z tych dysków dziwnie rejestrujących parametr 05 więc proponuję zweryfikować w sposób następujący: zerowanie, a potem skanowanie i sprawdzenie SMART. Nie remapować na razie.

    Nie będę się tu powtarzał, gdyż o tym już pisałem powyżej w mojej odpowiedzi dla mati211p.

    Wyżej jest napisane o C5 a mnie chodzi o 05.

    Nicedog napisał:
    helmud7543 napisał:
    Cytat:
    Nawet jeśli 05 rejestrowane jest tu inaczej……..tylko wywalić………..na zasadzie prawa do tego, a nie faktu że dysk nie nadaje się do użytku.

    Właśnie nad tym również i ja się zastanawiam, bo w tym wątku pytam fachowców na tym forum – patrz powyżej – moja odpowiedz dla mati211p.
    Będę bardzo wdzięczny za udzielenie mi jednoznacznej odpowiedzi przez fachowców z prawdziwego zdarzenia, którzy z naprawianymi już dyskami mają wystarczające doświadczenie i naprawdę się na tym znają - czy ten przeze mnie reklamowany dysk należy już bez naprawiania "wywalić" ?
    [/quote]
    Na dzień dzisiejszy - nie. Trzeba go jeszcze potestować, narazie traktując jako niepewny. Jak nic się nie zmieni - można używać. Jak będą problemy - mamy do czynienia z awarią.
  • Poziom 23  
    jarrod napisał:
    Cytat:
    Widzę że kolega stosuje diagnozowanie za pomocą fusów czy też szklanej kuli.
    Metafizyk-teoretyk.
    Dysk był nowy miesiąc po zakupie, obecnie to jest sprzęt używany 2 lata.
    Taka ilość badów logicznych świadczy, co już koledzy pisali, o złym traktowaniu dysku przez użytkownika - odłączanie bez 'bezpiecznego usuwania' itp.
    Dysk wg kolegi źle działa? To może zamiast podkreślać swoje domysły na czarno warto dyskowi pomóc zejść z tego świata?
    Wtedy już na pewno sprzedawca nie odeśle go jako 'dobrego'.

    Zamiast tych kpiarskich uwag radziłbym uważne zapoznanie się z całością sprawy od początku, a także wzięcie przyzwoitego przykładu z innych uczestników tego forum - chociażby z Kolegi helmud7543 (# 5 i # 9), który rzeczowo podchodzi do tematu i naprawdę uczciwie stara się pomóc.
    Ponadto proszę też nie wmawiać mi czegoś, czego nie było tzn. złego traktowania dysku m.in. że rzekomo odłączałem go bez 'bezpiecznego usuwania'.
    Natomiast w tym również skrajnie nieprzemyślanym twierdzeniu, że „dysk był nowy miesiąc po zakupie” brakuje podstawowego odniesienia do intensywności jego eksploatowania - albowiem dysk zewnętrzny, który ciągle, przez 24 godziny na dobę jest przenoszony pomiędzy różnymi środowiskami i użytkowany tylko przez 1 miesiąc, prawdopodobnie będzie miał gorszą kondycję, aniżeli gdyby był on tylko sporadycznie uruchamiany bez przenoszenia poza obręb mieszkania, czyli tak jak u mnie, gdzie dysk był bardzo pieczołowicie traktowany i cały czas przez 24 miesiące przeleżał na półce zamykanej drzwiczkami w czystym, zacienionym środowisku o stałej temperaturze.
    Polecam również kliknięcie w ten poniższy link
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14913957#14913957
    , który był już podany w #1 i #6. Mam nadzieję, że po sumiennym zapoznaniu się z tematem również nie będzie miało miejsca to dalsze bezpodstawne wmawianie mi rzekomych domysłów wraz z stawianiem niedorzecznych pytań w rodzaju: „Dysk wg kolegi źle działa?”. Co do awarii( a NIE złego działania!) tego dysku już wszystko, w wystarczających szczegółach zostało przeze mnie opisane - i z całą pewnością nie było przy tym, jak to jarrod poetycko określił, „diagnozowania za pomocą fusów czy też szklanej kuli”. Dzięki godziwemu wglądowi i fachowym poradom kolegów z ELEKTRODA.PL były tutaj zastosowane odpowiednie programy komputerowe, a nie jakieś „fusy czy też szklana kula”.

    Natomiast jeśli chodzi o tę troskę o Sprzedawcę – to nie jest tak jak jarrod nietrafnie przypuszcza.
    W tym wątku założyłem już temat na ForumPrawnym.ORG. Zatem proszę nie robić tu na tym forum dalszego niepotrzebnego zamieszania, gdyż nie jest to forum do robienia sobie kpin z poważnych tematów - lecz ze zrozumieniem również przeglądnąć całe zagadnienie opisane pod tym poniższym linkiem:
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/64225...y-reklamacji-dysk-zewnetrzny.html#post3411726
  • Spec od pamięci masowych
    Nicedog napisał:
    Jako niefachowiec nie wiem o co chodzi w tym sprawdzaniu "Warranty Status".
    Mogę tylko podać potrzebny do tego numer seryjny tego dysku, który jest następujący : J215004DGL3ZED

    A numer seryjny z obudowy jaki jest, może jest na fakturze (rachunku)?

    Nie będę się powtarzał:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14917549#14917549

    "Narzędzie" producenta:
    http://www.hgst.com/sites/default/files/pdfs/WinDFT%20Install%20and%20User%20Guide.pdf
    http://www.hgst.com/sites/default/files/downloads/WinDFT095.zip

    Ustalmy co stało się po zerowaniu:
    Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?
    Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?
    "196 C4 Reallocation Event Count Liczba operacji dotyczących ponownego przydzielenia sektorów. Wartość atrybutu wskazuje na całkowitą liczbę prób przeniesienia danych z "bad sektorów" do zapasowego obszaru. Liczone są udane jak i nieudane próby."
  • Poziom 23  
    pidar napisał:
    Cytat:
    A numer seryjny z obudowy jaki jest, może jest na fakturze (rachunku)?

    Tuż przed wysyłką dysku do reklamacji sfotografowałem jego obudowę.
    Oto zdjęcie: Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?

    Aktualnie nie mam dostępu do tego dysku, albowiem w ramach reklamacji został wysłany do serwisu Sprzedawcy. Zatem na razie nie będę mógł skorzystać z tych polecanych "narzędzi" producenta.
  • Poziom 32  
    Kolego, jesli dysk ma bad sektory i gwarancja obowiązuje to możesz go zgłosić do reklamacji, a czy zostanie uznana czy nie to już kwestia gwaranta.
    Piszesz że dysk nowy po dwóch latach. Politycy by powiedzieli że "poświadczasz nieprawdę". Ze SMART widać że dysk pracował ponad 500 godzin. To nie jest nowy dysk. To jest prawie miesiąc pracy 24h/dobę.
  • Poziom 23  
    helmud7543 w #10 napisał:
    Cytat:
    Gdyby awaria wystąpiła od razu, miałbyś z nim kłopoty już po zakupie. Pewności oczywiście nie ma ale prawdopodobieństwo że od początku był uszkodzony jest nikłe. Udowodnić się oczywiście w ogóle nie da.

    Uważam, że o tym, iż w dysku były/są niestabilne sektory - w ogóle bym się do dnia dzisiejszego nie dowiedział, gdybym nie podejmował na nim próby założenia drugiej partycji (opisane jest to już w #1 pod tym linkiem https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=14913957#14913957 )
  • Spec od pamięci masowych
    michal_aniol napisał:
    Kolego, jesli dysk ma bad sektory i gwarancja obowiązuje to możesz go zgłosić do reklamacji

    Uściślijmy: dla "4DGL3ZED" na dzień dzisiejszy jest odpowiedź, że gwarancja wygasła.
  • Poziom 23  
    michal_aniol napisał:
    Cytat:
    Ze SMART widać że dysk pracował ponad 500 godzin. To nie jest nowy dysk. To jest prawie miesiąc pracy 24h/dobę.

    Skoro S.M.A.R.T, tak jak piszesz, wykazuje prawie miesiąc pracy dysku, czyli około 20 dni (bo 500 : 24) – to biorąc pod uwagę te standardowe okresy żywotności dysków twardych (które liczone są grubo powyżej dziesięciu tysięcy godzin pracy) – można śmiało i z czystym sumieniem powiedzieć, że ten dysk był prawie nowy. :)

    Dodano po 12 [minuty]:

    pidar napisał:
    Cytat:
    Uściślijmy: dla "4DGL3ZED" na dzień dzisiejszy jest odpowiedź, że gwarancja wygasła.

    Chciałbym prosić o parę słów uzasadnienia – dlaczego gwarancja miałaby wygasnąć ?
    Są świadkowie, że awaria dysku nastąpiła w dniu 05.08.2015 roku tj. w okresie ważności gwarancji i była ona formalnie zgłoszona Sprzedawcy w dniu 13.08.2015 r, a zatem jeden dzień przed upływem dwóch lat – bo w moim przypadku wydanie towaru (dysku zewnętrznego) nastąpiło z chwilą przysłania mi go pocztą w dniu 14.08.2013 roku, a nie w dniu 08.08.2013 r. tj. w dniu daty wypisanej na fakturze.
    Zastosowanie mają tu też stare przepisy, gdzie jest mowa o odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania towaru Kupującemu.

    Dodano po 18 [minuty]:

    pidar napisał:
    Cytat:
    "196 C4 Reallocation Event Count Liczba operacji dotyczących ponownego przydzielenia sektorów. Wartość atrybutu wskazuje na całkowitą liczbę prób przeniesienia danych z "bad sektorów" do zapasowego obszaru. Liczone są udane jak i nieudane próby."

    Jako laik w tych sprawach nie mogę z powyższego wpisu (stwierdzenia) rozeznać – czy z tym dyskiem jest w miarę dobrze, czy też nieco tragicznie? Czy da się go jeszcze naprawić, czy też jest to raczej złom?
  • Pomocny post
    Spec od pamięci masowych
    Nicedog napisał:
    Chciałbym prosić o parę słów uzasadnienia – dlaczego gwarancja miałaby wygasnąć ?

    Nowy dysk zewnętrzny 500GB - -od zakupu niestabilne sektory - czy to możliwe?
    Mam nadzieję, że nie pomykiłem się z odczytem "Serial-a". :|
  • Poziom 32  
    Wiesz, ja mam auto 18-letnie, mało jeżdzone - naprawdę. Sprzedam ci jako nowe :) Chętny?
  • Poziom 23  
    pidar w #18 napisał:
    Cytat:
    Mam nadzieję, że nie pomyliłem się z odczytem "Serial-a".

    Dobrze, ale to nie znaczy, że odpowiedzialność Sprzedawcy wygasła – patrz #17, gdzie m.in. napisałem: Zastosowanie mają tu też stare przepisy, gdzie jest mowa o odpowiedzialności Sprzedawcy za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania towaru Kupującemu.

    Dodano po 11 [minuty]:

    michal_aniol napisał:
    Cytat:
    Wiesz, ja mam auto 18-letnie, mało jeżdzone - naprawdę. Sprzedam ci jako nowe Chętny?

    WIESZ – a ja proponuję, abyśmy na tym forum wreszcie przestali dyskutować o autach, czy jak jarrod w #9 o „fusach, szklanych kulach i metafizykach-teoretykach” :)
  • Poziom 32  
    Nicedog napisał:

    michal_aniol napisał:
    Cytat:
    Wiesz, ja mam auto 18-letnie, mało jeżdzone - naprawdę. Sprzedam ci jako nowe Chętny?

    WIESZ – a ja proponuję, abyśmy na tym forum wreszcie przestali dyskutować o autach, czy jak jarrod w #9 o „fusach, szklanych kulach i metafizykach-teoretykach” :)


    Chętnie, ale bądź proszę poważny i nie pisz że dwulteni dysk jest nowy :)
  • Poziom 23  
    michal_aniol napisał:
    Cytat:
    Chętnie, ale bądź proszę poważny i nie pisz że dwulteni dysk jest nowy

    Jeżeli dysk przeleżał na półce w bardzo dobrych warunkach (odpowiednia temperatura, brak działania promieni słonecznych, zapylenia itp.) i był bardzo rzadko, sporadycznie używany – to dla mnie nawet 10 letni dysk będzie dyskiem prawie nowym, gdyż niezakłamana rzeczywistość tak obiektywnie wygląda.
    A jeżeli tak bardzo zależy ci na powadze – to wypadałoby, abyś na tym poważnym forum o tematyce technicznej zechciał skupić się na konkretach, czyli tak jak Koledzy pidar, helmud7543, mati211p tzn. nie sprowadzał dyskusji na boczne tory, a tym samym niepotrzebnie „dolewał” zbędnego balastu jakościowo-konwersacyjnego, bo w jego nadmiarze zaczyna się bezsensowne zacierać zasadnicza kwestia tematu, którą fachowo zaczęto już tu rozważać.
  • Poziom 32  
    Masz rację, wypisuję się z tego wątku, a Ty dalej żyj w tej błogiej "niezakłamanej rzeczywistości która tak obiektywnie wygląda" i nazywaj dwuletni dysk po gwarancji nowym :)

    Napisałem ci konkretnie ile godzin ma przepracowane dysk, jak również konkretnie powtórzę kolejny raz, że dwuletni dysk nie jest nowy. Tu nie ma bocznych torów, albo sie rozumie ten fakt albo nie :)
  • Poziom 23  
    michal_aniol napisał:
    Cytat:
    Masz rację, wypisuję się z tego wątku, a Ty dalej żyj w tej błogiej "niezakłamanej rzeczywistości która tak obiektywnie wygląda"

    Skoro na tym forum nie masz już nic więcej do powiedzenia – to na pewno podjąłeś słuszną decyzję co do „wypisania się z tego wątku”
    A co do dysku - to już konkretnie w #17 zdefiniowałem, że dysk nie jest nowy, lecz prawie nowy - a zatem "niezakłamana rzeczywistość" jest już wystarczająco wyjaśniona i nie ma sensu dalszego powtarzania się. POZDRAWIAM :)
  • Pomocny post
    Spec od pamięci masowych
    Dość Kolego -> Nie obrażaj innych!
    Zgłoś się ponownie z problemem jak będziesz miał rzeczywiście dysk w "rękach" do przeprowadzenia kolejnej diagnostyki.
  • Poziom 23  
    pidar napisał:
    Cytat:
    Dość Kolego -> Nie obrażaj innych!
    Zgłoś się ponownie z problemem jak będziesz miał rzeczywiście dysk w "rękach" do przeprowadzenia kolejnej diagnostyki.

    „Nie obrażaj innych” ? - jeżeli ta uwaga jest adresowana tylko do mnie – to proszę wskazać w którym to miejscu, w którym to poście rzekomo miałem kogoś „obrażać”. Udzielałem tylko odpowiedzi w takim samym stylu, w jakim się do mnie zwracano – i to wszystko.
    A jeżeli przy tym niechcąco uraziłem Twoją wrażliwość co do przestrzegania podstaw kulturalnego zachowania – to przyjmij moje przeprosiny, a także moje szczere podziękowanie za chęć dalszej pomocy przy rozwiązywaniu problemu z ewentualną, skuteczną naprawą dysku, bo być może będzie mi on zwrócony po definitywnym zakończeniu się obecnego dochodzenia moich praw "konsumenckich" związanych z reklamacją.
  • Poziom 23  
    ZAMYKAM TEMAT
    Dziękuję za udział wszystkim uczestnikom tego forum.